مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

پگونه قد خود را بلند کنیم

82 بازدید
سوال شده اکتبر 10, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط سید محسن
سلام من سید محسن هستم 15 سالمه و قدم 162 هستش هنوز به بلوغ کامل نرسیدم و همکلاسی های من منو مسخره میکنن و همینطور فامیل های من و من واقعا ناراحتم از اینکه قدم اینقدر کوتاه هستن و اعتماد به نفس من کاملا پایین اومده ایا. قد من رشد میکنه لطفا سریع جواب بدید ممنون وزن بنده هم 50 است...
3 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 11, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)

سلام به شما آقا محسن

در این مورد بهتر است که در اول با متخصص غدد صحبت کنید چون نیاز است که صفحه رشدی و مسیر رشدی شما بررسی شود و بعد به شما کمک شود تا در این مسیر رشد بهتری را تجربه کنید به صورت کلی یک سری عوامل می تواند د رشد بهتر قدی نقش داشته باشند مانند: تغذیه، خواب، ورزش و ژنتیک

  • با توجه به شرایط فعلی و دسترسی به بازی و فضاهای مجازی ممکن است که به موضوع خواب در بین نوجوان ها توجه کمتری شود اما این مورد از اهمیت زیادی در مسیر رشد قدی برخوردار می باشد وقتی صحبت از خواب آرام می‌شود، پیداست که این یکی از مهمترین عوامل رشد سالم است. تحقیقات نشان می‌دهد که نوجوانان در حال رشد حداقل به ۸ ساعت استراحت شبانه نیاز دارند، ۱۱ ساعت می‌تواند در تقویت رشد سالم بسیار مؤثر باشد پس اینکه شما در طول روز خواب باشید و شب بیدار می تواند در ترشح هرمون های رشد تاثیر گذار باشد.

خواب کافی و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است، زیرا بدن هنگام خواب رشد می‌کند و بافت جدید ایجاد می‌کند. مغز ما هورمون رشد را بطور خاص هنگامی که در چرخه عمیق و آرام خواب قرار داریم آزاد می‌کند؛ بنابراین، اگر خواب کافی ندارید، این امر می‌تواند منجر به تولید مقادیر اندک از HGH شود و از این رو شما را از رشد حداکثر قد باز دارد.

پاسخ داده شده اکتبر 11, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
1.افزایش قد و تغذیه رابطه * مستقیمی با همدیگر دارند . مطمئن شوید که تمام ویتامین ها و مواد مغذی لازم به بدن شما می رسد و به ویژه در سن رشد تمام نیاز ها به خصوص آن دسته از ویتامین ها و مواد معدنی که برای رشد قدی خود نیاز دارید را دریافت می کنید. به عبارتی شما در سنین رشد باید مطمئن شوید از تمامی گروه های غذایی استفاده کرده و تمامی نیاز های بدن تان را تامین می کنید.الف/کمبود متوسط تا شدید ویتامین A مانع رشد مطلوب کودکان میشود. منابع سرشار از ویتامین A عبارت اند از اسفناج، زردآلو، طالبی و...

ب/دریافت کافی کلسیم به ویژه در دوره رشد طولی استخوانها بسیار حایز اهمیت است. بنابراین تغذیه با شیر، ماست، پنیر و انواع کلم را باید به نوجوانان پیش از رسیدن به سن بلوغ توصیه کرد.D نیز به رشد افراد کمک زیادی میکند، از این رو مصرف این ویتامین برای کودکان ضروری است. کمبود ویتامین دی در کودکان میزان رشد را پائین می آورد..همینطور استفاده از نور خورشید و دریافت ویتامین D از منابع غذایی مانند تخم مرغ، خامه، شیر و کره مدنظر قرار گیرد.

پ/مطمئن شوید که به اندازه کافی کربوهیدرات و کالری مصرف می کنید.

ت/از کمبود روی جلوگیری کنید. با مصرف غذاهایی مثل صدف، شکلات، بادام زمینی، تخم مرغ، نخود فرنگی، مارچوبه و مکمل ها از کمبود روی در کودکان و خلل در رشد قدی آن ها جلوگیری کنید. باید مطمئن شوید که نیازهای کلی بدن به روی کاملا برطرف شود.ویتامینها و مواد معدنی دیگر همچون A ، B12 ، آهن نیزبرای رشد قد ضروری هستند.
پاسخ داده شده اکتبر 11, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
3.روزانه ورزش های كششی و نرمشی، اثر مستقیمی بر افزایش حد هورمون رشد دارند و فعالیت های ورزشی شدید باعث كاهش قند خون می شوند و متعاقب این امر، ترشح هورمون رشد افزایش می یابد.مصرف غذاهای حاوی پروتئین، دو ساعت قبل از ورزش و نیز پس از ورزش موجب افزایش قابل توجهی در حد هورمون رشد و نیز هورمون تستوسترون در آقایان می شود.ورزش می تحریک کننده هرمون رشد نیز محسوب می شود.

انجام ورزشهای كششی مرتب، با استحکام عضلات پشت و استحکام ستون فقرات موجب راست قامتی زیادتر و افزایش قد تا حدود 2.5 تا 5 سانتیمتر می شوند.بنابراین در هر سنی كه هستید، روزی بیست تا سی دقیقه وقت برای ورزش بگذارید تا از فواید آن همچون افزایش متابولیسم (سوخت و ساز) بدن، كاهش حجم چربی بدن و استحکام سیستم ایمنی بدن بهره ببرید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,020 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,101 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 758 بازدید
سوال شده فوریه 13, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 139 بازدید
سوال شده اوت 7, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط amir hossien ممتاز (100 امتیاز)
2 پاسخ 163 بازدید
سوال شده سپتامبر 16, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط FAteMe
1 پاسخ 142 بازدید
1 پاسخ 198 بازدید
سوال شده فوریه 20, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 148 بازدید
1 پاسخ 93 بازدید
سوال شده مارس 5, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط عرفان
...