مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

فقط میترسم با یکی دیگه باشه/جواب بدین

148 بازدید
سوال شده اکتبر 19, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام وقت بخیر
من دختر هستم و 16سالمه که حدود یک سال هست به پسر همسایمون علاقه دارم. و اون تمام زندگیه منه. اون 18سالشه، من یک اکانتی ازش دارم، بعد خیلی خواستم بهش بگم حالا توی پیام یا مثلا به خودش،چون اون مطمئنم از هر لحاظ از خداشع من بهش علاقه داشته باشم.واقعا میدونم.چون دوسم داره، و من مطمئنم یا روش نمیشد بهم بگه یا فکر میکرد من ازش بالاترم و به این جواب رد میدم. (چون واقعانم اصلا بهش محل نمیزاشتم و مثلا نگام میکرد چپ مینداختم)خب مسلما باید فک کنه من دوسش ندارم و بترسه.ولی غافل از اینکه من خیلی دوسش دارم. تنها دلیلی که باعث میشم نگم بهش اینه که باخودم میگم اگه رل داشته باشه منو قبول میکنه یانه؟ یسری از رفتاراشو میگم به نظرتون دوست دختر داره؟مثلا اصلا نمیره بیرون خیلی کم، اصلا تیپ نمیزنه و تیپش خیلی عادیه نه مذهبی نه خیلی جلف خیلی خیلی عادی، بعد لباس عوض نمیکنه مثلا یک سال با یک مده. بعدش این که فقط تاحالا 5/6بار دیدم که با گوشیش حرف میزنه و چندبار صدای اس ام اس از گوشیش شنیدم  و همینا باعث شده حدس بزنم رل داره. خونواده مذهبی هم هستن و امسال که کنکور داره مثلا باباش از بابای من پرسید کجا بره رفت قلم چی و درس خونم هست.ـ
به نظر شما من چیکار کنم؟
1)رل داره و منو قبول نمیکنه و غرورم میشکنه پس بهش نگم
2)رل نداره و قبولم میکنه پس بهش بگم
3)چه رل داشته باشه چه نداشته باشه قبولم میکنه
4)چه رل داشته باشه چه نه قبولم نمیکنه
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 19, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساساتی که دارید قابل احترام هست اما عزیزم شما بر مبنای احساسات خودت نگاه و رفتارهای او را به معنای دوست داشتن معنادهی کرده اید در کنار اینکه خب حتی اگر دوست داشتنی هم وجود داشته باشد ممکن است ایشان نخواهند در شرایط حساس فعلی یعنی کنکورش در این مورد صحبتی انجام بدهد و یا اصلا نمی خواهد در دوران نوجوانی تصمیمی در این مورد داشته باشد در هرصورت نمی توان هر نگاهی را به معنای دوست داشتن برداشت کرد و این بیشتر فرافکنی احساسات خود شما به او می باشد.

در کنار اینکه بخاطر چندبار صدای پیام و یا با تلفن صحبت کردن و... هم نمی توان بیان کرد که این اقا در رابطه هستند یا نه .

در هرصورت در کنار احترام به احساسات خودت شما نیاز است که به شرایط سنی که داری توجه کنی چون هردوی شما در سن نوجوانی هستید و خب در این سن تجربه این احساسات کاملا طبیعی می باشد اما شما نیاز است که به اولویت های سنی خودت هم توجه کنی که آیا ارتباط در این سن برایت اولویت دارد و می تواند چه سازندگی برایت داشته باشد.

در مورد اینکه واکنش این آقا چیست ما هیچ حدسی نمی توانیم بزنیم اما بهتر است که با توجه به اینکه بیان می کنید این اقا کنکور دارند ذهنشان را درگیر این مسائل در این دوره حساس نکنید و در احترام به احساساتی که داری خودت هم وقت بیشتری به خودت بدهی و اجازه بدهید در اینده در شرایط سنی و رشدی بهتر در مورد این احساسات تصمیم گیری کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,020 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,668 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 203 بازدید
سوال شده سپتامبر 5, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط فاطمه
1 پاسخ 174 بازدید
سوال شده اوت 3, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 175 بازدید
3 پاسخ 306 بازدید
1 پاسخ 300 بازدید
...