مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

آیا میشود یک عادت غلط آدم بالغ را عوض کرد؟

293 بازدید
سوال شده اکتبر 5, 2018 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط سمیه
دوباره دسته بندی کردن اکتبر 9, 2018
با سلام و عرض خسته نباشی. از آنجائی که یک فرد بالغ شخصیتش شکل گرفته و تغییر عادت دراو تقریبا دور از ذهن وغیر ممکن است. ولی من میخوام با کمک مشاوره شما یک عادت غلط و نادرست شوهرم را تغییر دهم.من ۳۴سال سن دارم و شوهرم ۴۱ساله است. ما۱۷سال است که باهم زندگی میکنیم و صاحب ۲فرزند پسر۱۵ساله دختر۱۰ساله هستیم. این عادت بد شوهرم این است که از اونجایی که دلش میخواد همه چیز و همه کس خیلی مرتب باشن و همه کار درست و سر موئد انجام بشه ؛خیلی غر میزنه مخصوصا از پسرم خیلی ایراد میگیره و چپ و راست جلو همه بهش گیر میده .از غذا خوردنش تا راه رفتنش و لباس پوشیدنش و درس خواندنش و همه چی باهاش یک و دو میکنه در مورد بعضی از کارها با منم همینطوره .این رفتا از همان اول در شوهرم بودولی من فکر میکردم با سکوتم او متوجه میشه که نباید غر بزنه و گیر بده .قبلا خیلی کوتاه میومدم و پسرم هم به این کار تشویق میکردم ولی حالا با رسیدن پسرم به سن بلوغ به مشکل برخورد حقیقتا خودم هم دیگه حوصله این رفتارش رو ندارم و حالا میخوام به کمک مشاوره شما و راه درست این مشکل رو حل کنم .البته ناگفته نباشه این رفتار شوهرم فقط مختص من و پسرم نیست از رفتار هرکسی که خوشش نیاد میاد غر رفتار اونا رو هم سر من میزنه .مثلا بد پارک کردن ماشین همسایه.یا نامرتب و نا منظمی همسایه های داخل آپارتمان .و خیلی چیزای دیگه
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 10, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده اکتبر 14, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز
اینکه متوجه  شدید که  به هر صورت  باید مراجعه داشته باشید خودش نکته بسیار مهمی است .ضمن اینکه یک طرفه هم نمی شود قضاوت کرد باید مراجعه داشته باشید تا ببینیم  دقیقا مساله چیست و از کدام طرف است که مشکل اینچنینی ایجاد شده است .
به هر صورت مساله مربوط است به  تنها ایشون و اینکه به شدت سخت گیر هستند و این عادت رفتاری ایشون شده که مدام بخواهند ایراد بگیرند یا مساله  نوع تعامل هاست که رفتار برخی ها برای ایشون ازاردهنده می شود .به هر صورت اینها خودشان نکات مهمی هستند که باید به انها پرداخته شود .
احتمالا که ایشون مشکلی رو نمی بینه و شما باید مراجعه داشته باشید .
که خب راهکارهای مقابله ای را بیاموزید منتهی از طرفی هم این مورد را در نظر بگیرید  که  به هر صورت   اگر ایشون کلا بسیار قاعده مند باشند و مدام ایراد بگیریند ممکنه  شخصیت وسواسی داشته باشند یا اختلال وسوای البته بر اساس صحبت های شما اینکه ایشون ویزیت شوند قطعا موارد دیگری هم مشخص خواهد شد که باید در  نظر گرفته شود و باید دید چگونه است ..
به هر حال در نظر بگیرید که  ممکنه با مراجعه مشخص شود ایشون مساله  دیگه ای دارند .
خب به هر حال قابل درکه که این رفتار ایشون و ایراد گرفتنشون  برای دیگران واقعا گران تمام خواهد شد و شرایط سختی است و فرد باید همه موارد را در نظر داشته باشد .که خب وقتی به خاطر رفتاری دیگران ازار می بینند باید خودش را اصلاح کند .
و ایشون هم اگر چنین مساله ای داشته باشند باید ان را بپذیرند و دنبال پیگیری و درمان حتی باشند چون بر روابط تاثیری منفی دارد .
امیدوارم موفق باشید .

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689558

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,073 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 121 بازدید
1 پاسخ 230 بازدید
سوال شده Mar 5, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط alijan1491360 ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 169 بازدید
سوال شده سپتامبر 13, 2020 در مشاوره مذهبی توسط ماهی ممتاز (120 امتیاز)
5 پاسخ 176 بازدید
سوال شده نوامبر 9, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 399 بازدید
2 پاسخ 240 بازدید
سوال شده اوت 22, 2020 در مشاوره مذهبی توسط فاطمه
1 پاسخ 72 بازدید
سوال شده می 9, 2022 در مشاوره مذهبی توسط dana1392 حرفه ای (200 امتیاز)
...