مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

لطفا جواب بدین نگرانم

73 بازدید
سوال شده Mar 16, 2022 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
سلام من نهم هستم هفتم معدلم ۱۹/۹۳ شد هشتم ۱۹/۲۱ و نوبت اول نهم ۱۹/۶۸ شدم و هنوز نوبت دوم امتحان ندادم نمی دونم به چی علاقه دارم کتاب علوم ریاضی را زیاد دوست ندارم ولی سعی می کنم و می خونم به نظر شما چه رشته ای برم که پول هم داخلش باشه من حفظیات هم خیلی خوبه
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 16, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر بهتر است که با کمک مشاور تحصیلی حتما پیش بروید اما به صورت کلی انتخاب رشته پایه نهم یکی از انتخاب های مهم و سرنوشت ساز در زندگی دانش آموزان به شمار می رود چرا که می تواند آینده شغلی و در آمد زایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. شما پایه نهم باید برای ورود به پایه دهم متوسطه دوم یکی از رشته های علوم پایه (علوم تجربی، ریاضی فیزیک و علوم انسانی) فنی حرفه ای، کاردانش و علوم و معارف اسلامی را انتخاب نمایند.

انتخاب رشته دبیرستان بسیاری از شما و خانواده های شما می تواند دچار سردرگمی و نگرانی می کند و این مسئله تصمیم گیری برای تعیین رشته مناسب را برای آن ها دشوار می سازد.بهتر است براساس شناخت این مسیر را طی کنید، بر اساس اهداف و اولویت ها و همچنین شرایط فردی و اجتماعی خود رشته مناسبی را برای ادامه تحصیل و یا حتی ورود به بازار کار انتخاب نمایند.

 از آنجایی که انتخاب هر کدام از این رشته ها می تواند در آینده شما تغییرات زیادی را به وجود آورد پس بهتر است که با شناخت بهتر خودت گام برداری.

به صورت خلاصه در ادامه مهم ترین نکاتی را که لازم است قبل از انتخاب رشته در پایه نهم بدانید، بررسی کرده ایم. لطفاً قبل از انتخاب رشته در این مقطع ابتدا از نکات مهم مطلع شده و سپس برای انتخاب رشته اقدام نمایید.

شناخت شخصی

مهم ترین نکته ای که باید قبل از انتخاب رشته کردن به آن توجه کنید، توجه به توانایی ها و علایق شخصی خودتان است. به هیچ عنوان اهمیت این مورد را دست کم نگیرید و به آن توجه کنید.

شناخت بازار کار

شناخت بازار کار نیز می تواند بر آینده شغلی افراد تاثیر بسیاری بگذارد. حتماً به پتانسیل ها و نقاط ضعف توجه کنید. در این مورد مشورت با فارغ التحصیلان می تواند بسیار کمک کننده باشد.

مشاوره با افراد متخصص

این مورد نیز بسیار مهم است و هرچه شما خودتان بیشتر کاوش کنید، متوجه خواهید شد که یک سری مسائل نیاز به راهنمایی و کمک از افرادی دارد که قبلا ًاین مسیر را رفته و با موفقیت به مقصد رسیده اند. پس برای دریافت نکات نهایی و مهم حتماً کمک از مشاوران را فراموش نکنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,387 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 121 بازدید
1 پاسخ 169 بازدید
سوال شده نوامبر 11, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط عسل میرزایی ممتاز (180 امتیاز)
1 پاسخ 104 بازدید
سوال شده اکتبر 5, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط lilith ممتاز (120 امتیاز)
0 پاسخ 138 بازدید
سوال شده Mar 23, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
0 پاسخ 156 بازدید
سوال شده دسامبر 22, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Abolfazzl ممتاز (160 امتیاز)
1 پاسخ 178 بازدید
سوال شده Mar 4, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط s83 حرفه ای (400 امتیاز)
1 پاسخ 130 بازدید
سوال شده فوریه 8, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط دریا
...