مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عدم تفاهم با همسر

96 بازدید
سوال شده Mar 18, 2022 در زوج درمانی توسط بی نام
سلام و تشکر فراوان از همه * عزیزان مشاور

خواهشاً کمکم کنید

آقا هستم ۲۷ سال

دوساله ازدواج کردم
مادرم از اول مخالف بود و حالا هم یکی از دغدغه های ما مادر بنده هستش که بسیار حساس و زبان تلخ هستن


الان بیشتر به این نتیجه رسیدم که چرا مادرم مخالف بود
البته نه اینکه همسرم و خانواده همسرم بد باشند
خیر
برعکس خانواده همسرم پر از عشقن‌ پر از محبت

فقط

مشکلی که هست منم

من آدم افسرده و غمگینی هستم
نه شادم نه اهل تفریح
از مهمونی و تفریح رفتن بیزارم و این مشکل اساسی منو همسرمه
چون همسرم برعکس من اجتماعی و شادتره

اردواجم کلا اشتباه بوده

اما نمیتونم همسرمو کنار بزارم
چطور دلسوز بشکنم؟؟

لطفاً کمکم کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 19, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این متن ارسال دو موضوع مهم بیان شده است هرچند که می تواند بر روی مسیر زندگی شما و یکدیگر تاثیر داشته باشد اما بهتر است جدا جدا آنها را بررسی کنیم.

الف)در اول مشکلاتی که با مادرتان در مسیر زندگی مشترکتان دارید خب این موضوع می تواند به دلایل مختلف رخ بدهد در کنار اینکه سبک رفتاری شما ها نیز از اهمیت زیادی برخودار می باشد اما در اینجا یک سری توضیحات داده می شود تا بتوانید در مدیریت این روابط به کمک آنها بهتر پیش بروید.

1.در اولین گام نیاز است که شما و همسرتان دقت کنید که زندگی مشترک شماها از زندگی خانوادگی جدا می باشد و همچنین اینکه هیچ یک از شما دو نفر مسئول رفتارهای خانواده خودتان نیستید پس از سرزنش کردن یکدیگر خوداری کنید در کنار اینکه دقت کنید اگر همسر شما در مسیر ارتباطی مشکلی با مادرتان ندارند تا زمانی که مادرتان شروع به بحث و ... نکنندخب بهتر است که در قبال رفتار مادرتان(اگر واقعا دخالت بی جا باشد) همسرتان را مقصّر ندانيد.

2. شما و همسرتان نیاز است که خانواده های یکدیگر را همانطور که هستند مورد پذیرش قرار بدهید .توضيح اينكه تغيير رفتار انسان ها به سادگي امكان پذير نيست؛ زيرا در شكل گيري شخصيت هر كس عوامل گوناگوني دخيل بوده است كه بايد براي تغيير رفتار هر انسان آن عوامل را تغيير داد و يا كنترل كرد. همانطور كه خود نيز به تجربه دريافتيد اين امر، كار ساده اي نيست به همین دلیل هم بیان شد شما نیز مسئول رفتارهای مادر خودتان نیستید پس بهتر است در کنار رابطه در احترام حدود ارتباط را مدیریت کنید.

3. اگر مي‌بينيد مادر شما زياد دخالت می کند، از بدجنسي نيست ممكن است كمي مربوط به كنجكاوي‌هاي زنانه و يا به خاطر دل نگراني‌هاي مادرانه وي باشد؛ اغلب مادران در اوائل ازدواج فرزندان خود دچار چنين مسأله اي مي گردند. نگران اين موضوع نباشيد؛ زيرا چنين مسأله اي مقطعي است و با گذر زمان با دوري فرزند خود كنار خواهند آمد. زيرا گاهي همه اين كارها به خاطر دلتنگي است و يك رفت و آمد ساده مي‌تواند اين دلتنگي‌ها را كاهش دهد.اما در این مسیر بهتر است که در مکانی جدا از انها زندگی کنید در کنار اینکه شما و همسرتان حریم خصوصی زندگی خودتان را نیز حفظ کنید تا از دخالت های بی مورد جلوگیری شود.

4. والدين به دليل اينكه حداقل يك نسل با فرزندان خود فاصله دارند و شخصيت آنها در يك دوره ديگري غير از آن دوره اي شكل گرفته كه شخصيت فرزندان آنها شكل گرفته است، طبعاً تفاوت هاي فردي، شخصيتي و سليقه اي بين اين دو نسل امري عادي است؛ بنابراين بايد در رعايت احترام آنها خيلي با ظرافت عمل كرد كه كوچكترين احساس ناراحتي از ناحيه فرزندان نكنند و اگر در مواردي هم ناراحت شدند بايد هر چه زودتر دل آنها را بدست آورد. مطمئناً اگر پدر و مادر از فرزندان خود راضي باشند اثرش در همين دنيا و در زندگي آنها ظاهر مي شود و اگر ناراضي باشند اثر بدي در زندگي فرزندان دارد.

9. خود و همسرتان سعي كنيد در مقابل مسائلي كه در زندگي برايتان به وجود مي آيد جبهه مشتركي داشته باشيد تا در مواقع لزوم كه بر اثر دخالت والدين يا اطرافيان، مسائلي در زندگي شما به وجود آمد، از يكديگر حمايت كرده، توانايي روحي خود و همسرتان را براي تحمّل مشكلات زندگي بالا برده و با دلگرمي بيشتري به زندگي ادامه دهيد.

