مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

قبل از ازدواج

69 بازدید
سوال شده Mar 25, 2022 در قبل از ازدواج توسط نیلما
سلام وقتتون بخیر من دختری هستم بیستو یک ساله و از کودکی به نوه عموم علاقه داشتم تا اینکه ایشون پارسال اومدن خواستگاری من ولی بهشون جواب منفی دادم چون اصلا شرایطشو نداشتن ن سربازی رفته بودن و ن شغل درست و حسابی داشتن ولی وضع مالی خانوادگیشون خوب بود خانواده من بهشون گفتن ما دختر داریم و در خونمون رو ب همه بازه هروقت شرایط پسرتون بهتر شد بیاین . من خیلی با ایشون سنگین برخورد میکردم و کلا دختر سرو سنگینی هستم و از طرفی هم بهم میگفتن هر چقدر بیشتر بهش بی محلی کنی بیشتر میاد سمتت ایشون هم ادم سبکی نبودن ولی جوری رفتار میکردن ک مشخص بود روی من کراش دارن .ولی خب این چند مدت خیلی رفتارشون سرد شده بود حتی با خانوادمم مثل قبل برخورد نمیکردن و کلا خیلی رفتارشون بد شده بود تا اینکه فهمیدم گفته که من فکر میکنم نیلما از من متنفره و اگه به همین رفتاراش ادامه بده من دیگه نمیخوامش چند مدت بعد هم فهمیدم ک تازگیا * دوست دختر هم دارن جوری ک خانوادشون در جریانن .من خیلی سعی میکنم برام مهم نباشه چون دلم میخواد تمام وقتمو صرف آینده ام کنم وعلاقه * شدیدی ب درس خوندن دارم ولی از طرفی هم دلم نمیخواد ایشونو از دست بدم مامانم بهم میگه موقعیت های خیلی بهتری برای تو هست ولی هر وقت احساس میکنی ک نمیتونی تحمل کنی بگو‌ک الکی بهشون بگم خواستگار داری اگ بخوان میان جلو من واقعا موندم چیکار کنم از طرفی دلم نمیخواد متاهل بشم چون واقعا به نظرم هنوز زوده و از طرفی هم دلم نمیخواد ایشونو از دست بدم ممنون میشم راهنماییم کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 26, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در اول اینکه احساساتی که داری قابل احترام هست اما عزیزم دقت کن که شما از دوران کودکی و بر مبنای افکار و احساسات همان زمان و حتی دوران نوجوانی این احساسات را تجربه کرده اید و خب این اصلا چیز بدی نیست اما نیاز است که در زمان فعلی به عنوان یک جوان و بر مبنای افکار و هدف هایی که در زمان فعلی برای زندگیت داری تصمیم گیری کنی.

برای ازدواج در کنار داشتن احساسات نیاز است که به مسیرهای رشدی دیگر فرد مقابل نیز توجه داشته باشید چون در عرصورت نمی توان بدون در نظر گرفتن بلوغ اجتماعی و اقتصادی و یا سبک رفتاری و نحوه راحل های حل مسئله ایشان برای ازدواج تصمیم گیری کرد.

رسیدن به یک سری بلوغ برای تصمیم گیری در مسیر ازدواج از اهمیت زیادی برخودار می باشد که در زیر چند مورد از مهم ترین این موارد را بیان می کنم که امیدوارم در مسیر تصمیم گیری به شما کمک کند.

جنسی :

دختران و پسران هر یک به فاصله چند سال در حدود ۱۰ تا ۱۵ سالگی به بلوغ می رسند. ترشح هورمون های جنسی باعث تغییرات فیزیولوژیک در فرد می شود. کسی که به بلوغ جنسی کافی رسیده باشد، درک درستی از نیاز جنسی، کنترل این غریضه و روش های برقراری ارتباط جنسی دارد.

