مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ثبت نام برای کنکور ریاضی فیزیک بعد دیپلم فنی حرفه ای

203 بازدید
سوال شده مارس 12, 2022 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
سلام خسته نباشید خدمت شما من یه سوالی داشتم خدمتتون من الان رشتم برق فنی حرفه ای هست و کلاس یازدهم هستم تا الان ریاضیم خوب نبوده چون خودم نمیخوندم و حدفی نداشتم کلا از کلاس هفتم ریاضیم 15 یا 12 بوده حالا میتونم این رشته فنی حرفه ای رو تا دیپلم بخونم و یه دو سالی ریاضی بخونم بعد برم ثبت نام کنم برای کنکور سراسری ریاضی فیزیک ایا این امکان هست ؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 13, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

با تغییر نظام آموزشی فارغ التحصیلان نظام آموزشی جدید رشته های نظری و کاردانش دوره 12 ساله تحصیلی را به ترتیب 6 سال دبستان، 3 سال دوره اول و سه سال دوره دوم پشت سر گذاشته و موفق به اخذ مدرک دیپلم می شوند. همانطور که می دانید در ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ تجانس مدرک تحصیلی با گروه آزمایشی انتخابی الزامی نبوده و هر داوطلب با هر مدرک دیپلم می تواند در هر یک از گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان شرکت کند.

بنابراین به طور کلی می توان گفت آن دسته از فارغ التحصیلان رشته های کاردانش که دارای مدرک دیپلم بوده و یا تا شهریور ماه ۱۴۰۱ موفق به اخذ مدرک تحصیلی خود می گردند در صورت داشتن شرایط ثبت نام کنکور سراسری حق شرکت در کنکور رشته مورد علاقه خود را دارند. تا زمان فعلی شما با گرفتن کنکور فنی با این شرایط می توانید کنکور ریاضی هم بدهید اگر این قوانین تغییر نکند.

اما اگر واقعا هدف شما کنکور ریاضی هست خب بهتر است بجای اینکه بعد از دیپلم فنی بخواهید مجدد دیپلم ریاضی را نیز بگیرید در زمان فعلی که در مقطع یازدهم هستید و امکان تغییر رشته وجود دارد با مشورت با مشارو تحصیلی و بررسی شرایط در این مورد تصمیم گیری داشته باشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,512 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 86 بازدید
سوال شده Mar 15, 2018 در مشاوره تحصیلی توسط پری
1 پاسخ 84 بازدید
0 پاسخ 108 بازدید
1 پاسخ 110 بازدید
سوال شده سپتامبر 8, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط پویا
1 پاسخ 113 بازدید
1 پاسخ 196 بازدید
1 پاسخ 210 بازدید
سوال شده سپتامبر 2, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
...