مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

این که میگن یک دختر به امادگی لازم برای ازدواج رسیده به چه معناست؟؟؟؟※※※※لطفا هر کس میتونه جواب بده.

357 بازدید
سوال شده مارس 13, 2022 در قبل از ازدواج توسط نگار
سلام.

این که میگن یه دختر به امادگی لازم برای ازدواج رسیده به چه معناست؟

مثلا 19سالش شده باشه. اشپزی و تمیز کردن خونه و لباس شستن رو به خوبی بلد باشه. بتونه مهمون میاد پذیرایی کنه.

از نظر عمه من این هاست. شما میتونید چیزی بهش اضافه کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

و این که از نظر عمه من اگه دختری این ویژگی هایی که در بالا نوشتم رو داشت؛ دیگه کاملا واسه ازدواج مناسبه حتی اگه وسواس فکری و عملی و افسردگی و استرس شدید و اخلاق تند و ولخرجی و حساس و زودرنج بودن هم داشته باشه؛ مهم نیست چون بعد ازدواج خود بخود این ها رفع میشه. حتی اگه یه اختلالی از بچگیش داشته باشه که باعث شده یه سری خصوصیات داشته باشه مثل این ها: حرکات غیر طبیعی، ضعف در تعاملات اجتماعی، داغون شدن اعصاب بعد از اثاث کشی و عوض کردن خونه، خودزنی، ناتوانی در تحمل برخی محیط ها مثل باشگاه های عروسی و حساسیت نسبت به بعضی بوها و صداها و یه سری خصوصیات دیگه که باعث شدن از وقتی مهدکودک میرفته بگن مشکل داره تو مدرسه هم میگفتن مشکل داره؛ چون بعد ازدواج همه این ها رفع میشه. نظر شما هم همینه؟ مشکلات روانی و مغزی و رفتاری و شخصیتی و اخلاقی و کلا مشکلاتی که در این جور زمینه ها هستند؛ بعد ازدواج خود بخود رفع میشن؟

عمه من معتقده اگه دختری دستپختش خوب باشه و خونه رو خوب تمیز و مرتب کنه و خونه رو خوب با وسایل دکوری زیاد تزیین کنه و سفره هفت سین زیبا و دیزاین یلدای زیبا بچینه و درخت کریسمس رو زیبا تزیین کنه؛ یعنی شعور و عقل و فهم بسیار زیادی داره و چون شعورش بالاست با هرکسی که ازدواج کنه میتونه زندگی کنه! حتی اگه پسره کم درامد باشه یا اخلاق تندی داشته باشه یا خودش و خونواده اش فرهنگشون مردسالاری باشه یا هر خصوصیت دیگه ای. چون این دختر شعورش زیاده؛ تحمل میکنه و میسازه و کنار میاد با همه چیز! از نظر شما هم همین طوره؟ یعنی کسی که سفره هفت سینش و دیزاین یلداش و درخت کریسمش زیباتره؛ شعورش بیشتره؟(لازمه بگم دختری که میگم مسلمونه. ولی از کریسمس خوشش میاد.)

عمه من معتقده اگه دختر نماز بخونه و یه تعدادی از سوره های قران(فقط سوره های کوچک جزء 30، سوره های بزرگترش رو نه. فقط کوچیک هاش.) رو حفظ باشه و گاهی اوقات هم تسبیحات حضرت زهرا(س) رو بگه و قران و زیارتنامه و دعا بخونه و امامزاده و جمکران و حرم امام رضا(ع) هم گاهی اوقات برای زیارت بره و عزای امام حسین(ع) هم بره(البته موهاش بیرون شاله ولی ساده میگرده و روزه هم نمیگیره.)؛ این یعنی از پس هر مشکلی میتونه بربیاد. از نظر عمه من اگه دختر هنر داشته باشه و بتونه داستان بنویسه و شعر بگه و نقاشی های قشنگ بکشه و کاردستی های قشنگ درست کنه و غذا و دسر و کیک ها و شیرینی های خوشمزه درست کنه؛ یعنی تو هر شرایط سختی هم میتونه زندگی کنه. شما هم موافقید؟