اقتصادی:

از دیگر جوانب مهم بلوغ در ازدواج در افراد، مسئله داشتن بلوغ اقتصادی است. در این حالت، شخص از نظر اقتصادی وضعیت پایدار و مشخصی دارد، توانایی اداره یک زندگی مستقل را دارد و می تواند به لحاظ مالی زندگی را اداره کند. چنین فردی، توانایی برنامه ریزی مالی، پس انداز و کنترل مخارج را دارد به نحوی که نه شامل خساست و نه ولخرجی باشد.

رشد اجتماعی

برخی زندگی اجتماعی را درست نشناخته اند و یا توانشان برای تحمل لوازم زندگی اجتماعی، به شدت کم است. با این که اجتماعی زندگی می کنند؛ اما فقط به فکر خود و خواسته هایشان هستند نمی توانند به کس دیگری فکر کنند. زندگی اجتماعی لوازمی دارد- مانند چشم پوشی از خیلی از آرزوها و خواسته ها_ اما این افراد از کوچکترین خواسته هایشان نیز نمی توانند بگذرند. این ها یک کلمه را در زندگی خوب می فهمند و آن هم « من » است؛ فقط « من ». چنین کسی نمی تواند وارد زندگی مشترک شود؛ زیرا در زندگی مشترک بسیاری از خواسته ها را باید به جهت مصلحت خانواده کنار گذاشت

فرد نقاط ضعف و قوت خود را می شناسد و به شناخت مناسبی از شخصیت خود رسیده است. کسی که به بلوغ فکری رسیده است برنامه مشخصی در زندگی خود دارد و برای رسیدن به آن تلاش می کند. او در قبال تصمیمات خود مسئولیت پذیری و تعهد دارد و بدون وابستگی به دیگران تصمیم می گیرد.

توانایی سازش پذیری با محیط و شرایط از دیگر ویژگی افرادی است که به بلوغ در ازدواج رسیده اند.

عاطفی:

بلوغ عاطفی یکی از انواع بلوغ در ازدواج است که با رسیدن به توانایی شناسایی و مدیریت هیجانات و توانایی درک دیگران مشخص می شود.

در این شکل از بلوغ، فرد می تواند احساسات خود را به شکل مناسب بیان کند و در مواقع ضروری این احساسات را کنترل کند.

اگر به این موارد توجه کنید خب با توجه به توضیحات شما ایشان هنوز مسیر اجتماعی و اقتصادی مشخصی ندارند و خب نمیتوان تنها به این اعتبار که پدر ایشان شرایط مالی خوبی دارند این موضوع را نادیده گرفت چون می تواند این موضوع ارتباط مستقیم با استقلال و مسئولیت پذیری داشته باشد که همه برای زندگی مشترک از اهمیت زیادی برخودار می باشند.

ایشان نیز اگر مایل به طی کردن مسیر ازدواج می باشند بهتر است که در اول آمادگی های لازم را کسب کنند.

در کنار موارد بالا این موضوع نیز اهمیت دارد که شما در اول از خودت سوال کنی که معیارهایت برای انتخاب این آقا با همین شرایط فعلی که دارد چیست و دوم اینکه آیا می خواهید در این سن وارد پروسه ازدواج شوید و ازدواج برای شما در اولویت زمان فعلیتان قرار دارد یا خیر؟

در این حالت می توان امیدورا بود که بتوانی در کنار احترام به احساساتی که داری با در نظر گرفتن واقعیت ها تصمیم گیری بهتری داشته باشید.
دارای دیدگاه Mar 26, 2022 توسط نیلما
نمایش از نو Mar 26, 2022
خیلی ممنون از وقتی ک گذاشتید
من احساس میکنم شاید یکی از دلایل رفتارای ایشون بخاطر رفتار من باشه چون من اصلا محلشون نمیزاشتم و حتی جواب سلامشونو به زور میدادم و همیشه ازشون فراری بودم ... به نظرتون کار درستیه که برم باهاشون صحبت کنم؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,969 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 238 بازدید
0 پاسخ 73 بازدید
2 پاسخ 134 بازدید
...