مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مادرم دركم نمي كند

124 بازدید
سوال شده فوریه 20, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
سلام و وقت بخير

٢٩ ساله هستم و مجرد. با خانواده زندگي مي كنم و يك خواهر دارم. خواهرم ازدواج كردن و من تنها با پدر و مادرم زندگي ميكنم. از زماني كه به ياد دارم از مادرم شنيدم كه تو منو كشتي، تو اذيت ميكني، و امثالهم. با وجود اينكه خواهرم خيلي بيشتر از من اذيتش ميكرد و سال ها سر مسائلش درگير بود، خيلي با اون خوبه. حتي ساعت ها باهم حرف ميزنن! من مي پذيرم فرزند بزرگتره و درك مي كنم شايد به هر دليلي كشش بيشتري به اون داره؛ اما گاهي حرف هايي كه بهم زدن و باعث ايجاد شرم در من شده و احساس بي توجهي كردم از ذهنم بيرون نميره و هر بار باهاش صحبت مي كنم ميگه من مادر بدي هستم، الهي طوريم بشه، و نفرين و ناله و آخرشم گريه و اصلا نمي تونيم موضوع رو حل كنيم… علنا اعلام ميكنن من ديگه راجع به تو نظر نميدم چون هرچي بگم تو برداشت منفي ميكني و ميگي تبعيض هست.. اما راستش وقتي مي بينم خواهرم حتي به حرفاش خيلي وقتا عمل نميكنه ولي يكبار هم اونو تهديد نمي كنه و نميگه كشتيم و اين حرفا، دلم مي رنجه… من خيلي رو خودم كار ميكنم، واقعا سعي ميكنم درك كنم اما صبرم تموم شده! خسته ام از اينكه واقعا كاري نمي كنم اما همش مقصرم كه مريضم كردي يا كشتيم يا … جالبه من هميشه سرم به كار خودم بوده، استقلال روحي دارم، بيشتر اوقات درس مي خوندم و سركار بودم ولي باز هم به من كه ميرسه حوصله نداره يا اصلا ميگه ول كن…حرف هاي عادي ميزنه اما جدي كه ميشه انگار خوشش نمياد ادامه بده. من پذيرفتم كه خيلي با من حال نميكنه. به هرحال سليقه است. اما دوست ندارم اولا با حس بد ازش زندگي كنم و ثانيا خواهرم و پدرم بگن تو مسبب مشكلاتش هستي. واقعا گاهي ميگم اگه من نبودم شايد زندگي خيلي بهتري داشت.

من مذهبي هستم. نمي خوام عذاب بكشه. از طرفي نمي دونم چيكار كنم؟ من وقتي گريه ميكنه عذاب ميكشم؛ شايد فقط خودم و خدا بدونيم كه چقدر دوستش دارم و فقط براي اون بوده كه خيلي كارهايي كه خواهرم كرد رو نكردم كه عذاب نكشه اما آخرش آش نخورده و دهن سوخته شدم. اينكه كار خاصي نكني و فقط بخواي باهاش حرف بزني و بگي اين حرف باعث شد مثلا من سالها احساس شرم و عذاب كنم و مادرم سريع با داد و مغلطه و گريه تمومش كنه، سخته! خيلي سخته كساني ديگر آزارش بدن ولي اونا رو فراموش كنه و سر من حس عذاب وجدان بهم بده و همش فكر كنم عقوبت ميشم يا چقدر بدم اي كاش نبودم.

ممنون ميشم راهنماييم كنيد.
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 20, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه شده است اما در هرصورت در کنار احترام به خانواده و مادرتان نیاز است که شما مسیر رشدی خودتان را سپری کنید .

در هرصورت ممکن است ایشان بخواهند به همین سبک از مسیر ارتباطی ادامه بدهند خب شما تنها می توانید از ایشان سوال کنید که دلیل این ناراحتی و عصبانیت چیست تا اگر امکان در مسیر رفع این مشکلات و اخلافات گام بردارید اما در هرصورت اگر بخواهید دائم خودتان را سرزنش کنید خب این مسیر کمکی به شما نمیکند چون در هرصورت ممکن است مادر شما نخواهند انعطاف پذیری در این مورد داشته باشند.

شما به عنوان یک فرد بالغ می توانید در کنار احترام به خانواده مسیر رشدی خودتان را طی کنید و اگر دائم بخواهید بر این مسائل و سبک دیدگاه و نارضایتی افراد دیگر تمرکز کنید و یا خودتان را با دیگری مقایسه کنید خب هم از نظر روحی فشار زیادی را تحمل میکنید هم اینکه این شرایط بر رشد خودتان نیز میتواند تاثیر گذار باشد.

بهتر است که در مورد این احساس گناه و عذاب وجدانی که تجربه می کنید یک دوره روان درمانی را تجربه کنید تا بتوانیم در این مسیر به شما کمک کنیم در شرایط روحی بهتری هم با خانواده تا جای ممکن ارتباط سازنده برقرار کنید و هم اینکه مسیر رشد فردیتان را طی کنید.
دارای دیدگاه فوریه 21, 2022 توسط بی نام
سلام
خيلي ممنونم از توضيحات شما
بله همين كار را ميكنم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,581 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 229 بازدید
1 پاسخ 146 بازدید
3 پاسخ 193 بازدید
6 پاسخ 2,866 بازدید
2 پاسخ 290 بازدید
1 پاسخ 276 بازدید
2 پاسخ 2,067 بازدید
2 پاسخ 958 بازدید
2 پاسخ 1,653 بازدید
...