مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

من دختری 14 ساله هستم با قد 150قدم چرا بلند تر نمیشه و اینقد کوتاهم

239 بازدید
سوال شده اکتبر 18, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
من 14 سالمه قدم 150 ماذرم قدش 165و پدرم قدش 175 ولی خودم کوتاهم ولی خواهر دوقلوم هم از من بلند تره و قدش 155حالا قد من بلند تر میشه چه ردش هایی بلدین و اینکه سلامت هستم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 18, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر اگر شروع علایم بلوغ را مشاهده کرده اید نیاز است که به متخصص غدد مراجعه کنید تا شرایط رشدی شما بررسی شود و صفحه رشدی شما هم ازمایش شود و در این مسیر به شما اطلاعات دقیق تری در مورد مسیر رشدیتان داده شود و در صورت نیاز کمک شود تا بتوانید این مسیر را بهتر طی کنید.

اولین نشانه بلوغ دختران ، تسریع رشد است .اما بطور معمول جوانه زدن پستان ها زودتر اتفاق می افتد ودر واقع جوانه زدن پستان ، اولین تغییر قابل شناسایی بلوغ دختران محسوب می شود.در برخی موارد پیدایش جوش در شیارهای بینی و پشت لاله گوش ممکن است اولین نشانه قریب الوقوع بودن تکامل بلوغی در هر دو جنس باشد.

علایم دیگری که شما در بلوغ می توانید مشاهده کنید می تواند شامل موراد زیر باشد.

- ناحیه اطراف شکم و مفصل ران که به علت افزایش ذخیره چربی در اطراف این نواحی است.

 افزایش سریع وزن و قد که به علت رشد ناگهانی باعث رشد استخوان می شود. افزایش وزن مربوط به افزایش اندازه استخوان و ذخایر جدید چربی بدن است.

تغییراتی در صدا به وجود می آید. صدای دختران عمیق تر و شبیه به صدای زن است.

 تغییر در بوی بدن، مربوط به تولید هورمون های غده فوق کلیوی است. بلوغ بر روی غده تاثیر می گذارد و تولید هورمون های اضافی را که بر بوی بدن تاثیر می گذارد، بیشتر می کند.

 عرق کردن زیاد که غده عرق فعال تر از معمول است و باعث می شود که دختران به طور قابل توجهی بیشتر نسبت به قبل عرق کند. هورمون های جنسی غده چربی (غدد چربی) را تحریک می کنند تا چربی پوست (چربی) بیشتر از حد معمول تولید کنند، که به عنوان مثال می تواند منجر به افزایش آکنه شود.

تغییردر الگوهای خواب که هورمون ها، خواب را تنظیم و چرخه مغز را بیدار می کنند. شما ممکن است متوجه بشوید که دختر شما برای مدت طولانی بیدار می ماند، حتی زمانی که در معرض تلویزیون یا تلفن همراه هم نباشد.

تغییرات در خلق و رفتار: یک تنظیم کامل از اتصالات نورون مغز وجود دارد. هورمون ها مغز را تحریک می کنند تا خود را دوباره بسازند. این می تواند ویژگی های رفتاری مانند تغییرات خلقی و اختلال نظررا ایجادکند.

این ها برخی از نشانه های بلوغ است که احتمالا در دختر خود متوجه شده اید. تغییرات زیادی دردوره بلوغ در داخل بدن اتفاق می افتد و تغییرات به تدریج در مراحل مختلف رخ می دهد

در مسیر رشدی اگر صفحه رشدی شما باز باشد با توجه به مورادی چون تغذیه و خواب و همچنین ورزش و توصیه های پزشک می توانید این مسیر رشد قدی را بهتر در دوران نوجوانی تا قبل از بسته شدن صفحه رشدی طی کنید

اگر در طول نوجوانی، ساعات خوابتان کمتر از حد توصیه شده باشد، این ممکن است منجر به بروز مشکلات و برخی عوارض شود. این امر به این دلیل است که بدن درطول خواب، HGH را آزاد می کند. تولید این هورمون و دیگر هورمون ها زمانی که شما خواب کافی نداشته باشید، می تواند کاهش یابد همچنین تحرک و ورزش کردن باعث افزایش نیاز و جذب مواد غذایی، افزایش گردش املاح استخوانی و افزایش ترشح هورمون رشد می‌شود.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,240 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 393 بازدید
1 پاسخ 238 بازدید
1 پاسخ 231 بازدید
سوال شده دسامبر 6, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 198 بازدید
سوال شده فوریه 20, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 82 بازدید
سوال شده فوریه 19, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط مخاطب
1 پاسخ 74 بازدید
سوال شده ژوئن 18, 2022 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
...