مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

وابسته به گوشی

96 بازدید
سوال شده نوامبر 25, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط باران

سلام،دخترم ۱۴ سالشه و خیلی وابسته به گوشیه با داد و دعوا میره سمت درسش همش سرش تو گوشی و کلیپهای خنده دار نگاه میکنه وقتشو اینجوری از دست میده چندبار تنبیه کردمش گوشی و گرفتم ازش ولی بیشتر با من لج کرد و با لپ تاپ چک میکرد پیامهای واتساپشو یا باز تو اپارات کلیپاشو میدید لطفا یه راه حلی جلو پام بذارید چطور برخورد کنم باهاش خودم شدیدا ادم عصبی شدم و زود جوش میارم

1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 25, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

نگرانی شما برای فرزندتان قابل احترام هست اما دقت کنید که شما دارید در مورد یک دختر نوجوان صحبت می کنید و در این مسیر درک شرایط سنی و رشدی او می تواند به شما در مسیر نتیجه گیری کمک زیاد کند.

در اول اینکه بهتر است از هرگونه تنبیه بدنی و یا مقایسه کردن خوداری کنید نوجوانی شما نیاز دارد که به او استقلال بیشتری برای تصمیم گیری بدهید و او را مورد احترام و مشورت قرار بدهید در کنار اینکه در این سن جذابیت فضاهای مجازی و توجه به گروه همسالان و حتی جنس مخالف افزایش می یابد و این کاملا طبیعی هست تا زمانی که فرد بتواند در کنار توجه به این مسائل مسیر رشدی دیگرش را نیز مد نظر داشته باشد و تک بعدی به زندگیش نگاه نکند.

خب اگر دختر شما زمان زیادی را صرف این مسائل می کند خب بهتر است در احترام در زمان مناسبی بدون سرزنش و یا توهین از او سوال کنید که می داند در چه گروه سنی و رشدی قرار دارد و از نظر جسمی و روحی چه تغییراتی را ممکن است در این مسیر تجربه کند در این حالت شما فرصت دارید آنچه در روان فرزندتان می گذرد را بفهمید و با شناخت بهتر در این مسیر پیش بروید.

در کنار اینکه به او کمک می کنید که با شناخت بهتری پیش برود و اطلاعات دقیق و بدون اغراق تری داشته باشد می توانید کمک کنید هدف زندگی و الویت های سنیش را بهتر بشناسد و در این مسیر با برنامه ریزی پیش بروید حالا اوبرنامه ای دارد که هم به اولویت های سنیش و هم به علایقش می تواند توجه داشته باشد و شما نیز در احترام می توانید به او این موراد را بیان کنید که می خواهید خودش برنامه ریزی در این مورد داشته باشد و اگر نیاز به کمک داشت شما می توانید به او کمک کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,606 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 91 بازدید
سوال شده ژوئن 3, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 179 بازدید
1 پاسخ 125 بازدید
1 پاسخ 200 بازدید
3 پاسخ 126 بازدید
سوال شده ژان 10, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 179 بازدید
1 پاسخ 114 بازدید
سوال شده سپتامبر 6, 2022 در دوستی یا نامزدی توسط *_*
1 پاسخ 130 بازدید
سوال شده اکتبر 18, 2021 در زوج درمانی توسط بی نام
1 پاسخ 125 بازدید
سوال شده ژوئیه 26, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط دنیای رنگارنگ
...