مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

من قدم از همسالانم کوتاه تره

76 بازدید
سوال شده اکتبر 19, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط Alireza
ویرایش شده اکتبر 19, 2021
سلام من پسری ۱۴ساله هستمم قدمم ۱۵۰  2سال پیش قبل این که کرونا بیاد همسالایه من همکلاسی هام بعضی ها قدشون مثلا۱۶۵تهش۱۷۰یا۱۷۵بعضی هم قد من بودن  بعد دوسال شد کرونا انلاین اینا بعد دوسال گفتن باید بریم مدرسه برایه کتابو برنامه هو اینا رفتم دیدم همسالایه من و همکلاسی هام همه بززگ شدن به جز من بعد رفتیم تو صف  دیدم یا ابلفضل همه بزرگ شدن به جز من بعد بعضی هام مسخره منو کردن بعد رفتم خونه ناراحت بودم گفتم خدا همه بزرگ شدن به جز من بعضیا ریش سیبیل در اوردن  اینو بگما من پایه نهمم  من اینجا قدم۱۵۰ پسر عموی من که الان ۱۰سالشه داره میره۱۱ سال هم قد من  بعد من هیچ علامی از بلوغ ندارم فقط در الت تناسلی کمی مو در اومده ۱سالی میشه التم بزرگ نشدع بیضه ام فک کنم رشد کرده در زیر بقل مو نیست صورتم جوش نزده صدام تغییر نکرده ریش ندارم ولی سیبیل کم دارم خیلی کمه بعد من ورزش بسکتبال میرم دوستم گفت بیایه۲ماهی میشه میرم  ایا من ۲سال دیگع به همسالانم میرسم
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 19, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما آقا علیرضا

نگرانی شما قابل احترام هست اما دقت کن که شرایط بدنی و ژنتیکی هر فردی با دیگری متفاوت می باشد اما خب علامت سوالی که در ذهنت شکل گرفته است خیلی خوب می باشد و کمک می کند تا بتوانی با پاسخ بهتر به آن مسیر رشدی بهتری را نیز تجربه کنی.

در این مسیر نیاز است که علایم بلوغ و صفحه رشدی شما بررسی شود ان هم توسط متخصص غدد تا در این مسیر به شما کمک شود تا از زمان باقی مانده برای رشد قدی بتوانید بهترین استفاده را ببرید و رشد بهتری را تجربه کنید.

علایم بلوغ در پسران می توان با موارد زیر همراه شود:

معمولا اولین نشانه بلوغ پسران، بزرگتر شدن بیضه‌ها و نازک و قرمز شدن کیسه بیضه‌ها است. موهای ناحیه تناسلی نیز به تدریج در پایه آلت تناسلی ظاهر می‌شود.اما ممکن است اگر شما این علایم را ندارید و یا در میزان کم با بلوغ دیررس مواجهه باشید که بهتر است متخصص در مورد آن نظر بدهند.

از دیگر نشانه های رشد بلوغ  تغییرات شکا بدنی می باشد. شانه بلوغ در پسران تغییر شکل بدن است. از بیرون، ممکن است متوجه رشد بدن پسر خود شوید، اما درست قبل از این اتفاق، ممکن است او کمی وزن اضافه کند و به نظر برسد که تمام بدن او دست و پا است، زیرا دست و پا رشد زیادی خواهند داشت به همین دلیل هم شما بعد از دو سال ندیدن حضوری همکلاسی ها با شکا متفاوت از قبل آنها روبرو شده اید و این کاملا طبیعی می باشد.

ممکن است نعوظ های شبانه شروع شده که منجر به انزال هم می شود که از علائم بلوغ در پسران هستند. این انزال می تواند با یک خواب با موضوع جنسی یا بدون آن اتفاق بیفتد و کاملا طبیعی است. صحبت با پسرتان در مورد انزال های شبانه قبل از وقوع آنها بسیار مفید است، بنابراین او می داند چه انتظاری باید داشته باشد و از اینکه به طور ناگهانی رختخواب خود را خیس ببیند متعجب نمی شود.

به او بگویید که این قسمت دیگری از بلوغ در پسران است و به مرور از بین می رود. نعوظ غیرارادی قسمت عمده دیگری از بلوغ پسران است و بدون دلیل مشخصی می تواند در هر زمان رخ دهد.

در این مسیر مقداری تغییرات دیگر هم وجود دارد که یکی از آنها تغییر صدا می باشد. صدای پسر شما تقریبا زمانی تغییر می کند که سرعت رشد او کمی کند می شود. این اتفاق بر اثر حجیم شدن تارهای صوتی و حنجره اتفاق می افتد.قبل از اینکه صدایش کاملا تغییر کند، ممکن است گرفته و بلند شود و تغییراتی داشته باشد که این می تواند برای او شرم آور باشد، بنابراین مراقب این موضوع نیز باشید.
دارای دیدگاه اکتبر 19, 2021 توسط علیرضا
خیلی ممنون❤ ❤❤❤
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,057 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,997 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 199 بازدید
0 پاسخ 120 بازدید
1 پاسخ 63 بازدید
سوال شده نوامبر 16, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط M
1 پاسخ 53 بازدید
1 پاسخ 62 بازدید
...