مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

حس بی نام و نشان

101 بازدید
سوال شده اکتبر 5, 2018 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
سلام، من دختر25ساله هستم، از سن حدود 20 ببعد همیشه تو تنهایی هام ناراحتم حس گم کرده رو دارم،(البته تو جمع شوخی میکنم گفتگو و خنده دارم ولی تو خونه همیشه میرم تو اتاقم تنها میشینم) حس میکنم یه چیزی رو ندارم ک اگر داشته باشمش دیگه قلبا هم شادم، دیگه شخصی پرانرژی و پر از اهداف عالی میشم و براشون تلاش می‌کنم. تو برهه های زمانی مختلف هر دفعه یک موردی پیدا میکردم ک همون چیزی باشه ک قراره منو بسازه و منم زندگی خوبی داشته باشم، یکبار عشق یکبار درس و ارشد، یکبار خدا و گرایشات مذهبی، یکبار شغل و...، غیر از عشق به همه موارد چنگ انداختم و تجربه شون کردم. تو عشق موفق نبودم و یک شخصی رو دوست داشتم ولی هیچوقت باهم نبودیم (البته الان میبینم ک خوب شد ک اونو انتخاب نکردم ولی بهرحال این موضوع مدتی ذهن و روح منو اذیت کرده بود) الانم یه کسی هست ک کم و بیش تو زندگیم هست، قول و قراری نذاشته ولی هست. اما من حالا ک گاها دارم اون عشق رو هم تجربه میکنم حالا ب مقدار کم،، ولی بازهم اون چیزی نبوده ک قرار بوده منو بسازه.. بعضی موقه ها فکرمیکنم اگر بیاد کنارم و بخوادم اوضاع خوب میشه ولی ته ته دلمم حس میکنم اون حتی عاشقم بشه و هرکاری برام بکنه باز هم من اون چیزی ک قراره بسازدم پیدا نکردم.. همیشه * غمی دارم، هیچوقت لذت زندگی رو نمی‌برم، همش نگران آینده م... من چه کنم؟!
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 8, 2018 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده اکتبر 14, 2018 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوست عزیز
شما باید حتما مراجعه داشته باشید چون طبق گفته های خود شما به هر صورت شرایطی وجود دارد که  شما تقریبا هدف اصلی را گم کردید و در تلاش برای  نبال کردن ان مدام از هدفی به هدف دیگر می روید و خب شرایط هم مطابق انچیزی که هست پیش نخواهد رفت .
به هر صورت توجه کنید که این نکته بسیار حائز اهمیتی است  که وقتی شما می فرمایید که  تقریبا همه چیزهابی  ه همیشه فکر می کردید به نوعی به
 کاهش خلا درونی شما شود را تجربه   می کنید ..
به هر صورت  این حالتی که می فرمایید که گویا هیچ چیز به درستی تجربه نمی شود
این باید مبنایی بررسی شود و باید دید دقیقا نکته چیست و چه مشکلی وجود دارد باید بدانید که نمی شود در شرایط  مختلفی که همیشه تمایل داشتید برسید قرار  بگیرید و باز هم حس عدم موفقیت را جبران کنید .
به هر جال شما دنبال چیزی که دوست دارید می روید و به ان می رسید ولی این حالت  شک و دلهره و دودلی که وجود دارد دقیقا مشکل ساز است .
این حالت شرایط سختی است .
به هر حال  باید به این نکات توجه کنید که  این تردیدها نشان دهنده * بیشتر شخصیت وسواسی است و در مور  فردی است که طبیعتا این حالت شخصیتی را دا رد که هیچ چیز او را راضی نمی کند کمال طلبی باعث می شود در مورد هر مساله ای تحقیق کند و بخواهد پیگیری هایی داشته باشد ولی خب طبیعتا کم کم   که به ان می رسد  نزدیک می شود به این می اندیشد که این هیچ کدام از نیازها   و شرایط ان را نتوانست محقق  کند .
به هر صورت به همه این موارد دقت داشته باشید .و  بدانید که  نمی شود همه چیز را با هم خواست و از طرفی هم نمی شود گفت که  شما با چه تجربهوای حس لذت و ارامش دارید این یعنی شناختتون هم از خودتون  کامل نیست
پس بهتره  همه موارد را در نظر بگیرید .
امیدوارم موفق باشید

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

02122689558

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,054 سوال

27,800 پاسخ

29,369 دیدگاه

2,655 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 194 بازدید
سوال شده سپتامبر 7, 2021 در دوستی یا نامزدی توسط معصومه
3 پاسخ 84 بازدید
1 پاسخ 45 بازدید
سوال شده اوت 26, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط Mmsh ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 227 بازدید
1 پاسخ 79 بازدید
سوال شده می 25, 2019 در قبل از ازدواج توسط محمد
1 پاسخ 208 بازدید
1 پاسخ 324 بازدید
0 پاسخ 109 بازدید
سوال شده ژوئیه 20, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط یلدا
1 پاسخ 116 بازدید
...