مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

هرکس میتونه لطفا جواب بده.***&دوست شدن با پسری که قصدش ازدواجه.&*** رابطه دختر و پسر

536 بازدید
سوال شده مارس 12, 2022 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط شیوا
سلام.

خواهر من یک دختر 32 ساله هست. یک پسر که 37سالشه و لیسانسه و شغل و درامد هم داره بهش گفته: میخوام باهات ازدواج کنم. اما اول میخوام به یک شناختی از هم برسیم. همدیگه رو بهتر بشناسیم. واسه همین یه مدت باهم دوست باشیم تا با اخلاق و خصوصیات هم بیشتر اشنا شیم.

البته پسره هنوز نیومده خواستگاری و گفته نمیخواد خونواده ما و خونواده خودش باخبر شن فعلا. میخواد همین جوری با خواهرم دوست باشه.

خواهرم میگه: الان جامعه این جوری شده که پسرها دیگه تا به یه حدی از شناخت از دختر نرسیده باشن؛ نمیرن خواستگاریش. پسرا اول میرن خودشون دنبال دختر و باهاش وارد ارتباط میشن و بعد اگه دیدن خوبه و مناسبه و اخلاق دختره بهشون میخوره میان خواستگاریش. اصلا دیگه کل تهران همین جوری شده که پسر تا با دختر وارد ارتباط نشه و شناخت ازش پیدا نکنه نمیره خواستگاریش.(ساکن تهران هستیم.)

خواهرم میگه چون پسره قصدش ازدواجه و تحصیلات لیسانس و شغل و درامد هم داره و از نظر خواهرم به خاطر همین تحصیلات و شغلش ادم لایق به نظر اومده؛ خطری نداره و فکر میکنه اگه ارتباط داشتن با پسر رو قبول نکنه هیچ پسری نمیاد خواستگاریش و نمیتونه ازدواج کنه.

خواهرم میگه: من اگه دوستی رو قبول نکنم که اینم بذاره بره الان 32 سالمه دیگه کی میاد خواستگاریم؟ ما هردومون الان بالای 30سال هستیم و یعنی خیلی جوون نیستیم پس خطری نداره این دوستی. تو سنین پایین دوستی دختر و پسر میتونه خطرناک باشه که سن ما پایین نیست.

حرف های خواهرم درسته؟ واقعا جامعه تهران این جوری شده که پسر اول میره با دختر دوست میشه و ارتباط برقرار میکنه تا ازش شناخت پیدا کنه. بعد اگه خوشش اومد میاد خواستگاریش و اگه دختری حاضر به این جور ارتباط ها نشه خواستگار براش نمیاد؟

واقعا این دوستی  و ارتباط هیچ خطری برای خواهرم نداره؟
3 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 13, 2022 توسط صادقی
سلام.

دوستی دختر و پسر خلاف شرعه. چون نامحرم اند. حالا فرقی نداره قصدشون ازدواج هست یا نه. فعلا که ازدواج نکردن و نامحرم اند.
دارای دیدگاه مارس 13, 2022 توسط شیوا
خسته نباشی. اینو که همه می‌دونن. منظورم این بود كه به لحاظ اجتماعی آیا اشکالی داره؟
پاسخ داده شده ژان 31, 2023 توسط ماریا
سلام چرا انقدر سختش می‌کنی آخه؟ به نظر من هم توی سن نوجوونی کاملا اشتباهه ولی خب خواهرت یه انسان کاملا بالغه و خودش می‌تونه برای خودش تصمیم بگیره به نظرم بهتره توی اینجور مسائلش دخالت نکنی به نظرم اگه رابطشون عاقلانه باشه اشکالی ندارد البته خب این نظر منه منم نمیخوام نظرم رو بهت تحمیل کنم خب خواهرت ۳۲ سالشه پس از اونا نیست که تا حالا پسر ندیده و مثلا بخواد با یه مدت رابطه سریع وابستش بشه خب این نظر من بود امیدوارم کمکی کرده باشم شاید حرفام به نظرت بی معنی بیاد چون من فقط ۱۷ سالمه و لطفا یه جوری نخون که انگار داری متن یه بچه رو می‌خونی البته خب این بعد حرفامه و از متنی که نوشتی متوجه شدم حداقل از اون هایی نیستی که میگن برو بشین سر درست بچه چون به زوایای مختلف ارتباط خواهرت اشاره کردی میگم اینکه خواهرت به تو فقط این حرف ها رو گفته یعنی با هم صمیمی اید اگه خیلی نگرانی حرف هایی که اینجا نوشتی رو با همون صمیمیتی که باهاش داری بهش بگو و بگو که یکم نگران این چیزهایی و نمیخوای که اون آسیب جدی ببینه ولی خب به نظر من به  سمت دخالت کردن به کارهاش نرو یعنی نگو که اینکارو انجام نده و اینا فقط نگرانی هات رو بگو با همون صمیمیتی که داری نه مثل مامان بزرگا امید وارم کمکی کرده باشه البته به نظر میاد متنت برای خیلی وقت پیشه اما امید وارم کارساز باشه
پاسخ داده شده فوریه 1, 2023 توسط MBN حرفه ای (10,780 امتیاز)
چرا این مسائل ریز رو بزرگ میکنید ؟
کاری با شرعیات ندارم
از نظر اجتماعی دختر و پسر تو هر سنی میتونن در ارتباط باشن حالا چه با قصد ازدواج چه دوستی و رفاقت فرق نداره
اما به طور عمده ارتباط تو سنین پایین معمولا عاقبت خوبی پیدا نمیکنه
اما نه همشون
خواهر شما کاملا بزرگ و عاقله
با ارتباط و صحبت کردن با یه پسر هم هیچ اتفاقی قرار نیس بیوفته
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,278 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 136 بازدید
2 پاسخ 125 بازدید
...