مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اضطراب کودک 8ساله

241 بازدید
سوال شده اکتبر 2, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
با سلام
دختری 8ساله دارم که برای درمان خشم و پرخاشگری اون رو به روانشناس بردم . طبق نظر ایشون دختر من دلیل پرخاشگریش استرس زیاده. و الان معتقدند باید به روانپزشک مراجعه کنم و دوز کم دارو دریافت کنمو بعد روی او کار درمان انجام بشه . من با مصرف دارو برای بچم موافق نیستم می خواستم بدونم آیا راه بهتری قبل از مصرف دارو وجود نداره و آیا دارو ها عوارض و وابستگی برای بچم نداره.
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 2, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده اکتبر 14, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز
ببینید اگر پیش یک روانشنلس فقط بردید بهتره برای اطمینان بیشتر از اینکه مساله ایشون جدی هست یا نه به فر د دیگری هم مراجعه مراجعه داشته باشید .به 6ر حال ممکنه نظر قطعی در مورد مصرف دارو فعلا درست نباشد از طرفی اگر تشخیص واقعا این باشد خب جای نگرانی در مورد عوارض دارو نیست چرا که کلا برای بچه ها دوز کمتر است و خود روانپزشک می داند دارو اثر مخرب نداشته باشد منتهی شاید با یک تشخیص نتیجه گرفتن صرف درست نباشد .بهتر است که  مراجعه داشته باشید و اگر روانشناس کودک تشخیص داد که فرزند شما با روش های درمانی که به طور معمول وجود دارد درمان نخواهد شد انگاه می توانید مراجعه داشت6 باشید .
به روانپزشک و خب دارو رو مصرف کنه منتهی بسیاری از عصبیت و پرخاشگری در کودکان د این سن به خاطر شرایطی است که وجود دارد و اینکه خب  الگوهای ارتباطی درست نیست شرایط محیطی باید بررسی شود نگر اینکه کاملا مساله جسنی و رنتیکی باشد مثل اختلال بیش فعالی که مجبور شوند به هر صورت مراجعه داشته باشید .
و دارو مصرف شود و اصلا بدون دارو درمان روانشناختی تنها پاسخ نخواهد داد .به هر صورت بهتر است این موارد در نظر گرفته شود .
ضمن اینکه این نکته را هم در نظر بگیرید که  شدت خشم و پرخاشگری باید تعیبت شود
اگر به دلیل پرخاشگری اسیبی محیطی و به خودش وارد می شود باید ارزیابی شود و طبیعتا بعدا تصمیم گیری شود که مساله چیست خب لهتره همه این موارد را در نظر داشته باشید
امیدوارم موفق باشید .
و مشکل خاصی وجود نداشته باشد

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689558

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,304 دیدگاه

2,109 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 158 بازدید
1 پاسخ 233 بازدید
سوال شده فوریه 15, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط Reza
1 پاسخ 255 بازدید
1 پاسخ 218 بازدید
2 پاسخ 778 بازدید
1 پاسخ 511 بازدید
1 پاسخ 286 بازدید
2 پاسخ 452 بازدید
2 پاسخ 253 بازدید
...