10. در صورت بروز هر نوع ناراحتي كه ممكن است براي هر يك از زن و شوهر، بر اثر دخالت والدين هر يك از آنها به وجود آيد، شايسته است با همديگر همدردي نموده و خود را از جهت روحي و رواني سبك نماييد. در کنار اینکه سعی کنید از تحقیر کردن و یا مقایسه کردن خانواده ها باهم خوداری کنید.

11. تا حد امكان در نزديكي خويشاوندان درجه يك خود كه در زندگي تان دخالت مي كنند، زندگي نكنيد.

12.در صورت بروز مشکلی بین شما و همسرتان و یا در زندگی مشترک بهتر است از روانشناس مشورت بگیرید .

13. همواره خود را براي تحمّل برخي از رفتارهاي ناشايست آماده نماييد چون به هیچ عنوان کنترل رفتارهای دیگران در اختیار شما و یا همسرتان نیست.

14. از زدن برچسب «دخالت كردن» به والدين همسرتان پرهيز نماييد؛ اغلب راهنمايي هاي خويشاوندان و والدين با انگيزه محبت و دلسوزي انجام مي گيرد، هر چند ممكن است گاهي اوقات راهنمايي آنان «دوستي خاله خرسه» باشد. در هر حال مصلحت نيست كه صريحاً به آنها گفته شود كه شما «دخالت مي كنيد»، بلكه شايسته است با حفظ استقلال به رهنمودهاي آنها با نظر مثبت توجه نماييد تا با آرامش لازم، فرصت انتخاب صحيح را براي خود فراهم نماييد. در واقع در چنين مواردي بايد خيلي سنجيده و حساب شده با دخالت والدين برخورد كرد و از برخورد مستقيم با آنها جداً پرهيز كرد، بلكه بايد به صورت غيرمستقيم، آن هم خيلي ظريف و هنرمندانه با آنها برخورد شود. مثلاً اگر پيشنهادي دارند كه آن را نمي پسنديد، همان اول مخالفت نكنيد، بلكه به پيشنهاد آنها خوب گوش كرده و بعد از مدتي آن پيشنهاد را اصلاح نموده و به والدين تان بگوييد كه «آيا اگر ما اين گونه عمل كنيم بهتر نيست؟» چه بسا وقتي پيشنهاد شما را كارآمدتر ببينند، بگويند كه اين راه بهتر و صحيح تر است. در بعضي موارد هم اشكال ندارد تسليم حرف والدين خود و يا همسرتان شويد و با قصد قربت و به خاطر احترام به آنها به پيشنهاد آنها عمل كنيد، چه بسا خداوند به دليل احترام فرزندان به والدين خود، بركتي در كار و زندگي آنها بوجود آورد كه اگر به حرف آنها عمل نمي كردند و براساس فهم خود عمل مي نمودند، آن اثر را نداشت؛ البته شايسته است كه اگر مخالفت فرزندان با نظر والدين كاملاً به حق و عاقلانه است، آن را با فرد يا افرادي كه بر والدين نفوذ دارند درميان بگذارند و از آنان بخواهند تا واسطه شده، موافقت والدين را بدست آورند.

15. هرچقدر زندگی مشترک شما بدون برنامه و بی هدف تر باشد این باعث می شود که دیگران برای شما برنامه ریزی و هدف مشخص کنند پس بهتر است با مشورت باهم و صحبت در مورد مشکلات برای زندگیتان با برنامه ریزی پیش بروید.

ب) موضوع بسیار مهم دیگر شرایط روحی خود شما می باشد در این شرایط روحی ممکن است که حتی مادر شما همسرتان را مقصر بدانند درصورتی که خب افسردگی شما به احتمال زیاد از قبل نیز وجود داشته است و یا اینکه همسرتان با توجه به توضیحات شما نمی توانند عامل آن باشند .

اما در این مسیر بهبود شرایط روحی شما از اهمیت زیادی برخودار می باشد چه بخواهید به زندگی مشترکتان ادامه بدهید و چه اینکه بخواهید حتی طلاق بگیرید چون در هرصورت دو صورت بازهم بهتر است برای ادامه زندگیتان شرایط روحی بهتری را تجربه کنید.

برای بهبود شرایط روحی خودتان نیز بهتر است روند درمان را با روانشناس تجربه کنید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,806 پاسخ

29,369 دیدگاه

2,105 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 172 بازدید
سوال شده دسامبر 27, 2018 در زوج درمانی توسط سحر
3 پاسخ 255 بازدید
سوال شده Mar 11, 2018 در زوج درمانی توسط حسن عباسی
2 پاسخ 337 بازدید
سوال شده ژان 15, 2018 در زوج درمانی توسط نیلا
3 پاسخ 418 بازدید
1 پاسخ 234 بازدید
سوال شده دسامبر 19, 2017 در زوج درمانی توسط هیراد
2 پاسخ 96 بازدید
1 پاسخ 150 بازدید
2 پاسخ 189 بازدید
1 پاسخ 133 بازدید
0 پاسخ 102 بازدید
سوال شده فوریه 16, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
...