مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

هرکس که میتونه برای رضای خدا پاسخ بده هرچقدر که اطلاعات داره

613 بازدید
سوال شده ژان 12, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط رضا
سلام یکی از نزدیکانم که خیلی برام عزیزه مدتی توهم میزد بردنش آزمایش اعتیاد گرفتن ازش معلوم شد یه بیشرفی بهش مواد میداده توی مواد قرص اکس پودر میکرده میریخته ،جوری که یه چیزایی میدیدو به همسرش شک میکرد همه تعجب زده بودن تا بالاخره با برادراش درمیون گذاشتن و مواد رو بردن آزمایش کردن و متوجه این شدن که قرص و یه سری چیزای دیگه قاطی داشته، انگار از روی دشمنی این کار رو با جوون ۳۸ساله مردم میکردن،حالا بردنش کمپ و گفتن ترک اعتیاد ۱۲ گانه  یا همچین چیزی که من نمیدونم یعنی چی از طرفی پزشک مربوطه گفته که حدود ۱۷ سال هست که اعتیاد داشته،لطف کنید بگید که اولا با سابقه ۱۷  سال اعتیاد میشه ترک کرد اصلا؟؟
سوال دیگم اینه که با این سابقه اگر بشه ترک کرد دوباره برگشت نمیکنه؟
و اینکه بعد ترک چه عوارضی داره؟

مهم ترین سوالم اینه که ترک اعتیاد دوازده گانه چیه؟

توروخدا هرکس میدونه یا اطلاعات حتی کم داره دریغ نکنین ما شهرستانیم و دسترسی به جای خاصی نداریم که این سوالارو بشه پرسید خانمش خیلی گریه میکنه میخوام بدونم جواب این سوالارو
3 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 12, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

نگرانی شما قابل احترام هست اما در مورد  سال اعتیاد خب بهتر است که با دقت بیشتری پیش برود چون نیاز است که مسئولیت خود این فرد هم بررسی شود اگر قرار است روند درمان طی شود. در هرصورت در مراکز ترک اعتیاد با روش هایی که برای شرایط هر فردی مناسب می باشد سعی در سم زادیی و کم برای بهبود مسیر زندگی فرد می شود.

در مورد بازگشت خوب این بستگی به خود فرد دارد و در کنار آن حمایت های خانواده و محیط سالم که برای او محیا باشد اما آنچه از اهمیت برخودار می باشد این است که خود این آقا بخواهد در مسیر ترک کردن گام بردارد و به اشتباه بودن مسیر خود آگاه شود.

در مورد شیوه درمان هم بهتر است از پزشک معالج و روانشناس او اطلاعات دقیق دریافت کنید اما به صورت کلی شاید منظور از این متد درمانی این باشد که نامه‌* ترک اعتیاد 12 قدمی، روشی با جهت گیری معنوی قوی است. این روش، بر اساس اقرار به عجز فرد و یاری گرفتن از قدرت برتر شکل گرفته است. گروه دوازده قدم، یک محیط امن، سالم و حمایتی است و از افراد معتادی که مصرف مواد یا رفتار اعتیادی‌شان را کنار گذاشته‌اند، تشکیل می‌شود. در این گروه‌ها، اصلی به عنوان گمنامی رعایت می‌شود؛ یعنی حرف‌های تمام افراد حاضر در گروه، در همان جا باقی می‌ماند و کسی در محیط بیرون رازهای هم‌گروه‌هایش را فاش نمی‌کند. برنامه‌* ترک اعتیاد 12 قدمی، در ترک اعتیاد به انواع مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتا تجربیات نشان داده که در ترک سیگرت نیز موثر است.

