مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دیگه نمیتونم این رفتارهای مامانمو تحمل کنم

342 بازدید
سوال شده ژوئن 1, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط فاطمه
سلام من فاطمم ۱۲سالمه بیشتر مواقع با مامانم دعوام میشه همش تحقیرم میکنه دو کلمه که حرف میزنه چهارتا فش توشه همشم کتکم میزنه دیگه واقعا از دستش کلافه شدم دیروز انقد با مشت زد تو کمرم که قلبم داشت از جاش در میومد هیچی ام نمیتونم بهش بگم خواهر و برادرمم همش از اون دفاع میکنن به هرکدوم از اعضای! خوانوادم گفتم گفتن مامانت حق داره هرروز با هم دعوا داربم میگم میرم خونه دوستم یا میرم خونه دایی میگه هبچکس تورو قبول نمیکنه تازه اگرم قبول کنن زنگ میزنم پلیس میگم از خونه فرار کردی پدرتو در میارم من حتی حق ندارم با دوستام بیرون برم یا لباسی که دوس دارم بپوشم همشم تحدیدم میکنه میگه اگه کارنامت بد بشه از خونه میندازمت بیرون اخه من کجارو دارم برم واقعا دیگه تحمل این رفتاراشو ندارم اگه بخاد به رفتاراش ادامه بده خودکشی میکنم
3 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 1, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما فاطمه جان

قابل درک هست که این رفتارهای مادر مانند کتک زدن و یا تحقیر کردن برای شما با فشار روحی زیادی همراه شده است اما عزیزم در این مسیر چند مورد وجود دارد که بهتر است باهم به ان نگاه کنیم.

1. در اول اینکه خب برای مادر مهم هستید در غیر این صورت اصلا برایشان اهمیتی نداشت که کجا بروید و یا شرایط درسیتان چگونه باشد اما خب به نظر می رسد که در مسیر درستی این احساسات و نگرانی های خود را بیان نمی کنند.

در این مورد نیاز است که شما در زمان مناسبی در احترام به مادر بیان کنید که این نگرانی ها را درک می کنید اما احساسات خودت را در مورد تحقیر شدن و یا مقایسه و ... بیان کنی و به صحبت های مادر نیز گوشی بدهید در هرصورت در مسیر تعامل می توان نتیجه گیری بهتری داشت.

2. بهتر است در زمان عصبانیت مادر از ادامه بحث خوداری کنید و ادامه آن را به زمانی واگذار کنید که هردویتان شرایط روحی بهتری داشته باشید در این حالت از مشکلات بیشتر چون کتک زدن شما و یا تحقیر شدن و... جلوگیری می شود و می توان امیدورا بود در زمان مناسب بتری نتیجه گیری بهتری هم داشته باشید.

3. شما میتوانید رفتارهای خودت را مدیریت کنی پس بهتر است از خودت سوال کنی که قسمتی از این تعامل که با مشکل ارتباط دارد و مربوط به خود شماست می تواند چه تغییراتی کند که شرایط بهتری را تجربه کنید در این حالت سرمایه گذاری شما روی قسمتی می باشد که در حیطه اختیار خودت هست.

4 . شما در اول نوجوانی قرار دارید و خب احساسات و نیازهای جدیدی را ممکن است تجربه کنید مثل تمایل به ارتباط بیشتر با دوستان و حتی ارتباط با جنس مخالف و... اما د کنار احترام به این نیازها خب بهتر است به شرایط سنی خودتان هم توجه کنید شما تازه 12 سال و در اول نوجوانی هستید و خب نمی توان توقع داشت که مادر شما برای هردگونه ارتباط و بیرون رفتنی به شما اجازه بدهند در هرصورت ایشان مسئولیت هایی در قبال شما دارند که سعی می کنند به آن توجه کنند.

بهتر است که این روابط با دوستان با افراد و در محیطی باشد که خانواده از ان اطلاع داشته باشند در این حالت می توان نتیجه گیری بهتری داشت.
پاسخ داده شده اوت 12, 2023 توسط پرهام حرفه ای (340 امتیاز)
شما تحت پوشش اورژانس اسیبهای اجتماعی هستین و اقدام قانونی کن میان و تعهد ازش میکیرن برات عزیزم پرونده تشکیل میدن ادمهای بسیار شریفی هستن فکر نکن که تورو ول میکنن مادرت میتونه کتکت بزنه یه کاری میکنن که اگه دستش بهت بخوره تحویل قاضی میدن و تون و تحویل زندان میدن اونموقع خان دایی باید بیاد به شما کرتش کنه تا ازادش کنی چون شما از حقوقت دفاع نمیکنی و روال عادی میدوتی در صورتی که مادر ابله تو نمیدونه داره دختری تربیت میکنه که اگر فردا بره خونه شوهر ادم ضعیف و بدون حمایتی در نتیجه تو فرزندان ضعیفی در ایتده تحویل جامعه خواعی  داد عزیزمن از خودت دفاع کن یه شماده اورژانس  بگیر هیچ گذشتی نکن بلکه بتونی مادر تو ادم کنی . هر کمکی که خواستی از مشاوره بگیر ما خم پشتیبانت هستیم هر کاری ازمون بربیاد .صمنا باهات تماس میگیرن پیکسر هستن .منتظر خبرهای خوبی لزت هستیم .منچ
پاسخ داده شده اوت 12, 2023 توسط پرهام حرفه ای (340 امتیاز)
عزیزم من اصلا از تو نمیمرسم که تو چه کردی چون تو داریراسیب میبینی اول باید یک وجشی دست هرزشو بندازه بعد راحع به اعمال و رفتار تو صحبت بشه تو درسنی هستی که اکر برادر ابله تو و پدرت تو را در لغوششون قرار ندن تو به اغوش غیر پناه میبری ولو الان نیاشه ولوبیست سال دیگه اسیب میخوری . اول باید نادر ادب بشه الان اگر اخلاق و رفتارتو تصیح گنی میگه نشتهای من جواب  داده . پم میتونم بگم و هینی هست که نسگم مادر تو از کودکیش صدمه دیده که این رفتا رو میکنه ولی نمیگم غلط کرده باید خودش و اصلاح کته خب فردا تو هگ خمسن رفتارو نیخواهی بکنی .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,280 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 205 بازدید
1 پاسخ 182 بازدید
1 پاسخ 564 بازدید
سوال شده فوریه 7, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 308 بازدید
1 پاسخ 71 بازدید
1 پاسخ 252 بازدید
...