مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دوستی یا رابطه مستقیم تاازدواج

492 بازدید
سوال شده اوت 14, 2018 در قبل از ازدواج توسط بی نام
یه سوال خیلی اساسی ک برای من ایجاد شده اینه که فرق خودارضایی با سکس ۲طرفه چیه؟و فرق رابطه دوست دختر دوست پسر با نامزدی؟
طبق مطالعه های علمی سکس و خودارضایی کاملا یکسانن کاملا ولی اگر هرکدوم اعتیادی و وسواس گونه بشه مضره و روانی هست
ولی سوال اصلی قسمت دوم ماجراس همونقدر که یه نامزدی میتونه بی اساس باشه و بهم بخوره رابطه دوستی میتونه قوی باشه بشه دلیل ازدواج چیزی که امروزه همه مدلشو میبینم ک دوستی به ازادواج ختم میشه اگر طرفین مناسب هم  باشند
درصورتی ک توهمه سایتا میگن تو نامزدی دل طرفو بدست بیار دلبری کن واسش تو دوستی وارد نشو .راه نده.پانده....
خوب واقعا یعنی چی؟اداب درستو ازکجا باید یادبگیریم؟
تومدرسه یادمون دادن با جنس مخالف چطور برخورد کنیم؟توخونه؟یا سرسفره عقد قراره یادبگیریم؟علت ۷۵درصد طلاقای سال گذشته نارضایتی جنسی بوده این قدر دانش ما کمه!
حالا الان من سوالم ازشما اینه که توی دوستی قبل ازدواج چطوری مرزبندی کنیم و چطوری رفتار کنیم چه زمینه جنسی و چه احساسی تا یه رابطه خوب و پایدار داشته باشیم؟؟؟
یا اگر کتاب ومقاله ای میشناسید معرفی میکنید بهم؟
واقعا پسرابا دختری ک دوستن ازدواج نمیکنن؟
من تاحالا سر این تعارضات دوست پسر نداشنم والان هیچی از رابطه نمیدومم چندوقت پیش بایکی دوست شدم سر نابلدیام طرف فراری شد...یعنی من حتی تفاوتهای شخصیتی هم درک نمیکردم!باوجود اینکه بسیار تجصیل کرده اجتماعی و زیبا هستم
2 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 15, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده اوت 18, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز
ببینید در مورد مسائلی که می فرمایید طبیعتا مواردی وجود دارد .و ملاحظاتی که باید دقت داشته باشید .یکی از ایم ملاحژات مساله مربوط به این مساله است که  بدانید عملا بین سکس و خود ارضایی تفاوت است دد برانگیختگی ناشی از سکس  به شکلی نیازهای طرف مقابل توسط فرد دیگری ارضا می شود و برانگیختگی ور نواحی مغزی ایجاد می شود توسط فرد پاسخ داده می شود .
ولی در خود ارضایی فرد در شرایطی خالی از  وجود فرد مقابلی سعی می کند نیازهای جنسی خوو را براورده کند که طبیعتا مشکلات زیادی را برای فرد ایجاد خواهد کرد .
 این ها مبنای فیزیوبوژی متفاوتی دارند و فکر نکنید صرف مساله عادت در خر دو مورد مشکل ایجاد می کند .
در مورد رابطه نامزدی و دوستی ببینید بحث هدفه بله طبیعتا افراد می توانند بدون هیچ تعهدی و اطلاع خانواده ها با هم دوست باشند .
خب در این دوستی به خاطر کشش جنسی دو نفر ممکنه مسائلی پیش بیاد که عمدتا اسیب متوجه دختر است و به فرض چخارچوب داشتن رابطه وابستگی عاطفی ایجاد شود که برای دختر واقعا شکست محسوب شود و شرایط سختی را ایجاد کند .
و خب ور تصوری که از مردان دارد و زندگی اینده هم تاثیر منفی بگذارد منتهی وقتی با شناخت خانواده ها نامزدی و یا عقد اتفاق می افتد  تعهد دو طرف و الزام بر اینکه فقط مسائل احساسی را دنبال نکنند بلکه علاوه بر این  به اهداف اینده و انتظارت خود بپردازند و تلاش کنند که مساله به درستی حل شود .
و خب نتیجه ای را در پی داشته باشد چه افراد بخواهند که با هم باشند چه تصمیم بر عدم ادامه باشد به هر حال فضای رسمی است که افراد تکلیف خودشون رو می دونند نه اینکه به هر حال بی خودی بخواهند ادامه بدهند .
پس اعتقادی که وجود دارد در این مورد کاملا به  افراد و چهارچ ب هایی که دارند مربوط می شود .اگر فردی فکر کند که خب خودارضایی نیازهایش را برطرف میکند و به لحاظ مذهبی هم تقید نداشته باشد خب اگر سال هادر مورد معایب و تاثیرات منفی در چهارچوب رابطه جنسی مرد و زن می گذارد صحبت کنیم باز هیچ اتفاق مثبتی نخ اهد افتاد .
از طرفی وقتی فردی فکر کند داشتن رابطه دوستانه بهتر از ازدواج است چون در ازدواج طلاق صورت می گیرد خب هیچ منطقی ندارد همیسه در همه روابط احتمال خطر و ریسک هست پس بر این اساس افراد نباید  ازدواج کنند .
تناقضات به خاطر جامعه ایست که ما در ان زندگی می کنیم .
وقتی می بینیم افراد مدت ها دوست هستند و روابط خوبی دارند ولی ازدواج ناموفق است شرایط دوستی هر فردی در خانوادهو7ودش است و بنابراین به لحاظ هزینه و مسکن دغدغه ندارد مشکلات گریز ناپذیر زندگی زناشویی را ندارد بنابراین ترجیح می دهد خود را ملزم به این مساله نکند که بخواهد ازدواج کنند در صورتی که 6ر تغییری در زندگی مسئولیت ها و هزینه هایی دارد که باید توجه داشته باشیم .
به هر حال امیدوارم موفق باشید و خوشبخت

