مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چرا دارم توهم میزنم ؟؟!!!

129 بازدید
سوال شده ژان 19, 2022 در دوستی یا نامزدی توسط آوا
سلام . من ۱۷ سالمه و چند سالی بود که تو کلاس زبان یه آقا پسری بودن و من به ایشون یکم علاقه داشتم . سه ماه پیش بهم پیشنهاد دوستی دادن ،  من دختر مذهبی نیستم ، ولی خب برای خودم حد و مرز هایی داشتم ، اما چون خیلی دوسش داشتم قبول کردم . دقیقا یک هفته شد که ما با هم بودیم.  اون یه هفته بهترین دوران زندگی من بود . اما عذاب وجدان ولم نمی‌کرد ‌. کات کردم ، با اینکه دوسش داشتم ...
سه ماه از اون ماجرا میگذره و من دیگه اون فرد رو ندیدم ، اما فکرش از سرم بیرون نمیره . همه جا ، همه جای اتاقم ، همه * کتابام پر شده از اسمش . اسمشو میشنوم دلم هری میریزه . این یه ماه آخر مدام توی اتاقم نشستم و اون فرد رو کنار خودم تصور می‌کنم،  باهاش حرف میزنم ، درد و دل میکنم ، میخندم ، شادم، حتی با اون درس میخونم ، براش از کارهایی که قراره امروز انجام روم میگم ، براش درس توضیح میدم ، اونم جوابمو میده ، انگار واقعیه... کارم شده فقط بیام با توهمات و خیالاتم حرف بزنم و زندگی کنم . دیگه حتی خیلی کم از اتاقم بیرون میرم . دلم نمیخاد کسی بیاد تو اتاقمو و توهماتمو بهم بریزه . دلم میخاد تنها برم بیرون ، کسی نباشه ، فقط اون باشه تو ذهنم ، باهاش راه برم ، باهاش برم بیرون . خودم میدونم دارم توهم میزنم و خیالاته ، اما بازم این کارو میکنم . حس میکنم تنهام نمیزاره،  همیشه کنارمه ، همیشه تو ذهنمه ، باهاش حرف میزنم جوابمو میده . دیگه دلم نمیخواد برم از اتاقم بیرون . فقط میخام من و با توهمات شیرینم تنهام بزارن ...

من چرا اینجوری شدم ؟
مامان و بابام یه جوری نگام میکنن ، میگن خل شدی با خودت حرف میزنی ...
تو خیابون مردم یه جوری نگام میکنن .. این توهمات من اینقدر واقعیه که خودمم باورم شده ...
واقعا دارم دیوونه میشم .....
کمکم کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 19, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما اوا جان

ببین عزیمز تجربه دوست داشتن و حتی دوست داشته شدن اصلا چیز بدی نیست اما خب شما براساس شرایط خود در مورد این رابطه تصمیم گیری کرده ای و در این مسیر به نظر می رسد در دنیای بیرونی این ارتباط را قطع کرده ای اما در دنیای خیالی خود ارتباط خود را ادامه داده ای .

این مواردی که شما بیان می کنید توهم نیتس بله خیالپردازی های افراطی می باشد که می تواند برای مسیر زندگی شما نیز ایجاد مشکل کند وقتی که در این سطح و شدت تجربه می شود.

داشتن تجربه خیالپردازی در مسیر زندگی و مخصوصا سن نوجوانی یک امر طبیعی هست اما اگر این خیالپردازی ها به اندازه ای شدت گرفت که بر عملکرد درسی و یا خانوادگی و روابط دوستی حتی تاثیر گذاشت و یا در تایم های طولانی رخ داد و باعث کناره گیری شما و تمایل به تنهایی بیشتر شد خب در این حالت بهتر است که در مورد ان با روانشناس به صورت حضوری برای بررسی افکار و احساسات و شرایط روحیتان صحبت کنید.

در این مسیر بهتر است از پدر و مادر بخواهی که برایت شرایط مراجعه حضوری به روانشناس را ایجاد کنند.
دارای دیدگاه ژان 19, 2022 توسط آوا
خیلی ممنون از راهنماییتون
راستش امکان اینکه با خانواده در میون بزارم نیست ، چون مسئله * خوبی نیست و نمیخام خانواده فکر بدی راجبم کنن .

راستش من اصن دلم نمیخاد این خیال ها از بین بره ، هر روز هم داره بیشتر بشه ...
بعضی از دوستام میگن که بهتره دوباره با اون آقا پسر وارد رابطه بشم و باهاشون صحبت کنم .
خودم نمی دونم باید چیکار کنم ...
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,914 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 150 بازدید
سوال شده اکتبر 15, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 157 بازدید
1 پاسخ 68 بازدید
سوال شده فوریه 28, 2022 در مشاوره تحصیلی توسط سوین
1 پاسخ 97 بازدید
سوال شده فوریه 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بهار
2 پاسخ 131 بازدید
سوال شده ژوئیه 2, 2023 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط من همونم که به اون یابو مشاوره دادم
3 پاسخ 182 بازدید
...