مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

لطفا فقط روانشناس سایت جواب بده

226 بازدید
سوال شده اکتبر 26, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
 شده 5 ساعت قبل

سلام من اینو پرسیده بودم
سلام من * دختر ۱۶ سالمه ام از یکی از فامیلامون خوشم میومد و اونم فهمید و ابنکه اونم منو دوس داشت اون ۷،۸ سال از من بزرگتره ولی زیاد همدیگرو نمیبینیم سالی دو سه بار
منم چون استرس داشتم ک کسی بفهمه (اینو بگم دوستم باهتش چت میکرد و گف ک دوسش دارم اونم گفته بود بیاد چت کنیم یا بیاد تو کوچه ببینمش )
منم با اونکه دوسش داشتم گفتم فراموش کنیم همو و اونم ناراحت شد ولی من نتونستم از ۱۲ سالگیم دوسش دارم الانم ک تازه دیدمش از اون موقع فکرم درگیرا
تو مهمونی هی نگام میکرد  با اونکه گفته بودم فراموش کنبم موقع خدافظی ب * بهونه ای برگشت منو نگا کنه و ....
الان میخوام بدونم این چ حسیه ک من دارم نسبت بهش ک ۴ ساله باهام هست
اینو بگم من هرروز هروقت دارم رویا پردازی میکنم اینم * جایی تو رویام هست ولی ن ب عنوان مثلا عشقم یا همسرم تو رویام
یا مثلا خودش و خانوادش همش تو رویاهای ایندم * قسمتیش هستن



و شما اینو گفتین
سلام به شما دوست عزیز

احساساتی که داری قابل احترام هست و نمی توان بیان کرد که چیزی جز دوست داشتن می باشد اما اینکه این دوست داشتن با خیالپردازی شما شکل گرفته است و یا در مسیر تعامل خب همانطور که خودت هم بیان کردی به نظر می رسد که این احساسات با خیالپردازی شدت گرفته است و با توجه به سن نوجوانی و حساسایت های این سن نسبت به جنس مخالف و روابط عاطفی و خیالپردازی که یکی از ویژگی های نوجوانی می باشد شما این احساس معمول را شدت بیشتری داده اید.

در کنار احترام به احساسات خود بهتر است که برای زندگی خود بر مبنای واقعیت های بیرونی و اهدافی که دارید برنامه ریزی کنید چون اگر بخواهید تایم زیادی را در خیالپردازی بسر ببرید این باعث می شود که واقعیت های بیرونی را نادیده بگیرید و به مرور مشکلات شما بیشتر می شود.

ایشان نیز از احساس شما آگاه هستند و اگر هدفی را دنبال بخواهند کنند می توانند به صورت رسمی اقدام کنند هرچند که بهتر است شما به خودت فرصت بیشتری بدهی و بعد از طی کردن دوران نوجوانی و بر مبنای شناخت در دنیای واقعی در مورد این احساسات تصمیم گیری کنید.


میخوام بگم ک خیالپردازیم ک میکنم و خودمو دارم توی شغلی ک ارزومه تصور میکنم ب صورت ناخوداگاه همیشه هست ، یا خودش یا همراه خانوادش انگار ک بخوام توی رویام با توجه ب موقعیتم جلب توجه کنم
۱میخوام بدونم این * حس زودگذره نوجوانیه یا ن؟!
۲چیکار کنم زیاد بهش فکر نکنم
اینم بگم ک من مشکوک ب افسردگی و استرس شدیدم واسه همین الان وقتی بهش فک میکنم استرس میگیرم احساس میکنم قراره پیام بده بهم استرس میگیرم
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 26, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام مجدد به شما

بله این احساسات و این سبک خیالپردازی ها طبیعی می باشد اما نیاز است که شما به این موضوع دقت کنید که تایم زیادی را برای این خیالپردازی ها قرار ندهید که باعث تشدید این احساسات و همچینن کاهش تمرکز بر دنیای واقعی شما شود.

برای زندگی روزانه خود برنامه ریزی داشته باش و اولویت های سنی که داری و همچنین علایقی که داری را بنویس و در برنامه خود جای بده تا بتوانی در این مسیر با واقعیت های زندگی روبرو شوی و مسیر رشدی خود را طی کنی در این حالت به مرور تمرکز شما بر این موضوع کاسته می شود.

در مورد اضطراب و افسردگی هم اگر علایمی دارید نیاز است که برای بررسی دقیق این شرایط به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,227 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 187 بازدید
1 پاسخ 128 بازدید
1 پاسخ 69 بازدید
سوال شده مارس 7, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط ghazal9023 ممتاز (180 امتیاز)
4 پاسخ 454 بازدید
سوال شده فوریه 9, 2021 در اعتیاد و درمان ها توسط P.hz حرفه ای (1,340 امتیاز)
1 پاسخ 279 بازدید
سوال شده فوریه 19, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ساحلل حرفه ای (300 امتیاز)
1 پاسخ 232 بازدید
سوال شده ژوئیه 11, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 143 بازدید
1 پاسخ 515 بازدید
1 پاسخ 147 بازدید
...