مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

همه جواب بدین مرررررسی

87 بازدید
سوال شده مارس 29, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط ......
سلام لکنت زبان در بزرگسالان چجوری درمان میشه ؟و آیا راه درمان قطعی و دائمی داره یان؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 30, 2022 توسط بی نام
سلامدوست عزیز با گفتار درمانی این موضوع قابل حل هست،لکنت زبلن بستگی داره که بخاطر استرس در شرایط استرسی باشه یا اینکه دائمی بوده یا مقطعی و توی یک دوره
پاسخ داده شده مارس 30, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مورد نیاز است که شریاط فرد به صورت دقیق بررسی شود اینکه از قبل این لکنت وجود داشته است و یا اینکه بخاطر یک رخداد و یا بدون هیچ دلیل بیرونی مشخصی این اتفاق رخ داده است ، شدت یان مشکل چه میزان می باشد، شرایط روحی فرد چگونه هست و... چون همه این موارد هم برای درمان و هم نتیجه گیری در مسیر درمان اهمیت زیادی دارد.

در درمان لکنت زبان از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که برخی از این روش‌ها مبتنی بر کنترل و نظارت بر سرعت گفتار بوده و برخی دیگر مبتنی بر اصلاح گرفتگی زبان است.

در روش کنترل سرعت گفتار از جملات کوتاه استفاده می‌شود و فرد سعی می‌کند با سرعت پایین جملات را بیان کند. هر چه قدر سرعت بیان پایین باشد، فرد راحت‌تر می‌تواند کلمات را ادا کند. همچنین در این روش حروف صدادار کشیده بیان می‌شود تا فرد بدون وقفه حرف بزند. در روش فوق تنفس فرد نیز کنترل می‌شود و با تنظیم تنفس شرایط گفتار فرد بهبود می‌یابد.

در روش اصلاح گرفتگی زبان، سعی می‌شود گفتار و بیان فرد اصلاح شود و با کاهش اضطراب و ترس فرد درمان را در چهار مرحله (کشف و شناسایی – از بین بردن حساسیت – اصلاح و تثبت ) به سرانجام می‌رسانند. اما در کنار اینکه موارد گاهی لکنت بخاطر اضطراب شکل می گیرد و یا یک رخداد تروماتیک و یا حتی افسردگی و... در این حالت ها در کنار گفتار درمانی بهبود شرایط روحی و رفع این بیماری ها نیز اهمیت زیادی دارد
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,730 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 154 بازدید
سوال شده دسامبر 22, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Abolfazzl ممتاز (160 امتیاز)
2 پاسخ 302 بازدید
3 پاسخ 306 بازدید
1 پاسخ 325 بازدید
2 پاسخ 862 بازدید
2 پاسخ 130 بازدید
2 پاسخ 140 بازدید
سوال شده دسامبر 9, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Sohrab
...