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689534

موفق باشید
پاسخ داده شده فوریه 9, 2021 توسط باتجربه
ببین تحویل گرفتن جنس مخالف یا تحویل نگرفتنش هیچ تفاوتی نداره ! البته که غیر طبیعی رفتار کردن و هر کاری بیش از حد انجام دادن مضره ولی در کل اگر ازت یکی خوشش بیاد معتادم باشی دوست داره ! تحویلش بگیری دوست داره . تحویلش نگیری دوست داره ! ولی یکی باهات حال نکنه هیچ فرقی نمیکنه تو هر کاری کنی ازت دوری میکنه . چه تحویل بگیری چه تحویل نگیری اصلا براش مهم نیستی که بخواد کاری . پس همه چیز به این برمیگرده که یکی باهات حال کنه با حال نکنه . خوب چطور میشه فهمید ؟ وقتی تو نخ بدی اونم نخ بده و تو دوباره نخ بدی و اون دوباره نخ بده این نخ دادنا قطع نشه به رابطه ختم میشه . اما اگر تو نخ دادی و طرف زد تو پرت یعنی باهات حال نمیکنه ! خودتم بکشی نمیتونی دلشو به دست بیازی
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,629 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 380 بازدید
سوال شده نوامبر 4, 2018 در قبل از ازدواج توسط Hodhod ممتاز (100 امتیاز)
3 پاسخ 573 بازدید
5 پاسخ 2,637 بازدید
2 پاسخ 679 بازدید
2 پاسخ 726 بازدید
2 پاسخ 387 بازدید
سوال شده مارس 9, 2018 در دوستی یا نامزدی توسط مسعود
2 پاسخ 467 بازدید
4 پاسخ 789 بازدید
سوال شده دسامبر 4, 2017 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
2 پاسخ 423 بازدید
5 پاسخ 3,101 بازدید
...