مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خواهش میکنم پاسخ بدید مهمه

147 بازدید
سوال شده اکتبر 3, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط من
سلام مشاور محترم امکانش هست ازتون‌خواهش کنم در مورد رابطه جنسی قبل از ازدواج کامل توضیح بدید.ممنون
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 3, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

خب این سوال بسیار کلی می باشد و در این مسیر شرایط سنی، نوع ارتباط، تمایلات و دیدگاهای هریک از شما از اهمیت برخودار می باشد و نیاز است که در مورد خیلی از مسائل بحث شود تا بتوانید تصمیم گیری داشته باشید اما به صورت کلی در زیر در مورد این موضوع صحبت می شود.

تجربه نیازهای جنسی برای هر انسانی یک امر طبیعی می باشد و این نیازها از دوران نوجوانی به بعد تجربه می شوند اما مسیر پاسخ به این نیازها از اهمیت زیادی برخودار می باشد و نیاز است که در کنار احترام و پذیرش این نیازها به هنجارهای خانوادگی و اجتماعی، آسیب های احتمالی و مسیر رابطه نیز توجه کنیم.

رابطه جنسی قبل از ازدواج بسیار با رابطه عاشقانه پس از ازدواج تفاوت دارد. در رابطه های جنسی که پیش از ازدواج انجام می شود، هدف بیشتر ارضای نیاز جنسی، کنجکاوی، نمایش قدرت در جذب جنس مخالف و گاها هوس بازی است اما در رابطه جنسی پس از ازدواج هدف پیشبرد زندگی مشترک نیز به عنوان یکی از اهداف مهم اضافه می شود.

همچنین در روابط جنسی پس از ازدواج، تعهد، مسئولیت پذیری و تداوم بخشیدن به زندگی نیز اثر گذار هستند اما در روابط جنسی در دوران دوستی تعهد و الزام خاصی وجود ندارد و صرفا این کار با هدف سرگرمی و لذت بردن انجام می شود.

ز دیدن و قرار گذاشتن با یکدیگر ذوق زده می شوید و دوست دارید ارتباط خودتان را بیشتر کنید. اما به یاد داشته باشید که آسیب پذیر ترین سطح رابطه عاشقانه قبل از ازدواج همین قسمت است. زیرا شما دچار هیجان های کاذب می شوید و ممکن است تصمیمی بگیرید که اشتباه باشد. رابطه جنسی قبل از ازدواج یکی از تصمیمات عجولانه ای است که معمولا در این سطح رابطه قبل از ازدواج اتفاق می افتد.

دلیل این که این سطح از رابطه به این شدت حساس است این است که طرفین سعی می کنند بهترین رفتار ممکن را داشته باشند و در حقیقت رفتار آن ها واقعی نیست. پسرها همانند یک جنتلمن تمام عیار رفتار می کنند و دخترها به گونه ای هستند که دل پسر را ببرند. در این مرحله تشخیص فرد مناسب بسیار سخت است به همین دلیل توصیه می شود که کاملا حساب شده پیش بروید. رابطه عاطفی قبل از ازدواج در این مرحله بسیار قوی است و کمتر رابطه ای است که در این قسمت از هم پاشیده شود.

رابطه جنسی به شدت اعتیاد آور است و به همین علت، دختر و پسری که حتی یک بار رابطه جنسی قبل از ازدواج را تجربه کرده باشند، به سرعت به آن وابسته شده و ممکن است رابطه های بعدی را صرفا به خاطر عادت انجام دهند و این موضوع بر روند تصمیم گیری شما ها تاثیر زیادی خواهد داشت.

این احتمال وجود دارد که رابطه جنسی در دوران دوستی، جذاب و ارضا کننده باشد اما این جذابیت لحظه ای است و دوام چندانی می تواند نداشته باشد. همچنین مردان پس از تجربه رابطه جنسی در دوران دوستی، نبست به پیشرفت رابطه سرد خواهند شد.

در کنار اینکه شرایط سنیتان از اهمیت برخودار می باشد گاهی در سنین نوجوانی و حتی بزرگسالی با اشتباه گرفتن روابط دو نفر دوران دوستی را با ازدواج اشتباه می گیرند و روابط نزدیک تری دارند در صورتی که هریک از این روابط حدود مشخص خود را دارد.

بارداری در رابطه جنسی همیشه یک احتمال است. در روابط جنسی قبل از ازدواج، اگر بارداری صورت بگیرد یک مشکل بسیار بزرگ در زندگی به خصوص دختر خواهد بود. بیشتر بارداری ها در قبل از ازدواج به سقط جنین منجر می شود و خب می تواند آسیب های خانوادگی و اجتماعی زیادی برای هردو فرد به دنبال داشته باشد.

 کسانی که پیش از ازدواج تجربه های زیادی داشته اند معمولا همسر خود را با افراد قبلی مقایسه می کنند که باعث به وجود آمدن مشکلات جدی در زندگی مشترک خواهد شد البته در این موراد بعد شخصیتی افراد از اهمیت برخودار می باشد اما در هرصورت مراقبت های لازم از اهمیت برخودار می باشد
دارای دیدگاه اکتبر 3, 2021 توسط من
ممنون از لطف شما و وقتی ک در اختیارم گذاشتید اما اشاره ای ب مسئله خیانت نکردید ایا تنوع طلبی در رابطه  پیش از ازدواج صرفا دلیل محکمی برای خیانت بعد از ازدواج است ؟؟؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,813 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,688 کاربر

سوالات مشابه
5 پاسخ 690 بازدید
سوال شده فوریه 24, 2021 در مشاوره مذهبی توسط مبینا
0 پاسخ 99 بازدید
1 پاسخ 111 بازدید
2 پاسخ 164 بازدید
2 پاسخ 221 بازدید
سوال شده سپتامبر 19, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بنده خدا
1 پاسخ 219 بازدید
2 پاسخ 268 بازدید
...