مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

۱۲۳۴۵۶۷۸۹۰۱۲

123 بازدید
سوال شده ژوئن 6, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط غزل
ویرایش شده ژوئن 6, 2022 توسط ravanshenasesite
سلام من دختری۱۳ساله به نام غزل هستم که بابام پارسال واسه تولدم گوشی خرید .
بعد از چند ماه یه برنامه نصب کردم به نام .... اون بر نامه یه پسره به اسم ..... بهم پیام داد............. بعد باهم دوست شدیم خیییییییییلی هم رو دوست داشیم ودارم اونو نمی دونم داره یا نه ولی بهم میگفت هیچ وقت فرافوشت نمی کنم .
بعداز یک ماه بابام فهمید اول شماره هادی رو بر داشت بهش زنگ زد هرچی فوش بود بهش دادوقتع کردبعد هم گوشیم رو شکوندهمچی تموم شد دیگه بابام برام گوشی نخرید دیگه صدای هادی رو نشنیدم
هر روز با یاد اون میخوابم قبل از خواب بهم می گوفت شب بخیر دوست دارم خانومم ولی الان دیگه نیست بهم بگه
کلی برنا مه ریخته بودیم حتی اسم بچه هردوتامون دوست داشتیم بچمون دختر باشه اون میگفت اسمش باشه هستی من میگفتم نه شیما یادش بخیر
دیگه کسی نیست که با حرفاش آرومم کنه
هادی اگه نظرم رو دیدی جواب بده من هنوز به یادت هستم‌
راستی ۱۶ اردیبهشت تولدت بود تولد مبارت☹
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 6, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما غزل جان

ببین عزیزم احساساتی که داری قابل احترام هست اما بهتر است با هم به چند نکته توجه کنیم تا بتوانی در این مسیر تصمیم گیری بهتری داشته باشی.

1. در اول اینکه لطفا از آوردن هر نام فرد و یا برنامه ای در سایت خوداری کنید چون هم میتواند برای شما و هم فرد مقابل مشکل ایجاد کند به همین دلیل متن شما ویرایش شد.

2. شما در اول دروان نوجوانی قرار دارید و خب یکی از ویژگی های این دوران این است که شما کم کم تغییرات جسمی و روحی زیادی را تجربه می کنید تا آماده دروان بزرگسالی شوید . این تغییرات هم از نظر روانی رخ میدهد و هم جسمی و با ترشح یک سری هرمون های جدید .

به همین دلیل هم شما نیازهای عاطفی و حتی جنسی را تجربه می کنید و خب این اصلا چیز بدی نیست اما موضوع مهمی که وجود دارد این است که شما در کنار احترام به نیازهای خودت به شرایط سنی که دارید هم توجه کنید چون این مسیر رشدی تا اواخر 19 سالگی اماده دارد .

3. همانطور که در قسمت یک توضیح داده شد شما به جنس مخالف گرایش پیدا می کنید و ممکن است تمایل به ارتباط نیز داشته باشید اما در هرصورت شما فعلا تنها 13 سال دارید یعنی در سال های اولیه نوجوانی هستید و خب درگیری زیاد با این مسائل می تواند شما را از هدف های اصلی زندگیتان دور کند پس نیاز است که به مسیری که میری و اولویت های زندگیت توجه کنید.

در هرصورت در این سن وارد مسئلخه ازدواج و انتخاب نام فرزند شدن نشان میدهد که شماها بدون در نظر گرفتن شرایط سنی این رابطه را ادامه داده اید و خب این میتواند وابستگی زیادی ایجاد کند و خب برای شما مشکل آفرین باشد.

در مورد ازدواج بهتر است زمانی تصمیم گیری کنید که شرایط سنی و رشدی ازدواج را داشته باشید و خب این زمانی هست که شما و فرد مقابل دوران نوجوانی را سپری کرده باشید و در همان زمان براساس معیارهای همان شرایط در این مورد تصمیم گیری کنید.

4. در مورد واکنش پدر خب نمیخواهیم بیان کنیم شکاندن گوشی و یا ترجیم شما درست می باشد اما در هرصورت ایشان نگران شما هستند و خب از این طریق سعی دارند از شما مراقبت کنند.

بهتر است برای تصمیم گیری در مورد یک سری مسائل به خودت زمان بیشتری بدهی.
پاسخ داده شده ژوئن 9, 2022 توسط Mehdi0791 حرفه ای (4,620 امتیاز)
میتونید پیج روانشناسی به آدرس ذیل مراجعه کنید ravanshenasi_moshaverah@
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,305 دیدگاه

2,265 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 232 بازدید
2 پاسخ 451 بازدید
2 پاسخ 760 بازدید
3 پاسخ 2,223 بازدید
سوال شده ژوئیه 12, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط مادر
1 پاسخ 273 بازدید
سوال شده ژوئن 9, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط عاشق تنها
2 پاسخ 410 بازدید
...