مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ترس از مرگ نزدیکان

78 بازدید
سوال شده مارس 11, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط رضاکاظمی قربانکندی
نمایش از نو مارس 11, 2022
سلام من از ۲۰ سالگی دچار اضطراب شدید و ترس از مرگ بستگان شدم این حس تا ۲۵ سالگی بود و کم کم در من کم شد ولی الان دوباره دو ماهه با دیالیز شدن مادرم این اضطراب برگشته چیکارکنم تازه ۳۰ ساله شدم مادرم ۶۰ ساله و پدرم ۶۵ ساله هست خیلی عذاب میکشم لطفا راهنمایی کنید در حد توان نیست به مشاور حضور مراجعه کنم
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 11, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

این میزان از اضطراب می تواند با مشکلات روحی و عملکردی زیادی برای شما همراه شود و خب عموما اگر میزان آن نیز کاهش یابد با یک شرایط اضطراب زای جدید می تواند تشدید شود و یا در شکل دیگری تجربه شود.

در این مورد احتمال وسواس برای شما وجود دارد اما در هرصورت با هر تشخیص گذاری طی کردن روند درمان برای شما از اهمیت زیادی برخودار می باشد و این موردی نیست که با چند نکته کلی درمان برای شما ایجاد شود پس بهتر است فرصت تجربه کردن شرایط روحی بهتر را به خودتان بدهید.

داشتن میزانی از اضطراب و ترس حتی در مورد مرگ عزیزان کاملا طبیعی می باشد مثلا خیلی وقت ها، ترس از مرگ عزیزان، زمانی رخ می دهد که آن ها در بستر بیماری هستند و امید زیادی به زنده ماندن آن ها وجود ندارد. این وضعیت، بسیار دلهره آور و مضطرب کننده است و به وجود آمدن ترس از مرگ عزیزان در شما یک حالت طبیعی است. اما بهتر است روی چیزهایی که نمی توانید آن ها را کنترل کنید تمرکز نکنید و به جای آن، انرژی خود را صرف چیزهایی کنید که می توانید در آن ها تغییر ایجاد کنید. تا جای ممکن سعی کنید برای بهتر شدن وضعیت عزیزان خود تلاش کنید و سعی کنید ترس و اندوه را از آن ها دور کنید اما زمانی که این ترس در شرایط معمولی زندگی هم رخ می دهد و یا به شدتی می باشد که از نظر روحی شما را تحت تاثیر قرار می دهد در این حالت دیگر سازندگی ندارد و می تواند حتی مشکل آفرین باشد

به عنوان یک راحل کلی انسان ها در طول زندگی روش های مقابله با مشکلات را آموزش می بینند و در مواقع بحران از آن ها استفاده می کنند. هر کس در مقابله با ترس مکانیسم مقابله ای خاصی را انتخاب می کند که می تواند ورزش کردن، نوشتن، هنر، طبیعت گردی، رفتارهای معنوی و یا موسیقی باشد..

مهم نیست که از چه مکانیسم مقابله ای استفاده می کنید. مهم این است که با احساسات خود به طور مناسب مقابله کنید و مانع بروز آن ها نشوید. مقابله اشتباه و سرکوب کردن احساس ترس و اندوه، می تواند منجر به افسردگی یا دیگر مشکلات روح و روان شود.

در کنار مورد بالا اینکه زمان مشخصی را برای فکر کردن انتخاب کنید اهمیت زیادی دارد مثلا به خودتان در طول روز اگر با این افکار مواجهه شدید بیان کنید که خب در ساعت 10 به این موارد تا 10/30 فکر می کنم . دقت کنید که این زمان بهتر است از قبل مشخص شود تا افکار شما مقداری مدیریت شود و روان شما متوجه شود که قرار نیست این احساس و افکار را نادیده بگیرید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,844 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 424 بازدید
1 پاسخ 271 بازدید
سوال شده ژوئیه 18, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط رها
1 پاسخ 243 بازدید
سوال شده ژوئیه 16, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 120 بازدید
سوال شده اوت 19, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 191 بازدید
سوال شده فوریه 9, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 173 بازدید
سوال شده ژان 18, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 227 بازدید
2 پاسخ 97 بازدید
سوال شده دسامبر 5, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط اریانا
...