مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

شوهر وابسته به پدر ومادرش

130 بازدید
سوال شده اکتبر 18, 2021 در زوج درمانی توسط بی نام
سلام شوهر من خیلی به خانوادش وابسته س هم از لحاظ عاطفی و هم مالی(بیکاره) حالا این مشکل به کنار. الان میخواییم بریم سفر چندساعته ک باید بچه 1سالمو هم با خودمون ببریم. من میگم مادر من بیاد ک بچمو نگه داره چون بچم از اول بیشتر با مامانم بوده اما شوهرم میگه باااید مثل همیشه با مامان باباش بریم مسافرت چون میگه اگ با اونا بریم هزینه شو میندازیم گردن اونا منم میگم علاوه بر اینکه من راحت نیستم با بچه برم بچمون هم با مامانت نمیمونه اما هی میپیچونه ک بره اول از مامان باباش اجازه بگیره شما بگین من الان با این موضوع چجوری برخورد کنم(این فقط یکی از هزاران مشکل من)
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 18, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دسوت عزیز

قابل درک هست که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه می باشد اما در هرصورت زمانی که همسر شما از نظر مالی و اجتماعی استقلال لازم را ندارند و به خانواده وابسته می باشند خب این موضوع باعث می شود که هم خانواده بتوانند تاثیر بیشتری بر زندگی شما داشته باشند و هم وابستگی همسرتان به انها بیشتر شود و نیاز باشد که در موارد مختلف شرایط آنها را در نظر بگیرند.

داشتن استقلال مالی و اجتماعی موضوع پر اهمیتی در مسیر ازدواج می باشد که به امید حمایت خانواده عموما نادیده گرفته می شود و خب این مسیر تاثیر زیادی می تواند بر شرایط زندگی شما داشته باشد.

در زمان فعلی در اول اینکه خب شما و همسرتان اگر شرایط مالی سفر را دارید خب می توانید خودتان از فرزندتان نگهداری کنید و این سفر را بدون حضور خانواده ها طی کنید و اجازه بدهید که هردوی شما مسئولیت انتخاب خود را داشته باشید هرچند سخت اما در این مسیر می توانید در کنار هم و با مدیریت پیش بروید و خب این کمک می کند که مسئولیت پذیری بیشتری در هردوی شما وجود داشته باشد.

در هرصورت در این مسیر نیاز است که شما سبک رفتاری و شخصیتی همسرتان را مد نظر داشته باشید که ایشان چه میزان برای رسیدن به استقلال مالی تلاش می کنند و چه میزان مسئولیت پذیری دارند.

در مورد اینکه چه برخوردی کنید شما در احترام بهتر است با بیان درک اینکه می دانید خانواده ایشان شماها را حمایت می کنند اما در این مسیر دلایل خود را برای بودن مادرتان و یا سفر تنهایی بیان کنید در هرصورت نیاز است که مسیر تعاملی بین شماها وجود داشته باشد تا بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید.
دارای دیدگاه اکتبر 18, 2021 توسط بی نام
نمایش از نو اکتبر 18, 2021
همسر من به بیکاری عادت کرده و به امید اینکه پدرش به او پول میده پولی ک بزور خرج خورد و خوراک میشه نه چیز دیگه برای رفتن ب سر هر کاری یه بهانه جور میکنه و الان 3ساله ک بیکاره و از زمانی ک ازدواج کردیم هیچگونه خرجی واسه من وبچه نکرده بجز خوردوخوراک، و هرموقع اگ بخواد خرج خیلییییی ناچیزی کنه با منته، الان هم سفر چون بخاطر امتحان منه باز ب طرق مختلف داره منت میذاره ک واسه تو خرج میکنم واقعا درمونده ام از یه طرف بیکاری از یه وابستگی شدید مالی به پدر و وابستگی شیییییییییییید عاطفی ب مادرش جوری ک از ریز ترین اتفاقات خونه مون هم مادرش خبر داره، لطفا راهنماییم کنید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,547 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 127 بازدید
سوال شده ژوئیه 26, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط دنیای رنگارنگ
0 پاسخ 149 بازدید
سوال شده سپتامبر 24, 2021 در زوج درمانی توسط مریم
1 پاسخ 143 بازدید
سوال شده دسامبر 27, 2020 در زوج درمانی توسط بی نام
1 پاسخ 378 بازدید
1 پاسخ 165 بازدید
سوال شده می 10, 2020 در زوج درمانی توسط نازنین
0 پاسخ 79 بازدید
سوال شده اکتبر 4, 2019 در زوج درمانی توسط ن تبریزی نژاد ممتاز (100 امتیاز)
2 پاسخ 340 بازدید
سوال شده 26 Mar 2024 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط Hassan.Amiri ممتاز (100 امتیاز)
2 پاسخ 77 بازدید
سوال شده مارس 22, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 116 بازدید
سوال شده سپتامبر 6, 2022 در دوستی یا نامزدی توسط *_*
1 پاسخ 98 بازدید
سوال شده نوامبر 25, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط باران
...