مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چطور اخلاقم رو تغییر بدم؟

68 بازدید
سوال شده نوامبر 27, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط Anilmia ممتاز (140 امتیاز)
سلام من 19 سالم هست،یک خواهر کوچیکتر دارم ۸ سالشِ.
از وقتی دو سالش تموم شد باهاش جدی برخورد گردم و مثل ادم بزرگها باهاش رفتار کردم.الان که هشت سالش شده مدام سعی میکنه از بچه های دیگه تو دل برو تر باشه و یا از بچه هایی که میبینه من دوستشون دارم شدیدا بدش میاد.اگرم از بچه ای خوشم نیاد اونم خوشش نمیاد.
دختر سنگین و متینی هست اما حرف گوش نمیکنه،خیلی گستاخِ و دروغ میگه و گاها حتی اگه کاری نکرده باشه نمیتونه از خودش دفاع کنه به خصوص در برابر من.
خیلی دوستش دارم اما از بغل کردنش خجالت میکشم و نمیتونم جز ناز کردنِ موهاش لپشو بوس کنم با مثل خواهرای دیگه بغلش کنم و خیلی مهربون باشم.
نمیدونم چرا؟بااینکه میدونم هنوز بچه است اما ازش انتظار دارم خیلی چیزهارو بدونه و سوالهای بی جهت نپرسه،وقت تلف نکنه،متمرکز باشه و شرایط رو درک کنه.
گاها بیش از حد خشک و جدی باهاش برخورد میکنم‌.
خانواده میگه من باعث میشم خواهر کوچکترم احساس کمبود در درونش داشته باشه،میگه تقصیرِ منه که اون اینطوری رفتار میکنه.
ابجیم از بچه های کوچیکتر بدش میاد با هرکسی بازی نمیکنه،از تعداد کمی از افراد خوشش میاد،خیلی حرص میخوره،از خواهرزاده * کوچیکمون هم اصلا خوشش نمیاد،دروغ میگه و گستاخی میکنه‌.
خیلی حس بدی دارم،انگار واقعا تقصیرِ منه چون انگار میخواد توجهِ من و جلب کنه.
من نمیتونم گوشت بخورم،از گوشت میترسم و مشکل جدی ای در من هست که موجب شده سیستم ایمنی بدنم ضعیف تر بشه.
ابجیمم عاشق گوشت هست اما جدیدا سعی میکنه مثل من گوشت نخوره و کمتر غذا بخوره‌.
خانواده از اینکه ویژگی منفیم توسط ابجیم کپی میشه اصلا خوشش نمیاد و یک بار اونقدر از دستم عصبانی شدن که به زور بهم گوشت دادن و اونقدر حالم بد شد که تا یک هفته * تموم نتونستم لب به غذا بزنم و از پا افتادم.البته قابل درک هست اونا میترسن که ما چیزیمون بشه بالاخره عضو کوچکتر خانواده هستیم.
راهنماییم کنید.با آبجیم چطور رفتارکنم؟چطور باهاش مدارا کنم؟چطور بهش محبت کنم؟چطور صبور تر و مهربونتر باشم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 27, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساساتی که شما نسبت به خواهرتان دارید قابل احترام هست اما موضوع مهمی که نیاز است به آن توجه کنیم این است که وظیفه تربیت خواهر شما بر عهده شما نیست پس در این مسیر بهتر است که شما وظیفه تربیت را بر عهده پدر و مادر بگذارید و سعی کنید یک ارتباط مشخص در جایگاه خودتان داشته باشد چون جنسیت را بیان نکرده اید از هردو استفاده می کنم یعنی رابطه دو خواهر باهم و یا خواهر و برادری و خب این رابطه با تمرکز زیادی همراه نیست که شما دائم بخواهید رفتارهای او را کنترل کنید .

در کنار اینکه دقت کنید او شخصیت مخصوص به خودش را دارد و قرار نیست شبیه هیچ یک از شماها شود پس بهتر است بدون قید و شرط او را دوست داشته باشید تا او نیز بتواند بدون قید و شرط با اطرافیان ارتباط برقرار کند.

در هرصورت شما اشتباهات رفتاری خودت را می دانی و موضوع مهم این است که بتوانید در جایگاه خودت آنها را اصلاح کنی و او را همانگونه که هست دوست داشته باشی.
دارای دیدگاه نوامبر 27, 2021 توسط Anilmia ممتاز (140 امتیاز)
متشکرم❤حتما تلاشم رو میکنم.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,303 دیدگاه

2,318 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 567 بازدید
2 پاسخ 163 بازدید
سوال شده سپتامبر 8, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط hnim ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 76 بازدید
1 پاسخ 107 بازدید
0 پاسخ 57 بازدید
سوال شده سپتامبر 21, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 551 بازدید
1 پاسخ 69 بازدید
سوال شده اوت 23, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط آذر
...