مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترک خود ارضایی ۱۷ سالمه

656 بازدید
سوال شده Mar 28, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط محمدرضا
سلام وقت بخیر
پسر ۱۷ ساله ای هستم که درگیر خود ارضایی شدم و خیلی پیگیرشم که ترک کنم ولی نمیشه شرایط ازدواج هم ندارم و رابطه نمیتونم برقرار کنم.
آیا این فکر خوبیه که با پدر و مادرم در میون بزارم و به کمک اونا و رفتن پیش متخصص درمانش کنیم؟یا بهتره که خودم حلش و کنم و دادن این خبر بهشون عواقب بدی داره؟
4 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 28, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما آقا محمدرضا

اینکه شما برای بهبود مسیر زندگی خودت در اینجا داری سوال می کنی و یا اینکه به دنبال راحل هستی نشان میدهد که شما بینش لازم را داری و خب این کمک زیادی به شما میکند تا بتوانی این مسیر را بهتر طی کنی.

من از آخر به سوالات شما جواب میدهم.

1. در اول اینکه اگر ارتباط شما با پدر و مادر و حتی یکی از آنها در میزانی می باشد که میتوانی مشکلات و مسائل خودت را با آنها در میان بگذاری این اصلا چیز بدی نیست که از آنها برای رفتن پیش روانشناس کمک بگیری و خب در این مسیر حتی اگر واکنشی هم باشد مشکلی ایجاد نمی کند چون شما از بهترین مسیر ممکن برای کمک گرفتن استفاده کرده اید .

در این مورد تا جایی که مایل هستی می توانی با انها در مورد مشکلات صحبت کنی و از انها برای مراجعه کمک بخواهی.

2. با وارد شدن به سن نوجوانی تجربه نیازهای جنسی یک امر طبیعی می باشد پس بهتر است بخاطر تجربه این نیاز خودت را سرزنش نکنی اما گاهی این نیاز به شکل افراطی تجربه می شود و خب این در موارد بسیار کمی به دلیل شرایط بدنی می باشد که حتی در این حالت هم با کنترل هرمون ها می توان به کمک متخصص نتیجه گیری بهتری داشت .

در بیشتر مواقع این تجربه نیازهای جنسی به دلیل محرک هایی می باشد که شما خودتان را در معرض آن قرار میدهید مانند فیلم، عکس، چت و...در این حالت خب تجربه نیازهای جنسی چندین برای میزان معمول آن می شود و در کنار آن رفتار خودارضایی هم افزایش می یابد و حتی تا میزانی که می تواند به شکل اعتیاد اور تجربه شود و بر اولویت های دیگر زندگیتان نیز تاثیر بگذارد.

برای ترک خودارضایی چند مورد را بیان می کنم که امیدورام در این مسیر برای رسیدن به مدیریت بهتر از انها بتوانی استفاده کنی.

1. در اول که بهتر است از سرزنش کردن خودت خوداری کنی چون در شرایط روحی بهم ریخته ممکن است تمایل به تکرار خودارضایی بیشتر شود پس اگر مشکلات روحی مانند افسردگی و یا اضطراب را تجربه می کنی حتما برای درمان آنها اقدام کن.

2. محرک های بیرونی که باعث می شود بیشتر در معرض مسائل جنسی باشی و تحریک شدن را تجربه کنی را بنویس و سعی کن آنها را حذف کنی.سعی کنید برای دسترسی خود به پورن، رمزی بگذارید که فراموش می‌کنید. همچنین می‌توانید کامپیوتر خود را در جایی قرار دهید که دیگران به آن دید دارند.

3.برای زندگی روازنه خودت برنامه ریزی داشته باشید برنامه ای که مناسب با اولویت ها و کارهای لذت بخش و سازنده ای باشد که دوست دارید .

4. برای زمان هایی که خودارضایی می کنید جایگزین داشته باشید.فعالیت‌های جدید یا یادگیری یک مهارت تازه، باعث تمرکز ذهن و افکار شما روی مهارت آموخته شده می‌شود؛ در نتیجه برای مدتی از محرک‌های خود ارضایی دور می‌شوید. عملی که در دراز مدت تاثیر بخش خواهد بود.

5.افکار مربوط به خود ارضایی اکثرا نیمه‌های شب به سراغ شما می‌آید. تنظیم خواب و خوابیدن به اندازه کافی (8 ساعت در روز) و بیدار شدن سر ساعت مشخص به شما کمک بسیاری خواهد کرد.