درمان دوازده قدمی، می‌تواند به عنوان یک روش کمکی در کنار گذاشتن مواد و مراقبت‌های بعد از ترک، مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما شرکت در این گروه، برای ترک اعتیاد کافی نیست. اما می تواند کمک کننده باشد.  در آغاز باید از طریق روش‌هایی مانند ترک تدریجی، ترک خانگی یا مراکز اقامتی و خانه‌های بهبودی به پاک‌سازی جسمی پرداخته می شود و در قدم بعدی با شرکت در جلسات ۱۲ قدم به درمان اعتیاد و تداوم پاکی خود ادامه می دهند.
پاسخ داده شده ژان 12, 2022 توسط برای مسیح
ویرایش شده ژان 12, 2022
سلام.
منم خواستم اگه بتونم کمکی هر چند کوچیک کرده باشم.
رفتم سرچ کردم تو اینترنت.
اگه سرچ کنین تو اینترنت پرسش و پاسخ ترک اعتیاد، براتون سایت هایی میاره که شاید به دردتون بخورن.
یکیشون اینه: کلینیک اعتیاد و روانپزشکی دی
www.day-ravan.***
آدرس : خیابان میرداماد ، نفت شمالی، نبش کوچه سوم ، پلاک 38

 تلفن کلینیک : 021 - 75354

 موبایل (مشاوره فوری) : 09127535400
کلینیک دی درمان هم میکنه.
اگه مشاوره ترک اعتیاد سرچ کنید تو اینترنت سایت هایی میاره که شاید به کارتون بیان.
یکیشون اینه: مرکز بستری درمان اعتیاد پردیس. مشاوره رایگان ترک اعتیاد شبانه روزی.

pardisclinic.***

تهران، خیابان 20 متری فلاح - روبروی مسجد جامع ابوذر - طبقه دومِ درمانگاه داریوش - کلینیک ترک اعتیاد پردیس
02155142183-02155140531
pardis@*****.***
کلینیک پردیس درمان هم میکنه.
اگه تو اینترنت سرچ کنید تجربه ترک اعتیاد، سایت هایی رو میاره که افرادی که ترک کردن و حالا زندگی خوبی دارن تجربیاتشون از ترک اعتیاد رو گفتن. شاید تجربه اونایی که این راه رو رفتن کمک کنه به این شخص که الان میخواد راه ترک رو شروع کنه. شاید این تجربیات به خونواده اش هم کمک کنن.
یکیشون اینه: مرکز بستری ترک اعتیاد نگین.
www.neginn.***
اصفهان ، خیابان آبشارسوم کیلومتر25جاده زیار، شهرزیار(میدان امام رضا ) به طرف جاده ورزنه کیلومتر10 جاده ورزنه ابتدای روستای تاریخی برسیان طبقه فوقانی درمانگاه سوم شعبان مرکزبستری ترک اعتیاد نگین
09034827420
03132244115
کلینیک نگین هم تجربیات افرادی که ترک کردن رو نوشته هم درمان میکنه.
فکر میکنم تو شهرستان هام باید مراکز ترک اعتیاد وجود داشته باشن. تو شهر خودتون هم دنبال مرکز ترک اعتیاد بگردین.
امیدوارم این جوون موفق به ترک بشه و زندگی خوبی داشته باشه.♡
دارای دیدگاه ژان 12, 2022 توسط رضا
مرسی از کمک های شما عزیزان،واقعا ممنونم ،همیشه تندرست باشین،محتاج دعا
پاسخ داده شده ژوئن 18, 2023 توسط رضا
سلام.من خودم 15سال مواد مصرف کردم البته فقط تریاک و شیره. ولی الان شکر خدا ترک کردم. ولی کسی که مواد صنعتی مصرف می‌کنه اونم به مدت 17سال .به احتمال زیاد بعد از ترک یه سکته میزنه . چون من اینا به چشم خودم دیدم که میگم چند تا از دوستام همین طوری شدن.که یکیشون بعد از 9 ماه ترک بنده خدا سکته کرد و مرد. و ترک 12گانه به ترکی میگن که هر موادی که مصرف می‌کرده رو ترک میدن. مثل تریاک و شیره و قرص ترامادول و بی دو و متادون و شیشه و هرویین و این چیزها.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,305 دیدگاه

2,280 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 268 بازدید
2 پاسخ 125 بازدید
1 پاسخ 136 بازدید
1 پاسخ 247 بازدید
...