مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تنبلی کودک سر کلاس درس

87 بازدید
سوال شده سپتامبر 29, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط سالاریه
سلام.برادرم امسال می ره اول و از پیش دبستانی مربی هاش می گفتن خیلی تنبله تو کلاس.و الان هم همین مشکل هست.تو خونه خیلی شیطونه بخواد بازی کنه فیلم ببینه و اینا مشکلی نداره ولی مثلا اگر بگید مدادهاتو حتی اگر چهار تا دونه باشن جمع کن نمی تونه یک ساعت طول می ده یا انجامش نمی ده.معلمش می گه سرکلاس اصلا حال نداره جواب بده یه خط فاصله رو دوساعت طول می ده.از طرفی این موضوع کمی ارثی هم هست.این پسر خیلی باهوشه اگر بخواد خیلی چیزا رو خیلی سریع یاد می گیره.
خواهش می کنم بگید چی کار کنیم این تنبلی توش رفع بشه؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 30, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده اکتبر 1, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز
ببینید باید حتما ایشون رو ار جاع بدید که ببینید دقیقا مشکل ایشون چیه ؟باید دید چرا چنین مساله ای ایجاد شده است به هر صورت احتمالات مختلف است حتی به غیر از اینکه  شما می فرمایید که   به هر حال مساله تا حدی ارثی است ولی خب اینکه برادر شما با این شرایط تنها بماند و دچار مساله شود خودش مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد .
و همین شیطنت بک کلید است به این خاطر که باید موارد دیگر هم دقیق بررسی شود و باید دید مساله دقیقا کجا وجود دارد و چه شرایطی وجود دارد .که باعث شده مشکلات زیادی ایجاد شود
خود شیطنت و بی توجهی نشانه های یک اختلال است که باید به دقت در نظر گرفته شود و ارزیابی شود که خب مساله چیست و چه شرایطی وجود دارد .
اگر نشانه های اختلال ببش فعالی وجود داشته باشد خب درمان باید حتما دارویی باشد و باید فرد دوره درمان دارویی را به دقت سپری کند .اگر مساله کنترل تکانه باشد مساله دیگری است و هر کدام از اینها دقیقا در روند رشد و پیشرفت فرد  اختلالات زیادی را ایجاد می کند ضمن اینکه  به هر صورت علاوه بر این  شرایط  نکته دیگر این است که   بدانید به هر حال  شرایط خانوادگی هم اهمیت دارد و نوع تربیتی که برای فرزند قائل هستیم  ضمن اینکه  باید بدانید که   در روند تحصیلی شرایطی که ایجاد می شود بسیار بدتر از شرایطی است که ممکن است در    سایر زمینه ها فرد دچار شود .
به هر حال دفت داشته باشید که  اینها موارد مهمی هستند
امیدوادم موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02188422495

موفق باشید
دارای دیدگاه سپتامبر 30, 2018 توسط سالاریه
یعنی اینکه باید یک مشاور ایشون رو ببینه؟
به نظرتون کجا مناسب تر هست؟
اگر ارثی باشه مشکل آیا می شه کنترلش کرد و به مدرسه و درس علاقه مندش کرد؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,085 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 87 بازدید
1 پاسخ 126 بازدید
سوال شده اکتبر 21, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
2 پاسخ 626 بازدید
2 پاسخ 215 بازدید
1 پاسخ 206 بازدید
1 پاسخ 189 بازدید
1 پاسخ 135 بازدید
2 پاسخ 385 بازدید
1 پاسخ 118 بازدید
سوال شده مارس 15, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط Hida
...