6.در این فرایند صبور و مقاوم باشید. خود ارضایی یک نوع اعتیاد رفتـاری است و قرار نیست در یک ثانیه برطرف شود. در این مسیر برای خود هدف‌های کوتاه مدت تعیین کنید و پس از رسیدن به آن‌ها به خود پاداش دهید.

7. با توجه به میزان خودارضایی که در هفته داری نیاز است که حتی در برنامه خودت هم برای خودارضایی زمان بگذاری مثلا اگر هر روز این رفتار را داری در زمان فعلی آن را به سه روز یکبار در برنامه خودت در زمان مشخصی مثلا 14 تا 14/15 دقیقه قرار بده بدون اینکه از محرک های بیرونی استفاده کنی . در این مسیر به مرور روزهای ترک را افزایش بده تا بتوانی به مدیریت مناسبی در این مسیر برسی.
پاسخ داده شده Mar 28, 2022 توسط عاشق دیوانه ممتاز (180 امتیاز)
نه نه به خونوادت نگو بنظرم
چون احساس بدی پیدا میکنن هم تو هم اونا
خودت درمانش کن
منم همین مشکلو داشتم اما خوب شدم من دخترم و۱۷ساله
نت نگیر از اون فیلما نبین بهشون فکر نکن
خودتو سر گرم درس و کنکور کن
خوب میشی انشالله واقعا مشکل بدیه
دارای دیدگاه Mar 28, 2022 توسط محمدرضا
احساس دیگران برای بنده مهم نیست مهم اینه که از شر این گناه بد نجات پیدا کنم
شما وضعیت بنده رو درک نمیکنید چون نمیدونید من کجا و چطور دارم زندگی میکنم
ممنون از کمکتون ولی راه دیگه ای پیدا نمیکنم
حتی راضی نیستم یکبار دیگه هم این کار رو انجام بدم
دارای دیدگاه فوریه 9, 2023 توسط Mtpsg حرفه ای (360 امتیاز)
من هم همین شرایط رو داشتم ولی همونطوری که میگی دقیقا شرایط تو رو نداشتم ولی وقتی بچه بودم این موضوع رو با پدرم در میون گذاشتم و الان که بهش فکر میکنم خیلی خیلی حس بدیه به خاطر همین به نظر خودت حلش کنی بهتره ولی باز میگم چون دقیقا شرایط شما رو ندارم بهتره خودت تصمیم بگیری
راستی فکر هم نکن که این فقط مشکل توعه خیلی ها هستن که این مشکلو دارن به خاطر همین خودتو سرزنش نکن رفته رفته با راهنمایی های دوستان سعی کن برطرفش کنی امیدوارم موفق باشی :-)
پاسخ داده شده Mar 28, 2022 توسط دوست
نمایش از نو Mar 29, 2022
این یه نیاز طبیعی هستش این که تو این کارو انجام بدی عادیه ولی زیاد انجام دادنش مثل غذا خوردن میتونه مریضت کنه. سعی مثل این چیزی که دوست مشاور گفت با توجه به نیاز و فشار زندگیت این کارو انجام بدی به چشم یک گناه بهش نگاه نکن چون فقط ذهنت رو درگیر می کنه سعی بهش فکر نکنی و هروقت که فکر کردی که وقت و نیازش رو داری این کارو انجام بدی منم ۲۰ سالم هستش اوایل نوجوانی که درکی نسبت به نیاز جنسی نداشتم خیلی خودم سرزنش می کردم ولی با افزایش سن به این درک رسیدم باز اگه کمک خواستی هرکاری از دستم بر بیاد برات انجام میدم.
پاسخ داده شده ژوئیه 13, 2023 توسط mehdi_mishavereh74 حرفه ای (2,260 امتیاز)
بزن برادر ایرادی نداره پورن نبین فقط
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,058 سوال

27,817 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,465 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 710 بازدید
سوال شده دسامبر 31, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط یه بنده خدایی
1 پاسخ 950 بازدید
سوال شده اوت 12, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط یه بنده خدایی
1 پاسخ 332 بازدید
سوال شده ژوئیه 31, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط ی بنده خدایی
2 پاسخ 900 بازدید
4 پاسخ 978 بازدید
2 پاسخ 572 بازدید
...