مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تردید برای اوردن بچه دوم

1,486 بازدید
سوال شده اکتبر 14, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط یه بنده درمانده
نمایش از نو اکتبر 14, 2021
سلام
یه دختر دو ساله دارم
من ۳۳سالمه و شوهرم ده سال بزرگتره
جفتمون بی حوصله و عصبی هستیم وضعیت مالی هم معمولی
من دست تنها دخترمو بزرگ کردم کسیو ندارم
فامیلا شوهرم همه دوتا بچه دارن و همش ب من میگن که یکی دیگه بیارم ک دخترم تنها نمونه . نمیدونم چکار کنم دخترم تنها دارایی و دلخوشیمه نمیدونم باید یه بچه دیگه بیارم یا نه ..خودم توان و حوصلشو ندارم ولی دلمم میسوزه برا بچم ک تنهاس ..اخه شوهرمم اخلاقش نرمال نیست کسی زیاد با ما رفت و امد نمیکنه و این باعث شده دخترم بیشتر تنها بشم گاهی میگم اشتباه کردم ک ب دنیاش اوردم عذاب وجدان دارم میگم نکنه اشتباه کردم نمیدونم خیلی بریدم . بنظر شما چکار کنم ؟ سنم هم جوری نیست ک بخوام اگه پشیمون شدم چند سال بعد یکی دیگه بیارم
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 14, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

ببین عزیزم همه این مواردی که بیان می کنید از اهمیت زیادی برخودار می باشد و نمی توان بدون داشتن توجه به آنها در مورد داشتن فرزند دوم بر این مبنا که چون دیگران دو فرزند دارند و یا نظر بیان می کنند تصمیم گیری کرد .

در هرصورت ازدواج یک باید نیست و داشتن فرزند هم یک باید نیست. بر اساس اصول اخلاقی و انسانی استوار نیست که انسان باید ازدواج کند ، در غیر این صورت اصول اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشته و اگر ازدواج کرد ، باید فرزند بیاورد ، در غیر این صورت در این زمینه از یک اصول و حدودی تخلف کرده است به هیچ وجه چنین نیست و بایدی در کار نیست.

در این مسیر دقت کنید که فرزند شما نیاز به شرایط اجتماعی، اقتصادی، و ارتباطی سالم در محیط خانواده دارد اما حتی اگر در نظر بگیریم که شرایط اقتصادی مشکلی ندارید اما خب شما بیان می کنید که از نظر روحی و اخلاقی همسرتان با مشکلاتی مواجهه هستند که حتی مسیر ارتباطی شما با فامیل را نیز تحت تاثیر قرار داده است و ایشان رفتارهای نرمالی ندارند خب در این حالت از نظر شما ایشان شرایط کمک و نگهداری و تربیت فرزند دوم را دارند در کنار اینکه فرزند شما محیط امن برای رشد دارد که شما بخواهید در این مورد تصمیم گیری کنید.

در هرصورت داشتن فرزند دوم نیاز به آمادگی شما و همسرتان و همراهی شماها با هم بیشتر از گذشته دارد پس بهتر است در اول برای بهبود مشکلات زندگیتان و شرایط همسرتان اقدام کنید و بعد در مورد داشتن فرزند دوم تصمیم گیری کنید.

شما قبل از بارداری باید با همسرتان رابطه خوبی داشته باشید و یکدیگر را درک کنید. با ورود فرزند به زندگی مشترک ممکن است نوع رابطه تان تغییر کند زیرا مسئولیت خانم ها بیشتر شده و تمایل کمتری به برقراری ارتباط با همسرشان دارند. در این زمان باید مرد خانواده همسر خود را درک کند و از مسئولیت او بکاهد. پس دقت کنید قبل از بچه دار شدن باید آینده رابطه شما روشن، مطمئن، قابل پیش بینی و نویدهنده باشد تا ورود فرزند به زندگی آسیبی به آن وارد نکند به همین دلیل توصیه می کنند در سال ابتدایی زندگی مشترک که شناخت دقیقی از خود و همسرتان و نوع رابطه تان ندارید بچه دار نشوید با توجه به مشکلات شما و حتی اینکه بیان می کنید گاهی از داشتن فرزند اول هم پشیمان می شوید بنده به شما در این شرایط توصیه نمی کنم برای داشتن فرزند دوم تا زمانی که این مشکلات رفع نشده است اقدام کنید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,716 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 283 بازدید
سوال شده ژوئیه 7, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط سامیه ممتاز (120 امتیاز)
2 پاسخ 257 بازدید
1 پاسخ 212 بازدید
سوال شده ژوئن 21, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 164 بازدید
1 پاسخ 116 بازدید
سوال شده مارس 8, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط سمیه
1 پاسخ 159 بازدید
سوال شده مارس 29, 2022 در زوج درمانی توسط مینا
1 پاسخ 149 بازدید
سوال شده نوامبر 8, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
...