مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سخت گیر‌بودن و لذت نبردن

112 بازدید
سوال شده سپتامبر 24, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط علیرضا
سلام  ، راستش من یه مدته که نمیتونم اون طوری که باید شاید از زندگیم و ... ام لذت ببرم . راستش من کلا آدم سخت کوشی هستم و در عین حال یه مقدار سخت گیر و وسواسی و ... هم هستم. راستش من کار های روزمره ام مثلا گیتار زدن و درس خوندن و یادگیری زبان انگلیسی و گهگاهی بازی و ... هست . من راستش به همه کارهام به چشم یک وظیفه نگاه میکنم و همش توشون به خودم سخت میگیرم ، حتی با اینکه میدونم آخرش میگه و نهایتا یه نوازنده گیتار میخوام بشم و اینا ، باز هم نمیتونم از مسیر زندگیم لذت ببرم . فقط میخوام به هدفم دست پیدا کنم ، نمیتونم کار هام رو با عشق انجام بدم ، مثلا به ندرت پیش میاد که بتونم از یه کاری لذت ببرم . یا  مثلا توی گیتار باید ۴ ساعت روزی تمرین داشته باشم و همش خیلی وسواس به خرج میدم که مثلا ۵ دقیقه هم این ور اون ور نشه و اینا . راستی من ۱۵ سالمه و پسرم
2 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 25, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما آقا علیرضا

دقت کنید تمرکز شما بیش از انکه بر مسیری که طی می کنید باشد بر هدفی هست که گذاشته اید و خب این وسواسی که در این مسیر وجود دارد باعث می شود که شما نتوانید احساس لذت را تجربه کنید.

شما می توانید سه ساعت تمرین کنید اما نه به اجبار بلکه بخاطر کاری که دوست دارید و برایش هدف گذاشته اید حالا اگر گاهی خسته ام می شوید خب قرار نیست که این احساس خود را نادیده بگیرید می توانید کمی استراحت کنید و مجدد ادامه بدهید .

اینکه اجبارگونه می باشد باعث می شود که احساسات نادیده گرفته شود و همبن موضوع بر شرایط روحی و عملکرد شما نیز تاثیر می گذارد .

در این مسیر بهتر است که به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا با بررسی احتمال سواس و شرایطی که شما طی می کنید بتوانیم در این مسیر به شما کمک کنیم با شناخت بهتر و شرایط روحی بهتر مسیر رشدی خودتان را طی کیند.
پاسخ داده شده ژوئیه 24, 2022 توسط بی نام
این سخت کوشی ات خیلی خوبه در آینده نزدیک دستاوردهای زیادی کسب میکنی. همین وسواس ات هم خیلی خوبه. تو خیلی با مسئولیت هستی. همینجوری ادامه بده. فقط یه کلاس ورزشی ساده و بدون رقابت برو یا مثلا پیاده روی برو یا به طبیعت برو. سعی کن این مدلی که هستی بمونی چون خیلیا آرزو داشتند مثل تو با پشتکار و سخت کوش باشند. یکم هم با خدا نیایش کن. تو عالی هستی. موفق میشی حتما. یاحق
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,083 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 85 بازدید
1 پاسخ 79 بازدید
سوال شده سپتامبر 11, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 157 بازدید
سوال شده دسامبر 5, 2017 در مشاوره رایگان فردی توسط farimah
1 پاسخ 2,024 بازدید
1 پاسخ 358 بازدید
1 پاسخ 129 بازدید
سوال شده مارس 9, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
8 پاسخ 1,891 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...