مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چطوری به پدر و مادرم ثابت کنم که بابا منم آدمم منو به عنوان یک انسان

176 بازدید
سوال شده سپتامبر 20, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
بپذیرید
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 20, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

این سوال نشان می دهد که در مسیر تعاملی شما با پدر و مادر مشکلاتی وجود دارد که نمی توانید باهم صحبت کنید و نتیجه گیری داشته باشید .

در اول دقت کنید که خب مسیر ارتباطی شما مهم می باشد در کنار شرایط سنی و دیدگاها و صحبت های همه شما در کنار هم تا بتوانیم در این مورد به شماها کمک کنیم تا مسیر تعاملی بهتری داشته باشید اما به صورت کلی یک سری موارد را بیان می کنم که امیدوارم برای شما کارایی داشته باشد.

اولین کاری که باید قبل از شروع گفتگو با والدین انجام دهید این است که بدانید که قرار است چه چیزی از این گفتگو نصیبتان شود. تصمیم‌گیری برای هدفی که در پایان مکالمه می‌خواهید به آن برسید، می‌تواند به نزدیک شدن به والدین کمک کند.

رخی مواقع احساس می‌کنید که اگر با پدر یا مادر به تنهایی صحبت کنید، ممکن است بهتر به خواسته‌تان برسید یا مکالمه آسان‌تر شود، اما اگر موضوع واقعاً مهم است حتماً با هر دو هم‌زمان صحبت کنید. بدین ترتیب والدین شما می‌فهمند که شما از هر دوی آنها به یک میزان کمک می‌خواهید

•    اگر والدین‌تان در کنار یکدیگر نیستند سعی کنید یکی از آنها را در تماس تلفنی یا ویدیویی قرار دهید.

•    زمانی را انتخاب کنید که هر دوی والدین‌تان شرایط روحی خوبی داشته باشند یا وقت آزاد برای مکالمه داشته باشند، مثل بعدازظهر بعد از کار یا سر میز شام.

•    مکانی را انتخاب کنیدکه برای صحبت مناسب باشد، مثل میز شام یا اتاق نشیمن. ماشین یا مدرسه مکان‌های مناسبی برای گفتگو نیستند زیرا عوامل زیادی وجود دارد که منجر به حواس‌پرتی می‌شود و در نتیجه گفتگوی شما مختل می‌شود پس توجه به فضای صحبت و زمان صحبت از اهمیت برخودار می باشد .

دقت کنید که به دنبال مقصر نباشید و با بیان درک تلاش و نگرانی های آنها صحبت خودتان را شروع کنید نیاز است که آنها بفهمند شما برایشان ارزش قائل هستید و در این مسیر شما فرصت بهتری دارید که در مورد کارهای و احساسات و توقعاتی که دارید صحبت کنید.

دقت داشته باش که آنها نگرانی هایی دارند که ممکن است باعث شود سخت گری بیشتری نسبت به شما داشته باشند مخصوصا اگر در سن نوجوانی هستید پس بهتر است به این مسائل هم توجه کنید و دقت کنید که آنها شما را دوست دارند حتی اگر به زبان نمی اورند و یا نمی توانند ارتباط خوبی با شما بگیرند .

سعی کن از مسائل معمولی برای صحبت و مشورت با آنها استفاده کنید قرار نیست حضور و دیدگاه یکی از شما دیگری را حذف کند.

در این مسیر مراجعه حضوری یا تلفنی می تواند کمک بیشتری با بررسی دقیق شرایط به شما کند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,526 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 1,071 بازدید
1 پاسخ 237 بازدید
2 پاسخ 1,160 بازدید
سوال شده سپتامبر 11, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط hosseink0522 ممتاز (120 امتیاز)
2 پاسخ 343 بازدید
...