مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دوست دارم روابط اجتماعیمو گسترش بدم و با بقیه زودتر ارتباط برقرار کنم

396 بازدید
سوال شده می 7, 2022 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
سلام من ۱۷ سالمه (دختر)
دوستای زیادی دارم و با دوستای صمیمیم زیاد میرم بیرون و خوش میگذرونیم ولی با ادمای جدید مثلا همکلاس های مدرسم نمیتونم خوب ارتباط برقرار کنم یعنی پیش قدم نمیشم برای صحبت کردن اما اگه اونا پیش قدم شن خوب میتونم باهاشون صحبت کنم و راحت باشم حس میکنم مشکلم اینه که احساس میکنم اونا از من خوششون نمیاد و دوست ندارن با من ارتباط داشته باشن اما وقتی باهم صحبت میکنیم بهم میگن اتفاقا خیلی دوست داشتم باهات صحبت کنم ولی تو از بیرون اینطور به نظر میای که انگار دوست نداری با کسی صحبت کنی .من چون شخصیت درونگرایی دارم کسایی که منو نمیشناسن فک میکنن مغرورم درصورتی که من فقط نیاز دارم با یکی صمیمی باشم تا بتونم خود واقعیمو نشون بدم
این شخصیتو دوس ندارم و دلم میخواد اجتماعی تر باشم
2 پاسخ
پاسخ داده شده می 8, 2022 توسط ♔FARNOOSH♔ حرفه ای (500 امتیاز)
سلام عزیزم،این دقیقا یک زمانی موضوع من بود و هست،من اتفاقا برونگرام اما همیشه ارتباط با بقیه همکلاسی ها سخت بود برام و اونا فکر میکردن مغرور و غیر اجتماعیم اما وقتی باهاشون ارتباط میگرفتم خیلی زود باهم گرم میگرفتیم و دوست خوبی میشدیم
مهارتهای ارتباط سالم و سازنده رو یاد بگیر.
هیچ وقت برای یه ارتباط جدید احساس کمبود نکن و یه موقع هایی سز صحبتو با همکلاسیت باز کن.
همیشه لبخند به لب داشته باش و حالت عبوس و جدی به چهرت نگیر چیزی که خودم همیشه همینطور بودم و بقیه رو ازم دور میکرد.
هیچ وقت برای همیشه توی صحبتای بچه ها ساکت نباش و سعی کن توی صحبتا شرکت کنی و خاطره ،نظر،پیشنهاد و تجربیاتتو به اشتراک بذار.
توی تماس چشمی با افراد جدید باید قوی تر بشی چرا که تماس چشمی درست میتونه اعتماد فرد جدید رو حلب کنه،مثلا اکه موقع صحبت با فردی جای دیگه نگاه کنی یا اصلا با فرد تماس چشمی نداشته باشی اون احساس میکنه مورد اعتمادت نیست و نمیتونه رابطه صمیمی داشته باشه.
به موضوعات ارتباطی خیلی دقت کن،خودمن مشکلات ارتباطی گسترده تری دارم که در حال برطرف کردنشونم.
هیچ وقت فکر نکن هیچ کی از تو خوشش نمیاد،حتی اگه یک نفرم ازت خوشش  نمیاد اصلا نباید برات مهم باشه چون تو نمیتونی همه جوره بقیا رو راضی نگه داری.
موفق باشی❤
پاسخ داده شده می 8, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

خب اینکه شما بیان می کنید با این افکار روبرو هستید که دیگران شما را دوست ندارند و از شما خوششان نمی آید و تمایلی به ارتباط با شما ندارند خب این افکار تاثیر زیادی بر عملکرد شما خواهد داشت به همین دلیل بهتر است این افکار و احساسات در کنار باورهایی که دارید مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا بتوانیم در این مسیر به شما کمک کنیم در کنار داشتن روابطی که از قبل دارید بتوانید برای داشتن روابط جدید نیز گام بردارید.

در این مسیر بهتر است به صورت حضوری و یا تلفنی به روانشناس مراجعه کنید تا بتوانیم در تعاملی مستقیم به بهبود این مشکل شما کمک کنیم.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,823 کاربر

سوالات مشابه
8 پاسخ 2,004 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 266 بازدید
1 پاسخ 1,665 بازدید
2 پاسخ 507 بازدید
1 پاسخ 1,169 بازدید
...