مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

به بلوغ نرسیدن و نگرانی

134 بازدید
سوال شده دسامبر 26, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Alireza
سلام من پسری۱۴ ساله هستم من هیچ علاعمی از بلوغ ندارم التم رشد نکرده.و بیضه ۱۴سال و نیم
سالمه کلاس نهم هم سن های من همه به بلوغ رسیدن ولی من هنوز نرسیدم در زیر بقل هیچ موهی نیست حتی یه جهش رشدی هم نداشتم قدم ۱۴۷ به نظرتون چیکاردکنم پیش دکتر برم چیکار میکنه
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 27, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

تغییرات جسمی بلوغ برای یک پسر معمولاً با بزرگ شدن بیضه ها و جوانه زدن موهای ناحیه جنب شروع می شود و به دنبال آن رشد بین سنین ۱۰ تا ۱۶ سال (به طور متوسط ​​۱ تا ۲ سال دیرتر از زمانی که دختران شروع می کنند) رخ می دهد. دست ها و پاها سریع تر از بقیه بدن رشد می کنند. با بزرگ شدن شانه ها و افزایش وزن و عضله، فرم بدن او تغییر می کند در این مسیر بهتر است برای بررسی شرایط جسمی و بررسی دلیل عدم بلوغ به متخصص غدد مراجعه کنید تا در این مسیر به صورت تخصصی بعد از بررسی به شما کمک شود.

در پسران، افزایش اندازه بیضه ها اولین تغییری است که در آغاز بلوغ مشاهده می شود. بزرگ شدن بیضه ها در میانگین تقریبی سن ۱۱ سال و نیم در پسران شروع می شود و حدود شش ماه ادامه دارد. بعد از بزرگ شدن بیضه ها، آلت تناسلی نیز از نظر اندازه افزایش می یابد. بزرگ شدن بیضه ها و آلت تناسلی مرد تقریباً همیشه قبل از رشد موهای شرمگاهی رخ می دهد. مرحله بعدی رشد موهای ناحیه عانه و موی زیر بغل است.  بعد، صدا عمیق تر می شود و اندازه عضلات افزایش می یابد. آخرین مرحله معمولاً ایجاد موهای صورت است با توجه به اینکه شما بیان می کنید این موراد را تجربه نکرده اید خب بهتر است بررسی را در این زمینه داشته باشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,165 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 192 بازدید
سوال شده مارس 1, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 211 بازدید
2 پاسخ 675 بازدید
1 پاسخ 103 بازدید
2 پاسخ 177 بازدید
سوال شده سپتامبر 14, 2022 در اعتیاد و درمان ها توسط .
1 پاسخ 59 بازدید
1 پاسخ 225 بازدید
...