مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

افزایش قد در ۱۴ سالگی

93 بازدید
سوال شده مارس 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام ببخشید من دختر ۱۴ و نیم ساله هستم.قدم ۱۵۴ و وزنم ۴۵ هست.قد پدر ۱۶۶ و مادر ۱۶۴ هست.۲ سال و نیم هست که عادت میشم.ال ارژنین میخورم.حرکات کششی هم به طور مرتب انجام میدم.و همینطور ورزش حرفه ای هم میکنم.توی دوماه گذشته قدم ۳سانت رشد داشته.ایا ممکنه قدم بلند تر از این بشه؟پیشنهادی برای افزایش قد دارید؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 16, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر در اول اینکه بهتر است مصرف هر دارو و مکملی را تحت نظر متخصص غدد تجربه کنید در کنار اینکه برای اینکه بدانید چقدر زمان برای رشد قدی دارید نیاز به مراجعه به متخصص غدد است تا با انجام عکس از صفحه رشدی دست شما این موضوع مشخص شود .

اگر هنوز هم صفحه رشدی شما باز باشد خب امکان رشد قدی برایت وجود دارد پس می توانید با کمک توصیه های متخصص و در کنار آن انجام ورزش، تغذیه مناسب و خواب مناسب به رشد بهتر خود کمک کنید.

ورزش را که بهتر است با کمک مربی خودت متناسب با شرایط سنی و رشدی که دارید انتخاب کنید.

وقتی صحبت از خواب آرام می‌شود، ناگفته پیداست که این یکی از مهمترین عوامل رشد سالم است. تحقیقات نشان می‌دهد که نوجوانان در حال رشد حداقل به ۸ ساعت استراحت شبانه نیاز دارند، ۱۱ ساعت می‌تواند در تقویت رشد سالم بسیار مؤثر باشد. دقت کنید که ممکن است مخصوصا به دلیل تغییرات برنامه های درسی شما تمایل داشته باشید شب بیدار باشید و روز بخوابید و خب بگوید که 8 ساعت را خوابیده اید اما در زیر ترسح هرمون رشد را توضیح می دهیم که در ساعت خاصی می باشد.

خواب کافی و با کیفیت بسیار حائز اهمیت است، زیرا بدن هنگام خواب رشد می‌کند و بافت جدید ایجاد می‌کند. مغز ما هورمون رشد را بطور خاص هنگامی که در چرخه عمیق و آرام خواب قرار داریم آزاد می‌کند؛ بنابراین، اگر خواب کافی ندارید، این امر می‌تواند منجر به تولید مقادیر اندک از HGH شود و از این رو شما را از رشد حداکثر قد باز دارد. ترشح هرمون رشد در نیمه های شب بیشتر رخ می دهد پس بهتر است نهایتا 12 بخوابید و از آن طرف 8 ساعت را محاسبه کنید.

 حتماً وقت خود را طوری مدیریت کنید که ساعات کافی برای خوابیدن حتی بعد از یک روز طولانی داشته باشید. دوم اینکه، یک محیط خواب راحت ایجاد کنید تا بتوانید وابی راحت و عمیق را تجربه کنید. عواملی را که می‌توانند در خواب مانند نور‌های قوی و سر و صدا‌ها اختلال ایجاد کنند از بین ببرید. همچنین، از نوشیدن نوشیدنی‌های کافئین دار قبل از رفتن به رختخواب پرهیز کنید، زیرا باعث اختلال در خواب می‌شوند.

در مورد تغذیه هم، خوردن مواد غذایی سالم برای سلامت کلی بدن بسیار ضروری است. این موضوع نقش مهمی در افزایش قد نیز دارد. برای اینکه قد بلندتری داشته باشید سعی کنید عادت‌های غذایی زیر را دنبال نمایید:

ویتامین D کافی بخورید: ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوان‌ها به خصوص در کودکان است. شما می‌توانید ویتامین D را از غذاهایی همچون ماهی، قارچ، تخم مرغ، بوقلمون، توفو و لبنیات به دست بیاورید. نور خورشید نیز منبع دیگری از این ویتامین است.

کلسیم کافی مصرف کنید: مصرف کلسیم نیز برای رشد استخوان‌ها بسیار مهم است. منابع غنی از کلسیم شامل پنیر، سویا، سبزیجاتی با برگ سبز، محصولات لبنی و غلات غنی شده است.

روی بخورید: مصرف روی خود را با مصرف غذاهایی همچون نخود، مارچوبه، تخم مرغ، شکلات و صدف افزایش دهید.

از مواد مغذی دیگر غافل نشوید: سایر مواد مغذی که در لیست بالا ذکر نشد باید مورد توجه قرار گیرد. شما به کربوهیدرات‌ها برای به دست آوردن انرژی نیاز دارید. اگر هر کدام از مواد مغذی مورد نیاز بدن کم باشد، ممکن است مشکلی ایجاد شوn.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,503 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 87 بازدید
سوال شده ژوئیه 17, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 110 بازدید
سوال شده سپتامبر 1, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 93 بازدید
سوال شده اوت 21, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط امیرعلی ایمانی
1 پاسخ 98 بازدید
سوال شده مارس 7, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط Ratan
1 پاسخ 140 بازدید
1 پاسخ 88 بازدید
سوال شده دسامبر 26, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط علی
1 پاسخ 109 بازدید
1 پاسخ 221 بازدید
سوال شده سپتامبر 28, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 91 بازدید
سوال شده ژوئن 6, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 330 بازدید
...