مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دیگه از درسا خسته شدم، زندگیمو داره نابود میکنه

685 بازدید
سوال شده ژان 9, 2022 در مشاوره تحصیلی توسط مینا
ویرایش شده ژان 9, 2022
سلام، من یه دختر بشدت درس خونم و زحمت زیادی برا درسام میکشم طوری که تو راهنمایی نمراتم از 20 و 19.5 پایین تر نمیرف اونموقع هم استرس داشتم ولی متاسفانه استرس و اضطرابم تو دوره دبیرستان خیلی زیاد شده باعث میشه که عملکردم ضعیف بشه. توی امتحانا خیلییی روی سوال تمرکز میکنم ولی با این وجود با یه بی دقتی کوچیک چندین نمره ازم کم میشه، خسته شدم از این که کل سوالو درست مینویسم ولی بی دقتم، با هرکسی که صحبت میکنم احساس میکنم هیچی از حرفام متوجه نمیشن، هر شب به امید اینکه فردا صبح دیگه بیدار نشم میخوابم و وقتی میگم خستم همه فکر میکنن چیز عادی هستش اما اینطور نیست، این خستگی طوری نیستش که با خوابیدن چندین ساعت یا استراحت برطرف بشه. به ترک تحصیل یا خودکشی هم فکر کردم ولی اینو نمیخوام، نمیخوام راحت جا بزنم. خانوادمم فقط دنبال سلامتی من هستن و به نمره اهمیت نمیدن. برای امتحانا فرجه کم دادن که این خودش خیلی اذیت کنندس و باعث میشه نمراتم بیان پایین، درصورتی که مدرسه دیگه خیلییی فرجه داده بودن که اگه من اونجا بودم نمرم اینقد کم نمیشد. من دانش آموز یازدهم تجربی ام تو مدرسه نمونه دولتی، فقط اسمش نمونه دولتیه و معلما از اسمش سو استفاده میکنن و به ما زیادی فشار میارن. اصلا انگار هیچکس توی این مدرسه درک نداره و ما رو کامپیوتر فرض کردن.
فقط اینکه خستم نه فقط از اینکه با آدمای نفهم سر و کله زدم از همه چی خستم چیزی دیگه خوشحالم نمیکنه.
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 9, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما مینا جان

قابل درک هست که این شرایط برایت با فشار روحی زیادی همراه شده است اما عزیزم در این مورد نیاز است که شما اضطراب و شرایط روحی خودتان را درمان کنید چون شرایط روحی شما تاثیر زیادی بر عملکرد شما خواهد داشت پس در این مسیر بهتر است که از خانواده بخواهید که شرایط مراجعه شما به روانشناس را ایجاد کنند.

با بهبود شرایط روحی شما می توانی تمرکز بیشتری بر روی درس و استفاده از یادگیری های خود داشته باشی در این مسیر بهتر است که به خودت فرصت بیشتری بدهی چون با بهبود شرایط روحی می توانی به اندازه توانمندی در مسیر رشدی خود گام بردارید.

حتی اینکه دلت می خواهد شب بخوابی و صبح بیدار نشوی نیز بخاطر شرایط روحیت می باشد و خب در این شرایط فشار روانی زیادی را تجربه می کنی که بر احساساتت به زندگی نیز تاثیر گذاشته است.
دارای دیدگاه ژان 9, 2022 توسط مینا
ممنون بابت پاسخگوییتون، امکانش هست یه روانشناس خوب معرفی کنید که تلفنی باهاشون صحبت کنم؟؟ من الان تو دوران امتحاناتم و شدید خستم، واقعا برام سخته هی بعد از چند دقیقه بغض میکنم و گریم میگیره بعدشم که سردرد میگیرمو نمیتونم درس بخونم
دارای دیدگاه ژان 10, 2022 توسط بی نام
سلام دختر خانم،این حالات پیش میاد و اینکه بی دقتی های ریز داری یعنی که ریز و جزئی نخوندی،بنظر من نمونه سوال های زیادی قبل آزمون توی خونه حل کن که متوجه بی دقتی هات همون موقع بشی و قبل ازمون حتما مرور کامل داشته باش،اصلا استرس امتحانای مدرسه رو نداشته باش تو تلاشتو بکن  که بعدا پشیمون نشی از اینکه کاری نکردی
دارای دیدگاه ژان 11, 2022 توسط مینا
آخه وقت نمیدن که بخوایم ریز و جزئی بخونیم، من توی محاسباتم اشتباه کردم نه توی متن، سوالی که قبلا بین بقیه من درست نوشته بودم حالا تو این امتحان با حواس پرتی (یا نمیدونم بهش چی بگم) اشتباه کردم و غلط نوشتم. من خیلی تلاش می‌کنم با اینکه خستم ولی هنوز با این وضع تلاش می‌کنم. انقدری که سخت گیری بی جا دارن ما وقت نمی‌کنیم برای کنکور بخونیم خب همین نفهمی بعضیا اذیت میکنه و برای تضعیف روحیه ما کافیه!
دارای دیدگاه ژان 16, 2022 توسط مینا
الان زمین شناسی توی امتحانات میان ترم تند تند درس داد تا فقط تموم کنه و من همون فصلو نرسیدم بخونم چون امتحانات ترم شروع شد و خب هییییچ وقتی هم براش ندادن، از دبیرم که بخوای معلومه کمکی نمیکنه. واقعا ناراحتم که چرا بخاطر نادانی و نفهمی
ایشون من باید ضربه ببینم؟؟ دیگه خستم کردن
پاسخ داده شده ژان 9, 2023 توسط بی نام
منم مثل تو هم ششم هستم
و دیگه نمی تونم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,375 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 556 بازدید
3 پاسخ 750 بازدید
1 پاسخ 109 بازدید
سوال شده نوامبر 23, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط آناهیتا
0 پاسخ 160 بازدید
سوال شده Mar 9, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط فاطمه فخار
...