مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بلوغ جنسی زودرس در دختر

220 بازدید
سوال شده فوریه 22, 2022 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط سارا
دوباره دسته بندی کردن فوریه 22, 2022
سلام.
دختر از چه سنی عادت ماهیانه اش شروع بشه بهش میگن بلوغ جنسی زودرس؟
من 11 سالگی اولین عادت ماهیانه ام اتفاق افتاد. من بلوغ جنسی زودرس داشتم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده فوریه 22, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

با توجه به اینکه بیان میکنید در 11 سالگی وارد بلوغ شده اید خیر این بلوغ زودرس نیست.

به طور متوسط، دختران بین ۹ تا ۱۳ سالگی پا به بلوغ می‌گذارند، اما در برخی از آنها جوانه زدن سینه‌ها و رشد موی اندام تناسلی یا داشتن بوی بدن قبل از هشت سال و نیم شروع می‌شود. اصطلاح تخصصی برای این وضعیت بلوغ زودرس است و دختران بیشتر از پسران احتمال بلوغ زودرس دارند.

شاهد این اتفاق زیبا بودن که دخترتان کم‌کم به یک زن تبدیل می‌شود در شرایط طبیعی می‌تواند احساسات متناقضی از شادی و هیجان تا اندوه و ناامیدی در والدین، به ویژه مادرها ایجاد کند، اما بلوغ وقتی زود شروع می‌شود، می‌تواند واقعاً برای والدین اضطراب‌آور باشد.

اما اغلب اوقات هیچ مشکل جدی در مورد دخترتان وجود ندارد و احتمالاً او فقط جزء طیف سریع‌تر از نرمال است، هرچند ممکن است برای مدتی از لحاظ اجتماعی یا فیزیکی احساس شرمساری داشته باشد، اما دیگر همکلاسی‌هایش نیز خیلی از او عقب نخواهند ماند.

رشد اولیه و اصطلاحاً جوانه زدن سینه‌ها معمولاً اولین نشانه‌* بلوغ در دختران است. ابتدا ممكن است متوجه توده‌های كوچكی در ناحیهٔ نوک سینه‌اش شوید. ممکن است یک سینه زودتر از دیگری شروع به رشد کند و همچنین حساس به لمس باشد.

به دنبال رشد سینه‌ها، اغلب رشد موهای اندام تناسلی، بوی بدن ناشی از فعال‌تر شدن غدد عرق و آکنهٔ ناشی از فعا‌ل‌تر شدن غدد چربی اتفاق می‌افتد و احتمالاً دخترتان چندین سانت رشد قدی نیز خواهد داشت و در طول بلوغ لگنش نیز پهن‌تر و کمرش باریک‌تر می‌شود.

او ممکن است کج‌خلق و تحریک‌پذیر شود. احتمالاً ترشحات مخاطی سفید یا زردی از واژن خواهد داشت و از یک سال و نیم تا سه سال پس از شروع رشد سینه‌ها، دورهٔ قاعدگی خواهد داشت. موهای زیر بغل نیز معمولاً در اواخر بلوغ ظاهر می‌شوند. کل فرایند بلوغ معمولاً حدود دو و نیم تا سه سال طول می‌کشد، اما می‌تواند تا پنج سال هم طول بکشد و اگر این تغییرات در زیر هشت سال و نیم شروع شوند، بلوغ زودرس محسوب می‌شود.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,723 پاسخ

29,307 دیدگاه

2,586 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 134 بازدید
سوال شده اکتبر 1, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
9 پاسخ 871 بازدید
سوال شده نوامبر 19, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط SAMI ممتاز (160 امتیاز)
1 پاسخ 91 بازدید
سوال شده دسامبر 10, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 185 بازدید
سوال شده مارس 1, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 135 بازدید
2 پاسخ 173 بازدید
سوال شده سپتامبر 14, 2022 در اعتیاد و درمان ها توسط .
1 پاسخ 131 بازدید
1 پاسخ 203 بازدید
...