مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ایا به همسر ایندم ام درباره او بگویم؟

266 بازدید
سوال شده اوت 13, 2018 در مشاوره مذهبی توسط خانم
سلام وقت بخیر.

من ۱۸ سالمه و هم خودم و هم خانوادم مذهبی و متعهد هستیم،و هیچوقت  پیش نیومده بوده که  با مرد نامحرمی دور از چشم خانواده و بدون اطلاع اونها حتی صحبت بکنم،اما یکسال پیش خیلی اتفاقی تو فضای مجازی با اقایی اشنا شدم و بعد از مدتی مشخص شد که از نظر مذهبی و اعتقادی مشابه هستیم و علاقه پیش اومد و به قصد ازدواج یک سال در حد پیامک و چند باری تماس تلفنی رابطه داشتیم،درحد دوتا همکار و با حفظ حریم ها،تا اینکه کم کم متاسفانه کمی ماجرا عوض شد و من اینطور حس کردم که ایشون قصد دیگه ای داره و به دنبال روابط جنسی و این چیز هاست،وبعد از کلی کشمکش در این باره  من که اوایل سعی میکردم بحث رو منحرف کنم اما درنهایت ناچار شدم مخالفت شدید بکنم و  همه چیز تموم شد،خوشبختانه از نظر روحی حالم خیلی بهتر شده و میشه گفت از نظر احساسی کاملا ایشون رو فراموش کردم.

اما یک دغدغه ذهنی خیلی وحشتناک دارم،خواستگار های خوبی دارم و تمام فکرم اینه که اگر قرار ازدواجم با شخصی کاملا قطعی شد باید درباره رابطه با اون اقا به همسر ایندم حرفی بزنم یانه؟اگر حرف بزنم این ترس و دارم که دید نسبت به من عوض بشه،میدونم اشتباه کردم اما فقط و فقط به قصد ازدواج بوده،نگرانم بابت فکر ها و‌قضاوت هایی که دربارم خواهد شد اونم بیگناه،از طرفی هم اگر نگم فکر میکنم به اون شخص خیانت بزرگی کردم و گناه میکنم،از طرفی به شدت به صداقت  با همسر معتقدم ودلم نمیخواد چیزی  از هخواهشم کمکم کنید و بگید از نظر شما و از نظر شرع چه کاری درست تره؟صادقانه بگم؟یا چیزی نگم؟

ممنونم،یاعلی.
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 13, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده اوت 14, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز
ببینید شما تنها 18 سال دارید و در شرایط سنی هستید که طبیعتا  افراد گرایش هایی به جنس مخالف دارند و غیر قابل انکار است حال در هر شرایطی و در هر خانواده ای که باشید این شرایط وجود دارد .و الزاما مساله فقط در مورد شخص شما **** نخواهد بود .
ولی خب به هر حال تجربه تجربه است هر چند اشتباه باشد چه بسا که تجربه های اشتباه تاثیر می گذارند بر زندگی  و خب خودش باعث می شود دیگر راه خطا نروید .به هر حال این شما هستید که باید درست تصمیم بگیرید .
اینکه بخواهید در مورد ایشون به فرد دیگزی بگویید چه ضرورتی دارد اشنایی شما هر چند اشتباه در غالب ازدواج بوده و با حفظ حرمت ها پیش رفتید و وقتی متوجه خواسته ایشون شدید دیگر تمایلی نداشتید که ادامه بدهید خب اینها همه مسائل مهمی هستند که باید در نژر اشته باشید یعنی خطایی انجام ندادید که حالا عذاب وجدان داشته باشید و اصلا درست نیست که بخواهید فردی را از این شرایط مطلع کنید .
چون قطعا برای اینکه شما و خواستگارها افراد مذهبی هستید خب این ذهنیت بدی را ایجاد می کند و ممکنه برای یک فرد حتی بعد ازدواج این حالت ایجاد شود که  در ذهنش شک و سوال داشته باشد و مساله اصلا به درستی حل و مدیریت نشود .
به هر حال امیدوارم که موفق باشید و بتوانید با مساله کنار بیایید و تجربه منفی و تلخ تاثیر گذار باشد که وارد ارتباط هایی در فضای مجازی با هر عنوانی نداسته باشید و اینده موفق داشته باشید و خوشبخت سوید اصلا نیاز به گفتن مساله وجود ندارد .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689534

موفق باشید
دارای دیدگاه اوت 14, 2018 توسط خانم
خانواده های ما از این موضوع خبر نداشتن،چون همون‌طور که گفتم قرار بود تا بعد از ورود من به دانشگاه صبر کنیم.نگرانم که ایشون در اینده به هر دلیلی قصد خراب کردن زندگی من و داشته باشن،هرچند دشمنی نداشتیم.اما خیلی میترسم لطف راهنماییم کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,724 پاسخ

29,309 دیدگاه

2,604 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 214 بازدید
1 پاسخ 95 بازدید
سوال شده ژان 25, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 126 بازدید
سوال شده اکتبر 15, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 106 بازدید
سوال شده دسامبر 21, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
0 پاسخ 115 بازدید
سوال شده فوریه 17, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...