مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سرزنش دیگران بخاطر اعتقادات

159 بازدید
سوال شده سپتامبر 19, 2021 در مشاوره مذهبی توسط .
سلام وقتتون بخیر، من چهار پنج سالی میشه که واقعا عوض شدم و سعی میکنم کار هام خالصانه برای خدا و امام زمان باشه منتی هم نیست چون فلسفه وجودی من اینکه باید برای رسیدن به خدا زندگی کنم؛ اما من از وقتی قدم گذاشتم از همون سال اول تا همین امروز تنها چیزی که از خانواده ام دیدم سرزنش و سرزنش و سرزنش بوده، روز به روز این سرزنش ها و اذیت هاشون بیشتر و بیشتر میشه دیگه خاله و عمو و دایی و دوست خاله هم اجازه میدن که برای من تصمیم بگیرن؛ هرکس درباره * اعتقادات من نظر میده به حجابم گیر میدن به نمازم گیر میدن به کارای فرهنگیم گیر میدن و...و.... اولش گفتم شاید مشکل از منه و خیلی بررسی کردم کارامو که ببینم افراط و تفریطی که اونا میگن هست یا نه و از مشاوری هم کمک گرفتم اما واقعا افراط نیستن،اعتقادات که جای خود به بقیه مسائل منم همه باید گیر بدن و نظر بدن راجع به دوستام راجع به لباسام راجع به اینکه چرا الان این پول رو پس انداز کردم خرید نکردم یا برعکس راجع به درس خوندنم و آینده ام، هروقت جمع میشیم انگار کار دیگه ای جز خرد کردن اعصاب من و گیر دادن بهم رو ندارن **** رو جلوی من مسخره میکنن، من واقعا کاری بهشون ندارم و حتی گاهی بخاطر پدرم سکوت میکنم یا فقط میخندم نمیدونم چرا انقدر دوست دارن از پدرم گرفته تا فامیل منو اذیت کنن؛ من واقعا خسته شدم دلم انقدر شکسته لز دستشون که به حد نفرت ازشون رسیده بودم و من نمیخوام از کسی بدم بیاد؛ لطفا کمکم کنید و بگید باید چکار کنم؟؟ و اکثرا میگن از این کار چی بهت میرسه؟ و مسخره ام میکنن خب من شبیه اونا نمیخوام فکر کنم مگه جرمه؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 19, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که این شرایط شما را ناراحت و حتی عصبانی کرده است اما عزیزم دقت کن که شما نمی توانید دیگران تغییر بدهید و در کنار احترام به جایگاه آنها به عنوان خانواده می توانید اگر مسیر خود را درستی می دانید به آن ادامه بدهید و در این مسیر دقت کنید که مسخره کردن دیگران خب نشان از ضعف آنها دارد پس بهتر است که شما در این مسیر دیدگاهای خودتان را محترم بشمارید و به دیدگاهای آنها نیز احترام بگذارید و از وارد بحث شدن در اینگونه مواقع خوداری کنید .

اما در مورد پدر و مادر که اعضای اصلی خانواده شما محسوب می شوند نیاز است که در احترام به آنها و بیان درک تلاش و کمک هایی که به شما می کنند بیان کنید که این مسیر ارتباطی یعنی سرزنش و تحقیر کردن برایتان چه احساساتی را ایجاد کرده است و توقعات خودتان را نیز بیان کنید و صحبت های آنها را نیز بشنوید تا بتوانید در کنار هم نتیجه گیری بهتری داشته باشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,253 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 129 بازدید
0 پاسخ 57 بازدید
1 پاسخ 131 بازدید
سوال شده سپتامبر 26, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 79 بازدید
سوال شده ژوئیه 19, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 132 بازدید
سوال شده دسامبر 17, 2020 در مشاوره مذهبی توسط لادن
2 پاسخ 132 بازدید
سوال شده ژوئن 2, 2020 در مشاوره مذهبی توسط mrx
1 پاسخ 183 بازدید
سوال شده اوت 4, 2019 در مشاوره مذهبی توسط Mohammad2231 ممتاز (140 امتیاز)
1 پاسخ 81 بازدید
سوال شده ژوئن 18, 2019 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 138 بازدید
سوال شده می 18, 2019 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
2 پاسخ 182 بازدید
سوال شده ژوئن 14, 2019 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
...