مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

آیا من ترنس هستم یانه؟

115 بازدید
سوال شده نوامبر 4, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط
نمایش از نو نوامبر 4, 2021
سلام من الان ۱۳ سالمه ومی خوام بدونم ترنس هستم یانه راستش همیشه دوس داشتم پسر باشم،توجمع پسراباشم فوتبال بازی کنم موهامو کوتاه کنم لباس های مردونه بپوشم اسم پسرونه داشته باشم وحتی میشه گفت مثل مردا راه می رم از بچگی این علائم روداشتم و میگفتم پسر هستم از جمع دختر ها خوشم نمیومد زیاد احل دعوا بودم اصلا بازی های دخترونه دوس نداشتم همیشه تنها بودم وهستم وفقط به یه دلیل با دخترا بازی می کردم اونم این بود که حد اقل چند تا پسر هم باشن، تو بازی ها همیشه پسر بودم وبازی های دوزد و پلیس رو خیلی دوس داشتم همیشه به فیلم های اکشن نگاه می کردم و بعضی وقتها خودم رو جای طرف مقابلم می ذاشتم به جنس مخالف علاقه ندارم وبرعکس به دختر ها علاقه دارم وقتی به آینه نگاه می کنم به تصویر خودم درجنس مخالف نگاه می کنم وخودم رو مرد درذهنم تصور می کنم و..................
آیا من ترنس هستم و اگه هستم شدت اون چقدر هست لطفا پاسخ بدید
خیلی ممنون
2 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 4, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر بهتر است که با توجه به اینکه در سن نوجوانی و تشکیل هویت هستید این علایم و نارضایتی های جنسیتی را جدی تر در نظر بگیرید در هرصورت برای اینکه بتوان بیان کرد شما ترنس هستید یا خیر نیاز به بررسی دقیق شرایط شما توسط روان درمانگر و روان پزشک می باشد.

شاید بتوان با علایم زیر که تعریف ترنس می باشد در این مسیر بهتر پیش رفت اما در هرصورت نمی توان بدون طی کردن جلسات تشخیص گذاری کرد .

در ابتدا شخص باید ناسازگاری هایی با اندام های جنسی و جسمی خود داشته باشد. همچنین تفکر و رفتارهای او با جنسیت کنونی سازگاری ندارد. این افراد بعد از مدتی متوجه تفاوت های محسوسی در خود با دیگران از نظر جنسی و رفتاری می شوند.

پس از این مرحله لازم است تا افراد به یک روانشناس آشنا با مسائل جنسی و یا سکسولوژیست مراجعه کند تا در مورد هویت جنسی و رفتارهای جنسی آنها بررسی صورت گیرد. قابل ذکر است بسیاری از افرادی که فکر می کنند تراجنسی هستند، شاید ترنس نباشند. برای همین تشخیص تراجنسی بودن یا نبودن، فقط در صلاحیت یک سکسولوژیست و یا روانپزشک است. تفکر خود فرد ممکن است در این مورد دارای خطا باشد.

یک سری علایم کلی وجود دارد که خب اگر خانواده و یا خود فرد انها را مشاهده کند بهتر است که مسیر بالا را برای بررسی و تشخیص گذاری طی کند اما بازهم براساس این موراد نمی توان بیان کرد فردی ترنس می باشد یا خیر

 عدم تمایل کودک به بازی با همجنس های خویش

-       نشان دادن توجه و علاقه به اسباب بازی و لوازم جنس مخالف

-       عدم سازگاری با محیط هایی که همجنس های فرد وجود دارند، مانند مدرسه

-       عدم سازش و هماهنگی با دوستان و هم سالان خود (از نظر فکری و شخصیتی)

-       ناخوشایندی و ناسازگاری از تغییرات جسمی دوران بلوغ

-       به اسباب بازی‌ های جنس مخالف خود بیش تر توجه می‌کند .

-       بی علاقه گی به پوشیدن لباس های جنس خود
پاسخ داده شده ژان 1, 2023 توسط حسام
درود بر شما عزیزم
اگر چه این مسائل که عنوان کردید میتونه تاثیر داشته باشه در نوع هویت شما اما با توجه به ین پایین شما زمان زیادی برای تشخیص این مسئله وجود داره و تنها کاری که بابد بکنید این هست که تا پایان دوران بلوغ جسمی و فکری از تصمیم گیری برای اینکه خودت رو مرد هویت یابی کنی یا زن تحمل کنی و از برقراری ارتباط جنسی دوری کنی و در این مدت یا پس از بلوغ با مراجعه به روان درمانگر یا روانپزشک یا سکس تراپیست در تشخیص درست این هویت به خودت کمک کنی و بهترین مشاور تا زمان تشخیص درست برای خودت باش
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,303 دیدگاه

2,773 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 238 بازدید
سوال شده دسامبر 5, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط آرشین نام مستعارمه
1 پاسخ 127 بازدید
سوال شده نوامبر 4, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط sina 7 حرفه ای (300 امتیاز)
1 پاسخ 78 بازدید
1 پاسخ 153 بازدید
سوال شده دسامبر 21, 2022 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط من یک ترنس ام تو اف هستم
0 پاسخ 86 بازدید
سوال شده دسامبر 21, 2022 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط من یک ترنس ام تو اف هستم
4 پاسخ 395 بازدید
3 پاسخ 337 بازدید
سوال شده نوامبر 4, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط
...