مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چرا انقدر تنهااااااام و کسی ازم خوشش نمیاد؟...

1,823 بازدید
سوال شده ژوئن 13, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط فاطمه

سلام
من ۱۵ سالمه و قبل از مجازی شدن کلاس ها تو مدرسه یه دوست صمیمی داشتم ولی اون یهو منو ول کرد و وقتی دوباره مدارس حضوری شد خیلی تنها شدم تو مدرسه و خوب من کلا آدم خجالتی ای هستم ولی تو این مدت خیلی سعی کردم تو جمع بچه ها شرکت کنم باهاشون حرف بزنم ولی واقعا واکنششون و رفتارشان حس اینکه از من خوششون نمیاد میده
و به نظرم مشکل از من نیست چون حتی سعی می کنم بدم پیششون نه کسی سلام میکنه نه رویی نشون میده حتی یه موقع هایی انقدر نادیدم میگیرن که از جمعشون خارج میشم

3 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 13, 2022 توسط Ⓢ ïaㄚᵃⓝ حرفه ای (340 امتیاز)
سلام.بهتره تلاش کنی و با بقیه ارتباط سازنده داشته باشی مثلا با اونها صحبت کنی و نظرشونو بپرسی و سرگرمشون کنی تا اونام ارتباط بگیرن.اگه از اجتماع کناره بگیری اجتماعم ازت کناره میگیره.خجالتی بودن خودش یه عامله برای نداشتن دوست و ارتباط عالی با بقیه.پس روی خجالتی بودنت تمرکز کن و با راهکارای مختلف کمرنگش کن،ممکنه زمان ببره اما نتیجه بخشه.
دارای دیدگاه ژوئن 13, 2022 توسط فاطمه
آخه بعضی موقع ها واقعا نمی دونم باید درباره چی صحبت کنم چون خیلی شناختی ازشون ندارم یعنی نمی دونم درباره چه موضوعی باهاشون حرف بزنم که بحث ادامه پیدا کنه
بیشتر حرفایی هم که تا الآن باز کردم درباره اتفاقات خود مدرسه بوده
دارای دیدگاه ژوئن 13, 2022 توسط Ⓢ ïaㄚᵃⓝ حرفه ای (340 امتیاز)
درمورد اینکه امتحانا چطور بود،سطح سوالا چطور بود،سال دیگه چه مدرسه ای میرن و.... این موضوعات خوبه.
پاسخ داده شده ژوئن 13, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما فاطمه جان

ببین عزیزم شماها در سن نوجوانی یکی از نیازهایی که تجربه می کنید نیاز به ارتباط بیشتر با همسالان می باشد و خب اهمیت دارد که بتوانید در این مسیر در کنار نیازهای خودتان به نیازهای فرد مقابل نیز توجه داشته چون در هرصورت با تمام تفاوت هایی که با یکدیگر دارید خب می توانید ارتباطی را باهم بسازید که به دلیل هدف های مشترک می باشد.

اما نباید شما روابط خود را تنها با یک نفر ادامه بدهید چون این باعث می شود که در زمان روبرو شدن با مشکلی در ارتباط احساس تنهایی بیشتری کنید.

در کنار اینکه اهمیت دارد بتوانید در مورد مشکلات ایجاد شده با فرد مقابل صحبت کنید و براساس شرایط تصمیم گیری کنید.

در روابط دوستی یک سری نکات اهمیت زیادی دارد از جمله اینکه :

شنونده خوب بودن یکی از پایه های اصلی رابطه موفق داشتن است. اگر در جریان هستید که دوستتان روز بدی را سپری کرده اجازه دهید که با دردل کردن با شما خودش را تخلیه کند. نیازی نیست به او راهکار ارائه دهید یا اینکه نصیحتش کنید. اجازه دهید احساسات و عواطفش را بدون اینکه قضاوتش کنید با شما در میان گذارد. بوسیله گوش کردن فعالانه صحبت های دوست خود یعنی با نشان دادن توجهتان به او ، کمکش کنید تا احساسات بیشتری را برایتان بازگو کند.

در ادامه لازم به ذکر است که شنونده خوب بودن بایستی از جانب هر دوی شما اتفاق بیفتد به این صورت که زمان هایی هم که شما نیازمند یک گوش شنوا برای بیان دغدغه هایتان هستید، دوست شما بایستی متقابلا مشابه شما عمل کند تا دوستی شما پایاپای و متعادل پیش برود و دوام بیشتری پیدا کند.

اگر میخواهید دوست خوبی باشید و افراد به شما اعتماد کنند باید در مورد رفتار با دوستانتان و حسی که به این رابطه دوستی دارید واحساسات خودتان **** باشید.وقتی در این موارد **** باشید ارتباطتان با دوستانتان بیشتر میشود و آنها با شما درد و دل میکنند.

یکی  دیگر از مهم ترین ویژگی ها قابل اتکا بودن است و اینکه دوستانتان بتوانند در هر شرایطی از حمایت شما بهرمند شوند.اگر میدانید که توانایی این کار را ندارید حاضر به انجامش نشوید چون باعث ناامیدی دوستانتان میشود. البته این تا جای هست که برای خود شما ایجاد آسیب نکند.

سعی کنید همواره مرز خودتان را با فرد مقابل حفظ کنید و قوانین مشخصی در دوستی‌های خودتان داشته باشید همچنین خواسته‌ها وانتظارات معقول یکدیگر را برآورده کنید. سعی کنید سوالات خصوصی که باعث رنجش فرد می شود مطرح نکنید.

دوستان خوب با گشاده رویی و حمایت دوطرفه به یکدیگر احترام میگذارند.اگر میخواهید حس اعتماد را به وجود بیاورید باید بتوانید عقایدی را به زبان بیاورید که با آن موافق نیستید و بتوانید در مورد آن بحث کنید.

با این موراد و با ادامه ارتباط به مرور این اعتماد به شما ایجاد می شود و میتوانید روابط بهتری را با افراد جدید تجربه کنید.
پاسخ داده شده ژوئن 13, 2022 توسط Mammad
سلام.حتما کتاب زیاد بخون،کتاب خوندن باعث افزایش مهارتهای اجتماعی میشه،اگه موضوع کتاب انتخابیت درمورد ارتباطات و دوست یابی باشه خیلی بهتره.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,938 کاربر

سوالات مشابه
30 پاسخ 7,633 بازدید
3 پاسخ 363 بازدید
4 پاسخ 690 بازدید
1 پاسخ 324 بازدید
9 پاسخ 885 بازدید
سوال شده نوامبر 19, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط SAMI ممتاز (160 امتیاز)
6 پاسخ 931 بازدید
سوال شده نوامبر 19, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط SAMI ممتاز (160 امتیاز)
...