مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

افزایش قد......

81 بازدید
سوال شده اکتبر 15, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام ، نشانه های بلندشدن   قد چیه؟؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 15, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مورد شرایط سنی و جنسیت نیز می تواند اهمیت داشته باشد که در زیر توضیح داده می شود . رشد قد با شروع بلوغ در نوجوان افزایش پیدا می کند.

لوغ معمولاً پس از تولد ۸ سالگی دختران و یا پس از ۹ یا ۱۰ سالگی پسران آغاز می‌شود، یعنی زمانی که منطقه‌ای از مغز به نام هیپوتالاموس شروع به انتشار هورمون آزاد کننده گنادوتروپین می‌کند. هنگامی که هورمون GnRH به غده هیپوفیز می‌رسد، (غده هیپوفیز غده کوچکی در زیر مغز است که با تولید هورمون‌، غدد دیگر در سراسر بدن را کنترل می‌کند)، دو هورمون دیگر برای بلوغ موسوم به هورمون لوتئینی  و هورمون محرک فولیکول  را آزاد می‌کند.

اتفاقات بعدی که در طی بلوغ برای هر دو جنس می‌افتد، عبارتند از:

پسران: هورمون‌های بلوغ از طریق جریان خون به بیضه می‌رسند و سیگنال تولید اسپرم و هورمون تستوسترون را آزاد می‌کنند.

در پسران، افزایش اندازه بیضه ها اولین تغییری است که در آغاز بلوغ مشاهده می شود. بزرگ شدن بیضه ها در میانگین تقریبی سن ۱۱ سال و نیم در پسران شروع می شود و حدود شش ماه ادامه دارد. بعد از بزرگ شدن بیضه ها، آلت تناسلی نیز از نظر اندازه افزایش می یابد. بزرگ شدن بیضه ها و آلت تناسلی مرد تقریباً همیشه قبل از رشد موهای شرمگاهی رخ می دهد. مرحله بعدی رشد موهای ناحیه عانه و موی زیر بغل است.بعد، صدا عمیق تر می شود و اندازه عضلات افزایش می یابد. آخرین مرحله معمولاً ایجاد موهای صورت است.

هنگامی که افزایش تستوسترون باعث تولید اسپرم می شود، باروری در مردان نزدیک می شود.شد استخوان ها و افزایش تراکم استخوان در پسران همراه با بلوغ است. مطالعات نشان داده است که ابتدا عرض استخوان افزایش می یابد ، به دنبال آن مقدار مواد معدنی استخوان ، و در آخر نیز تراکم استخوان افزایش می یابد

دختران: هورمون‌های بلوغ به تخمدانها (دو اندام بیضی شکل که در سمت راست و چپ رحم قرار دارند) می‌رسند و با شروع بلوغ و آزادسازی تخمک و تولید هورمون استروژن، باعث بالغ شدن بدن دختران شده و آن‌ها را آماده بارداری می‌کند.

در همان زمان، غدد آدرنال در پسران و دختران شروع به تولید گروهی از هورمون‌ها به نام آندروژن آدرنال می‌کند. این هورمون‌ها باعث تحریک رشد موهای ناحیه تناسلی و زیر بغل در هر دو جنس می‌شود.

غییرات بلوغ با توالی منظم و در چارچوب زمانی مشخصی رخ می دهند و هرگونه انحراف از این چارچوب زمانی ، غیر طبیعی تلقی میشود.تکامل و بلوغ دختران حدود 4/5 سال طول می کشد.در دختران اولین علامت بلوغ رشد پستان ( جوانه زدن ) است .البته دردختران دچار افزایش وزن ممکن است پستانها برجسته به نظر برسند که باید توسط پزشک از بلوغ افتراق داده شوند . علامت دوم بلوغ شروع رشد موهای ناحیه تناسلی و زیر بغل هست و پس از آن شروع سیکلهای قاعدگی . درطی این روند جهش رشد هم رخ می دهد.هر کدام از این مراحل رشد پستانها و موهای زاید نیز دارای مراحلی است .

بهتر است اگر در سنین رشد قرار دارید با متخصص غدد مشورت کنید تا در این مسیر به رشد بهتر جسمی و قدی شما نسبت به شرایط بدنی شما کمک شود.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,053 سوال

27,799 پاسخ

29,369 دیدگاه

2,682 کاربر

سوالات مشابه
4 پاسخ 455 بازدید
سوال شده نوامبر 5, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 111 بازدید
سوال شده سپتامبر 1, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 94 بازدید
سوال شده اوت 21, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط امیرعلی ایمانی
3 پاسخ 114 بازدید
سوال شده ژوئن 7, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط mz
1 پاسخ 142 بازدید
1 پاسخ 98 بازدید
سوال شده Mar 8, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 219 بازدید
...