(دختری که نوشتم خود منم. فقط با این تفاوت که الان 24 سالمه. از وقتی 19 سالم شد؛ عمه ام میگفت وقتشه ازدواج کنی.) با توجه به این خصوصیاتی که نوشتم؛ به نظرتون من امادگی لازم برای ازدواج رو دارم؟
5 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 13, 2022 توسط بی نام
سلام به نظر من اصلا این حرفا ک میگن یه دختر باید به سن ازدواج برسه مثل 27/8سالگی،اشتباه هست...
چون که خیلی ها بودن  و هستن که توی 9/10/11سالگی به بالا ازدواج کردن که الان هم خیلی زندگی خوبی دارن......
و دختری ک این همه همه کارا و اینارو بلد باشه...یعنی اماده هست برا ازدواج...
دارای دیدگاه مارس 13, 2022 توسط هستی
ویرایش شده مارس 13, 2022
مگه ازدواج و زندگی با همسر فقط کارِ خونه و تمیز کردن خونه و اشپزی و درخت کریسمس و سفره هفت سین و... هست؟
به نطر من که این شخص امادگی ازدواج نداره. اختلالاتی که نوشته رو ببینید. این دختر مشکل روانی داره. حرکات غیر طبیعی و خودزنی و....
اصلا اگه دختری بهترین قورمه سبزی دنیا رو بپزه اما وسواس داشته باشه. این قدر اون وسواس شوهرشو ازار میده و پدرِ شوهرشو درمیاره که همون قورمه سبزی رو به شوهرش زهرمار میکنه.
سلامت روان خیلی مهمتره از این اشپزی و تمیز کاری و درخت کریسمس و سفره هفت سین و این جور چیزها. زن دستپختش بد باشه فوقش شوهرش ماهی یه بار میره رستوران غذای خوشمزه میخوره ولی با بیمار روانی نمیشه ساخت.
دارای دیدگاه مارس 13, 2022 توسط رضا
چه پاسخ مسخره ای به این سوال داده شده.
کجا زندگی میکنی بی نام؟؟؟؟؟!!!!!!!
دختر 9، 10، 11ساله الان با دختر 9،10،11 ساله زمان قدیم از زمین تا اسمون فرق داره. زمان قدیم دختر تو این سن یه زن کامل بود ولی دخترای الان تا 20 سالگی هم هنوز بچه اند.
دارای دیدگاه مارس 13, 2022 توسط سهیل
فکر کنم این کاربر بی نام سوال این فرد رو تا تهش نخونده یا بادقت نخونده و به خیلی از موارد سوال توجه نکرده.
تو سوال اومده که هرکس درخت کریسمسش یا سفره هفت سینش یا سفره شب یلداش زیباتره یعنی شعورش بیشتره؟ خیر. عمه * ایشون سخت در اشتباهه.
در ضمن دختری که ولخرجه و به دنبال تجملگرایی هایی مثل کریسمس و...هست نمیتونه با یک پسر کم درامد زندگی کنه. عمه * ایشون اشتباه میکنه.
هیچ کدوم از مشکلات روانی و اخلاقی هم خودبخود بعد ازدواج رفع نمیشن. فقط یه نفر دیگه بدبخت میشه.(منظور از یه نفر دیگه همسر فرده.)
شعرا و هنرمندان احساسی تر اند و در مقابل مشکلات زندگی راحت تر از پا درمیان.
اشپزی و نظافت و مرتب کردن خونه مهم هستند اما همه چیز نیستند و حتی مواردی تو زندگی هست که خیلی از این چیزها مهم تر اند.
پاسخ داده شده مارس 14, 2022 توسط امید
این که دختر شغل و درامد داشته باشه واسه ازدواج خیلی مهمه با این تورم......

برای این که به شغل خوب برسی هم تحصیلات مهمه.

از تحصیلات و شغلت هیچی ننوشتی؟؟
پاسخ داده شده می 10, 2022 توسط کاوه
یه سوال پسر ه باید چه کارایی بلد باشه؟؟؟؟!!!!!فقط خودشو با آلتشو میاره فکر کنم
برای خودت شیرینی و کیک و غذا بپز بخور و همه سلایقتو برای خودت و خانوادت  پیاده کن نه برای یکی دیگه،حرفای مردمم  اصلا نباید گوش بدی هر وقت خواستی ازدواج کن نه هر وقتی که بقیه تعیین کردن.با اینهمه سلیقه و کدبانو بودن چرا میخوای خودتو تباه کنی  ؟؟؟؟!!!!!
پاسخ داده شده دسامبر 11, 2022 توسط عشرت الملوک حرفه ای (2,860 امتیاز)
ویرایش شده دسامبر 11, 2022 توسط عشرت الملوک
سلام.

امادگی برای ازدواج فقط اشپزی و تمیز کردن خونه و لباس شستن و مهمونی دادن و این ها نیست. این ها فقط یک قسمت از امادگی مورد نیاز برای ازدواج هست.(نمیگم این کارها اهمیتی نداره. این کارها مهم هستند اما همه امادگی لازم برای ازدواج این کارها نیست.) امادگی برای ازدواج بیشتر به فهم و شعور و عقل هم دختر و هم پسر مربوط میشه. به اخلاقش و این که بتونه با همسر و خونواده همسر کنار بیاد. به این که بتونه تو شرایط مختلف و مشکلات تحمل کنه و مشکلات زندگی رو حل کنه. به بزرگ شدن و بالغ شدنه. خصوصا بلوغ عقلی. و این که پسر و دختر بتونن به یک استقلال اقتصادی و درامد برسند و یک خونه ای تهیه کنند که البته این دیگه به عهده پسره. ولی بعضی از دختر های شاغل تو این مورد هم به شوهرشون کمک میکنن. وگرنه اشپزی و تمیز کردن خونه و لباس شستن و مهمونی دادن رو که هر دختری یاد میگیره.
البته دختر به امادگی لازم برای ازدواج کاملا رسیده باشه تا زمانی که خواستگار مناسب براش نیومده باید صبر کنه.
19سالگی که زوده برای ازدواج. چون تا چند سال دیگه دختر ممکنه افکار و معیارهاش عوض شه. این جوری نشه که الان بگه این پسر خوبه. ازدواج کنه. بعد چندسال که افکار و معیارهاش عوض شد دیگه شوهرش رو نخواد.

