مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تفاوت سنی 12سال

342 بازدید
سوال شده سپتامبر 30, 2021 در قبل از ازدواج توسط بی نام
سلام خسته نباشید
من یه دختر 16ساله هستم که خاستگارم 28سالشه ایشون تمام شرایط ازدواج رو دارن شغل،خونه،ماشین و...دارن ولی ترس و دودلی من برای فاصله سنی زیادمون هست نمیدونم ایشون میتونن در آینده وزندگی مشترک منو درک کنن و باروحیات من کنار بیان یا خیر
لطفاً راهنمایی کنید ممنون
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 30, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در اینجا چند مسئله مهم وجود دارد که بهتر است باهم به ان نگاه کنیم.

1. شما 16 سال دارید یعنی در میانه های نوجوانی قرار دارید و هنوز به هویت کامل نرسیده اید هرچند که در این سن گرایش و توجه به جنس مخالف افزایش زیادی پیدا می کند اما بهتر است که تصمیم گیری برای ازدواج به بعد از دوران نوجوانی واگذار شود تا شما به هویت کامل تر و شناخت بهتر نسبت به خودت رسیده باشی و مسیر زندگی برایت مشخص تر باشد.

2. شما بیان می کنید این اقا شرایط اجتماعی، اقتصادی، سنی و رشدی ازدواج را دارند خب این مورد تا  اینجا مورد پذیرش می باشد هرچند که قسمت مهمی بعد شخصت و رفتار می باشد که نیاز به شناخت دارد اما سوال این است که شما نیز شرایط سنی و رشدی و آمادگی وارد شدن به زندگی مشترک را دارید.

3. مورد سن تفاوت سنی شما می باشد که خب 12 سال اختلاف سنی می تواند با اختلاف رشدی زیادی هم همراه شود مخصوصا اینکه شما هنوز در سن نوجوانی هستید این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند پس بهتر است در این مسیر اگر تصمیم خود را مبنی بر ازدواج گرفتید با مشورت با خانواده حتما مشاوره پیش از ازدواج را برای بررسی این اختلاف سنی طی کنید تا با بررسی سن رشدی در این مسیر با اطلاعات و آگاهی بیشتر تصمیم گیری داشته باشید.
دارای دیدگاه اکتبر 3, 2021 توسط بی نام
سلام عزیزم   امیدوارم   جواب منو بخونی    
منم ۱۷ سالمه   پارسال  یه خاستگار  داشتم    ۲۸سالش بود   خونشون پاسداران بود   شرکت داشت  همونجا     باغ  و خونه و ویلای شمال  ماشین همه چی داشت از نظر زیبایی و قد و هیکل هم همونی بود که من دوست داشتم   اما خیلی فکر کردم     دیدم  اون دوساله دیگه میشه ۳۰ سالش ولی من تازه میشه ۱۸ سالم    اون باید زود بجه دار میشد چون سنش داشت میرفت بالا در صورتی که من    سنم واسه مادر شدن کم بود   من میخواستم درس بخونم جوونی کنم  ولی اون   یه زن میخواست براش خونه داری کنه   براش بچه بیاره     دیدم این تفاوت سنی خیلی اذیت میکنه منو    راستی اینم بگم   خانوادم  از اول جواب رد داده بودن  چون من سنم کم بود اما خواهر اون دختر  بهم گفت فکر کن و من در نتیجه  رد کردم و اون رفت با یه دختر ۱۹ ساله ازدواج کرد    خواهش میکنم حواست و جمع کن     اینو گفتم  شاید بتونم کمکت کنم    بیشتر فکر کن
دارای دیدگاه اکتبر 18, 2021 توسط بی نام
ببخشید یعنی شما الان پشیمونی از جواب ردی که دادی
چون شما میگی تیپش و قیافش اونی بوده که خودت میخواستی ولی من از اون هیچ جوره خوشم نمیاد
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,660 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 385 بازدید
5 پاسخ 19,769 بازدید
3 پاسخ 400 بازدید
3 پاسخ 723 بازدید
2 پاسخ 745 بازدید
1 پاسخ 313 بازدید
سوال شده ژان 10, 2018 در قبل از ازدواج توسط امید امیدی
2 پاسخ 225 بازدید
سوال شده ژان 16, 2018 در آموزش جنسی و زناشویی توسط فرشاد میبدی
1 پاسخ 284 بازدید
1 پاسخ 120 بازدید
1 پاسخ 660 بازدید
سوال شده دسامبر 17, 2017 در قبل از ازدواج توسط سحر
...