مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

زندگی تو گذشته

52 بازدید
سوال شده نوامبر 29, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام وقت بخیر
من 16سالمه و دختر هستم،جناب رواشناس خواستم بگم من خیلی همش تو گذشته ام. مثلا دائم یادم میفته به خاطرات گذشته و بخاطر همین تو تمام زندگیم تلاش میکنم که به بهترین شکل زندگی کنم که نکنه بعدا بگم گذشته بد بود.
مثلا من الان علاقه مند شدم به پسر همسایمون. بعد همش به خودم فخش میدم که چرا قبلا یک بار ندیدیش. همش جلو چشمات بود، اما تو کور بودی چرا ندیدیش. الان اون 18سالشه. من از کلاس شیشمم همسایه اینا شدیم. یادم میفته به اون روزایی که از مدرسه می اومدم اینم دقیقا همون موقع میومد. من از اینور کوچه میومدم اون از اونور کوچه. بعد به خودم میگم چرا منگل یبار بهش اونموقع علاقه مند نشدی و ندیدیش، و مثلا من اونموقع اونقد بچه بودم که طرفدار فوتبال و این چرت و پرتا بودم. بعد الان به خودم میگم چرا انقد روانی بودی؟ مثلا فکر میکردی فلان سلبریتی میاد باتو ازدواج میکنه؟ولی در همین صورت خیلی از دوستام دوست پسر و عشق واقعی داشتن. اونا کار درست رو کردن. حداقل دیگه پشیمون نیستن که آب تو هاون کوبیدن و علاقه مند به یه سری توهمات شدن. بعد مثلا یادم به چیزای دیگه ام که مربوط به گذشته هستن میفته. و به خودم فحش میدم. و حرص میخورم.
چیکار کنم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 30, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

ببین عزیزم انسان در مسیر رشدی خودش علایق و احساسات و حتی نیازهای متفاوتی را می تواند تجربه کند و حتی زمانی که شما دوران بلوغ را پشت سر بگذارید و به ثبات بیشتری در هویت خود هم برسید بازهم مانند هر انسان دیگری ممکن است در مسیر رشدی خود با تجربه محیط و شرایط بخواهید مسیر خودتان را تغییر بدهید پس اینکه انسان نگاهی به گذشته داشته باشد و از آن تجربه کسب کند و اینده را تا میزانی مد نظر قرار بدهد اما بتواند در زمان حال زندگی کند از اهمیت زیادی برخودار می باشد در این مسیر بهتر است بجای سرزنش کردن خودت به خودت فرصت رشد بدهی در هرصورت شما قرار نیست در دوران نوجوانی احساسات و نیازها را به همان شکلی که در دوران کودکی تجربه می کردید تجربه کنید و یا همان نیاز و احساسات را داشته باشید مثلا تجربه همین احساس دوست داشتن این آقا خب این متناسب با شرایط سنی و رشدی فعلی شما می باشد به همین دلیل هم در زمان فعلی آن را تجربه می کنی .

در سن نوجوانی توجه و گرایش به جنس مخالف بیشتر می شود و خب اینکه شما نیز این نیاز را تجربه کنید یک امر طبیعی هست در مسیر رشدی شما پس نیازی به سرزنش کردن خودت نیست چون شما با رشد خودت حرکت می کنی.
دارای دیدگاه نوامبر 30, 2021 توسط بی نام
بله درست میگین، خیلی ممنونم.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,020 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,564 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 198 بازدید
1 پاسخ 74 بازدید
سوال شده ژان 30, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط ramin
3 پاسخ 214 بازدید
3 پاسخ 186 بازدید
1 پاسخ 77 بازدید
2 پاسخ 104 بازدید
سوال شده دسامبر 24, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...