نوشتی: حتی اگه یه اختلالی از بچگیش داشته باشه که باعث شده یه سری خصوصیات داشته باشه مثل این ها: حرکات غیر طبیعی، ضعف در تعاملات اجتماعی، داغون شدن اعصاب بعد از اثاث کشی و عوض کردن خونه، خودزنی، ناتوانی در تحمل برخی محیط ها مثل باشگاه های عروسی و حساسیت نسبت به بعضی بوها و صداها و یه سری خصوصیات دیگه که باعث شدن از وقتی مهدکودک میرفته بگن مشکل داره تو مدرسه هم میگفتن مشکل داره (سوالم ازت اینه سندروم اسپرگر داری؟ این چیزهایی که نوشتی علائم طیف اتیسم هست. ولی از نوشته هات به نظر نمیاد شدیدتر از اسپرگر باشه. میدونی که سندروم اسپرگر خفیف ترین حالت طیف اتیسمه. به هر حال برای این چیزهایی که نوشتی باید با خواستگارت صحبت کنی. هر مردی این چیزها رو نمیپذیره. تحت نظر دکتر هم باش. این جور اختلالات حتی ممکنه به فرزندت هم منتقل شند.)

نوشتی: وسواس فکری و عملی و افسردگی و استرس شدید(کودکان طیف اتیسم وقتی بزرگ میشند دچار وسواس و افسردگی هم میشند و افراد طیف اتیسم استرس هم زیاد دارند. با این چیزها هم هر مردی کنار نمیاد. باید در موردشون با خواستگارت صحبت کنی. دکتر هم برو. شاید کمکت کنه بهتر شی.)

این حرف ها هم که این جوون فلان مشکل رو داره. ازدواج کنه برطرف میشه اصلا درست نیستند. فقط یک جوون دیگه که همسرش میشه و بهش نگفتن گیر میفته. حتی بعضی مشکلات خصوصا استرس و مشکلات از این قبیل بعد ازدواج شدیدتر هم ممکنه بشن. اگه مشکلی رفع میشه قبل ازدواج رفعش کنن. بعد ازدواج هیچ مشکلی رفع نمیشه.

عمه شما خیلی حرف هاش اشتباهه.

باید با کسی ازدواج کنی که فرهنگ خودش و خانواده اش به فرهنگ تو و خانواده ات بخوره. افکارش هم به افکار تو شبیه باشه و از نظر اقتصادی و چیزهای دیگه هم بتونه انتظارات تو رو براورده کنه. مشاوره پیش از ازدواج هم باید برید. این جوری نیست که چون این دختر کیک خوشمزه پخته پس با هر مردی میتونه زندگی کنه. موندم این حرف ها رو عمه شما از کجا اورده؟!!!!

این که نوشتی از کریسمس خوشت میاد در حالی که مسلمونی هم ببین تو به مسیحیت هم علاقه داری؟ من که هرکسی رو دیدم که کریسمس گرفته به مسیحیت هم علاقه و گرایش داشته.(یعنی مسلمون هایی دیدم که کریسمس میگیرن ولی این فقط به کریسمس گرفتن خلاصه نمیشه. به خود مسیحیت هم یه میزانی علاقه دارن و حتی تو سبک زندگیشون هم به مسیحی ها شباهت پیدا میکنن.) اگه به دین دیگه ای علاقه و گرایش داشته باشی باید با خواستگارت در موردش صحبت کنی. هر مردی شاید نپذیره. مثلا مردهای مذهبی نمیپذیرند همسرشون به دین دیگه ای گرایش داشته باشه.
پاسخ داده شده دسامبر 11, 2022 توسط بی نام
من وقتی اسم ازدواج میاد حالم بد میشه و گریه می کنم این یعنی آمادگی ازدواجو ندارم
دارای دیدگاه می 18, 2023 توسط Nikola
مـنـم هـمـیـنـطـور
دارای دیدگاه نوامبر 6, 2023 توسط ماه عاشق حرفه ای (2,660 امتیاز)
منم این جوری ام
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,813 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 353 بازدید
1 پاسخ 100 بازدید
سوال شده ژان 11, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط s83 حرفه ای (400 امتیاز)
...