مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

با زنی که قهر میکنه چیکار میشه کرد

135 بازدید
سوال شده اوت 11, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Farjam حرفه ای (800 امتیاز)
من 34 هستم ... زنم خیلی قهر میکنه ... اوایل پیش قدم میشدم همین بدبختم کرد ... الان دو ساله قهر میکنه منم محلش نمی‌دم تا یک هفته و بیشتر هم طول می‌کشه......اینم بگم با هیچکس نمیسازه و با کوچکترین حرفی با طرف بد میشه یا قهر میکنه ..... با همچین زن حساس و بدقلقی چیکار کنم ?????برای پاسختون حالا شما اینجوری فرض کنید که من آدم خوبی باشم و مشکل واقعا از اون باشه...باید چیکار کنم?
2 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 11, 2022 توسط بی نام
کم محلی کن تا میتونی شده شش ماه طول بکشه اصلن کوتاه نیا
دارای دیدگاه اوت 11, 2022 توسط فالت
چرت نگو مگه بچه بازیه
بحث * زندگی وسطه وا.
برو پیش قدم شو
دارای دیدگاه اوت 11, 2022 توسط مهدی
افرین بزار قهر کنه محل نزار مگه بچه مهد کودکی اوردی قهر کنه تو نازشو بکشی
دارای دیدگاه نوامبر 23, 2022 توسط رضا
محلش نده چه بهتر كه قهر ميكنه برو برا خودت با دوستات چايخونه برو ماشين بخر دور دو شمال يواشكي هم شيطوني كن اما يواشكي بودو نبود زن نبايد برات مهم باشه ببين يه كم از ريخت كه افتاد چطور برده ميشن برات
پاسخ داده شده اوت 11, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر خب نیاز است که مسیر ارتباطی بین شما و همسرتان و حساسیت ها و افکار و احساسات هردوی شما مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در این مسیر به هردوی شما کمک کنیم تا در مسیر ارتباطی بهتری باهم بتوانید مسیر زندگی مشترکتان را پیش ببرید.

در هرصورت اینکه شما هم یک هفته با ایشان صحبت نمی کنید همان قهر کردن هست و فرقی ندارد این رفتار از سمت کدام یک از شما باشد چون به مرور می تواند آسیب های زیادی با خودش به همراه داشته باشد.یشه اکثر اختلافات و دعواهای زن و شوهری، عدم توانایی در بیان درست خواسته‌ها و انتظارات یا بیان نیازها در زمان مناسب است. دعوا و قهر کردن بین زن و شوهر معمولا رایج است؛ آنچه اهمیت دارد هنر شما در آشتی بعد از قهر کردن است. قهر طولانی مدت باعث سردی در رابطه با همسرتان شده و امکان ترمیم رابطه را دشوار می‌کند.

چند نکته وجود دارد که بهتر است هردوی شما به آن توجه کنید.

1.هرگز تصور نکنید پیش قدم شدن شما سبب کوچک شدن شما می شود. بهتر است زمانی که قهر طولانی است یکی از طرفین به تداوم آن پایان دهد. اما حواستان باشد همیشه یک نفر پیش قدم نشود زیرا پس از مدتی حس می کند فقط او برای تداوم رابطه تلاش می کند.

2.از حرف هایی که در دعوا زده می شود ناراحت نشوید شاید همسر شما از افرادی باشد که در کنترل رفتار خود در عصبانیت ضعیف باشد که این افراد زیاد هستند. توصیه ما به شما این است که در زمان عصبانیت همسر خود شما رفتار خود را کنترل کنید و به خوبی های او فکر کنید تا اوضاع بد تر نشود.

3.از همسر خود درخواست کنید در مواجهه با مشکلات با شما صحبت کند و مسئله ای که سبب آزردن خاطر او شده است را با شما در میان گذارد. در این شرایط شما هم در صورت منطقی بودن قبول کنید و بگویید که دیگر حواستان به رفتارتان خواهد بود و اگر منطقی نبود سعی کنید همدیگر را قانع کنید.

4.اگر یکی از طرفین نسبت به انجام برخی کار ها رد زمان مشخص حساس است بهتر است نسبت به آن ها آگاه باشید و این تاریخ ها و زمان ها را در گوشی خود به عنوان یاد آور تعریف کنید تا فراموش نکنید و سبب دعوا نشود. برای مثال تولد همسرتان، تاریخ ازدواج و …

5.سکوت کردن یکی از جایگزین های قهر است زیرا از زیاد شدن کدورت ها جلوگیری می کند.  البته بهتر است پیش از سکوت به طرف خود توضیح دهید که علت سکوت شما جلوگیری از بد تر شدن اوضاع است. پس از سکوت و آرام شدن طرفین می توانید در زمان مناسب درباره مسئله صحبت کنید.

بنابراین بهترین راهکار در محیط آرام بدون ناراحتی گفت وگو کردن است وگرنه مشکلات حل نمی‌شود و با قهر همه چیز شعله ور تر و طولانی تر می شود پس موقع عصبانیت سکوت کنید تا ناراحتی بیشتر نشود و در موقعیت آرام درباره مشکلاتتان صحبت کنید.بهتر است که شما و همسرتان یک دوره زوج درمانی را تجربه کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,890 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 371 بازدید
1 پاسخ 227 بازدید
سوال شده اوت 21, 2018 در مشاوره خانواده آنلاین توسط آراد
1 پاسخ 222 بازدید
2 پاسخ 777 بازدید
1 پاسخ 980 بازدید
سوال شده ژوئیه 26, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 292 بازدید
2 پاسخ 2,899 بازدید
سوال شده فوریه 28, 2018 در قبل از ازدواج توسط مارال
3 پاسخ 1,890 بازدید
2 پاسخ 258 بازدید
...