مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

در ارتباط با جاری جدید

464 بازدید
سوال شده اوت 24, 2018 در مشاوره خانواده آنلاین توسط سیما
سلام
من خانم ۲۶ساله هستم که کاملن از موقعیت اجتماعی خودم خیییلی راضی هستم و حتا همسر و خانوادم جزو بهترین داراییام هستن. جدیدا خانواده همسرم برای پسر دومشون خواستگاری رفتن و ما مراسم بله برون هم برگزار کردیم . امامن تو وجودم یه حس بدی ایجاد شده. من تو زمان خواستگاری حضور داشتم و این خانواده فقط یه دختر و یه پسر کوچیک دارن و به قدری از تک دختر تک دختر استفاده میکردن که به خاطر اینکع ما یه دخترداریم و تکه پس باید براش بهترینهارو انجام بدین حالا خانواده خوبی هستن ولی خب بسیار پرمدعا و مادر پررویی دارن که انقد از نظر مادی براشون مهم بود که یه حسی تو من ایجاد کردن ، من تک دختر نبودم ولی جهاز و موقعیت اجتماعی و شغلی عالی دارمحتا از عروس دوم هم برای من بهترینهارو به پام ریختن . اما بسیار حساس رو رفتارای دیگران هستم.اصلا موقعیت و خواسته ها و اهداف خودم و فراموش کردم . همش حرفای اطرافیان که قصد مقایسه مارو باهم دارن ذهنیت من و خراب کرده .اصلا حسادتی ندارم اما. ازوقتی ما فامیل شدیم من دچار ضعف روحی شدم اعتمادبنفسم پایین اومده . من هیچ چیزی کم که ندارم بلکه بیشتردارم و حسادتی هم ندارم ولی مادر جاریم باوجودیکه موقعیت مالی خوبی هم ندارن اما خیلی ادعا دارن و مدام دو تا نیم ستی که تو دوران مجردی واس دخترشون دارن رو چنان رو میکنن که اصلا من خودم رو فراموش کردم و همش انگار دو تیکه طلا سه تیکه طلا قراره زندگی رو جلو ببره . ببینین من  دسم مادیات این خدنواده و آینده ای که تو مراسمها قراره باشه هم کاری ندادم ولی دوست دارم ذهنم و پاک کنم اصلا درگیر این چرندیات خاله زنک بازی نشم . من موقعیت خودم و دارم و عمرا قابل مقایسه بامن نیستن ولی میوام معمولی باشه نمیخوام باهر صحبت و مقایسه دیگران به هم بریزم و حتا من راجع به این افکارم باشوهرم حرف نمیزنم که مبادا فکر کنه من دچار حسادت یافکرای دیگه شده باشم . داراییای جاری من به درد خودش میخوره نه من . اما میخوام طوری بشم که کناربیام و ازاین گوش بگیرم و از اون گوش بیرون کنم . اخه چطور حساسیتم و کم کنم .ضمنن نمیخوام از ارزش من جلو خانواده شوهرم از ااومدن عروس جدید هم کم شه و نمیخوام‌من رو فراموش کنن ضمن اینکه ما و مادرشوهرم تو یه ساختمونیم و جاریم هم در اینده قراره بیاد اونجا ، بخاطر همین میخوام ازالان رو خودم کارکنم که بعدا دچارمشکل نشم .
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 26, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده اوت 29, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست گرامی این مساله که شما می فرمایید نکته مهمیه که تلاش کنید چیزی رو که در خودتون متوجه شدید بر طرف کنید   شرایط مطلوبی رو برای خودتون ایجاد کنید ..
به هر صورت اسمش رو هر چیزی که بگذارید نکته مهم این است که در نظر داشته شما دارید خودتون رو با ایشون مقایسه می کنید هر چند می فرمایید که به هر صورت  شما از ایشون بهتر هستید و شرایط مطلوب تری دارید  .
ولی به هر حال  مسائل ریز و جزئی شما رو ازار میده خب این را باید در نظر داشته باشید
برای بی اهمیت بودن فرد باید اعتماد به نفس داشته باشه و خودش و شرایط رو مور مقایسه قرار ندهد به هر حال ایشدن جاری شما هستند و قرار است که با هم  در ارتباط باشید پس توجه داشته باشید که نباید   از حالا نسبت به هر ن ته ای حساسیت نشان دهید برای داشتن اعتماد به نفس و اینکه واقعا طوری رفتار نکنید که دیگران فکر کنند حساسیت بیشاز حد دارید ..
بهتره به روانشناس مراجعه  کنید و نگرانی هایی که در این مورد وجود دارد را مطرح کنید به هر حال ب خی رفتارها ناهشیارانه است و ما توجهی به انها نداریم  ..پس دقت داشته باشید که چگونه  باید رفتار کرد و شرایط را در نظر گرفت   .
موفق باشید و امیدوارم مریریت درستی داشته باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

982122354790

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,942 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 556 بازدید
2 پاسخ 216 بازدید
1 پاسخ 390 بازدید
سوال شده ژوئیه 11, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
3 پاسخ 280 بازدید
سوال شده سپتامبر 5, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط تمنا
2 پاسخ 577 بازدید
1 پاسخ 555 بازدید
1 پاسخ 211 بازدید
...