مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

من ۱۶ سالمه با خود ارضایی دیگه قدم رشد نمی گند ؟

334 بازدید
سوال شده ژوئن 28, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 28, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

شما با وارد شدن به دوران نوجوانی نیازهای جدیدی را تجربه می کنید که یکی از آنها نیاز جنسی هست و خب تجربه این نیاز کاملا طبیعی و در مسیر رشدی شما قرار دارد و اصلا چیز بدی نیست و حتی بدن با انزال شبانه نیز به آن پاسخ میدهد .

خب در این سن به دلیل نبود شرایط سنی و رشدی برای ازدواج و ارتباط جنسی خب ممکن است که از خودارضایی استفاده کنید بهتر است دقت کنید که اعتیاد در این رفتار ایجاد نشود چون در صورت اعتیاد و تکرار زیاد این رفتار خب هم میتواند تمرکز زیادی از شما بگیرد و خب باعث شود که تمرکز شما از موضوعات مهم دیگر کاسته شود و هم اینکه خب با هربار خودارضایی انرژی جسمی زیادی مصرف می شود پس اگر به شکل زیاد این رفتار تجربه شود میتواند با کاهش سیستم ایمنی بدن و انرزی برای رشد بدنی همراه شود .

تا به حالا تحقیقی ثابت نکرده است که خودارضایی تاثیری مستقیم بر رشد قدی دارد اما خب این احتمال داده می شود که چون رشد قدی نیاز به شرایط جسمی و بدنی سالم دارد میزان خودارضایی زیاد به شکل اعتیاد بتواند با کاهش انرژی لازم برای رشد قدی همراه شود به همین دلیل هم اهمیت دارد که شما این رفتار را مدیریت کنید و ورزش و تغذیه سالم نیز داشته باشید.

بهتر است برای بررسی شرایط رشد قدی به متخصص غدد مراجعه کنید تا صفحه رشدی شما بررسی شود در این مورد با اطلاعات دقیق از شرایط بدنی خود می توانید با کمک متخصص رشد قدی بهتری را تجربه کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,948 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 197 بازدید
سوال شده نوامبر 18, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
4 پاسخ 659 بازدید
2 پاسخ 364 بازدید
...