مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

چرا انقدر دخترم درد پریود داره؟ درد وحشتناک پریودی دخترک

126 بازدید
سوال شده اوت 13, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط رز
دخترم من توی یازده سال و چهار ماهگی پریود شده ث الان دوارده سال و نه ماهشه و توی این مدت پریودی هاس منظم و درد ریادی نداسته ولی توی این سه ماه اخیر دردش خیلی زباد شده و سه ماه قبل حتی استفراغ و حالت تهوع داسته بردم سونوگرافی چیزی نشون نداد ولی هنوز خیلی درد داره.. من از همون یه ماه پیش بردمش والیبال و بردم حجامت کرد و عرق راریانه و شربت فروگاوبین هم مبخوره ولی تاثیری نداسته لطفا علت درد ریادس و اگر دارویی داره به من بگبد.
4 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 13, 2022 توسط سحر
دارو ک زیاد خوب نیست منم نوجون ک بودم خیلی درد میکشیدم ب طوری ک زمینو گاز میگرفتم و گریه میکردم
گاهی پروفن میخوردم یا دمنوش های ارام بخش ولی پروفن میگفتن خوب نیست مجبور میشدم دردو تحمل کنم همه میگفتن وقتی ازدواج کنی درسته میشه بعدها هم ک ازدواج کردم کمی دردم کم شد فقط یه کم...ولی بعد از زایمانم تمام دل دردام تموم شد اصلا * جور باورنکردنی چندین ساله درد خیلی خیلی خفیفی دارم اونم شاید یکی دوساعت اول پریودم
این دردها عادیه فقط با مسکن و دم نوشها میشه کمش کرد
پاسخ داده شده اوت 13, 2022 توسط بی نام
سلام.منم ۱۸سالمه درد وحشتناکی دارم ۴ماهه بنظرم عرق رازیانه خوب نیست پریودو نامنظم میکنه یا دچار مشکل میکنه،به متخصص زنان یا ماما مراجعه کنید منم میخوام سونو بدم چون توی دفع هم دچار مشکل شدم و از درد میخوام جیغ بزنم و گریه میکنم
پاسخ داده شده اوت 14, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
ویرایش شده اوت 14, 2022 توسط ravanshenasesite
سلام به شما دوست عیز

در این مورد خب اگر قرار باشد دارویی هم تجویز شود نیاز است که توسط متخصص زنان و متناسب با شرایط سنی و رشدی دخترتان تجویز شود پس به هیچ عنوان دارو را بدون تجویز پزشک به دخترتان ندهید.

در این مورد بهتر است نگاهی هم به شرایط روحی دخترتان داشته باشید چون شرایط روحی او هم می تواند در دردهایی که دارد تاثیر داشته باشد .

یک سری راحل های کلی را در زیر بیان می کنیم که امیدواریم بتوانید با استفاده از آن به دخترتان کمک کنید.

ورزش : انجام دادن حرکات کششی و ورزش‌هایی مثل یوگا و پیلاتس در دوران پریود گردش خون در بدن را افزایش می‌دهد و بر ترشح هورمون‌های موثر در خلق و خوی فرد تأثیر می‌گذارد. ۳-۴ بار تمرین در هفته می‌تواند به طور چشمگیری درد پریود را بهبود ببخشد. اما مراقب باشیم به اندازه‌* توان‌ بدنی‌ دخترتان ورزش کند تا درد بدتر نشود.

رژیم غذایی او را کنترل کنید: از مصرف زیاد شکر پرهیز کند، غذاهای چرب را برای او در رژیم غذایی‌ کاهش بدهید و آب زیاد بنوشد، هرچه آب بیشتری بنوشد، آب موجود در بدن و خونریزی ها از بدن براحتی دفع می شود.در کنار اینکه خب در زمان نزدیک به پریودی بهتر است که غذاهای گرم را بیشتر مصرف کند و از غذهایی که طبع سرد دارند تا جای ممکن مصرف نکند.

از ماساژ استفاده کنید؛ ماساژ گردش خون را در بدن بیشتر می‌کند و به کنترل درد و کاهش زمان خون‌ریزی کمک می‌نماید.قراردادن کیسه آب گرم روی شکم بسیار تسکین دهنده است بخصوص وقتی که دل درد بشدت شما را آزار می دهد. این روش می تواند عضلات شکم را تسکین دهد، دردهای بدن را کمتر کند و دل درد را به حداقل برساند پس داشتن یک کیسه آب گرم در منزل برای زمان پریودی دخترتان کمک زیادی می کند. دوش آب گرم، استفاده از کیسه‌* آب گرم یا حوله گرم روی شکم و کمر، درد را بهتر می‌کند.

استفاده از جوشانده های با گیاهان طبیعی که طبع گرم دارند و مسکن هستند می تواند در زمان پریودی کمک کننده باشد.

نوجوانان در دوران قاعدگی به 8 تا 9 ساعت خواب نیاز دارند. بنابراین خواب کافی می تواند حس خوبی را به آنها بدهد
پاسخ داده شده دسامبر 11, 2022 توسط عشرت الملوک حرفه ای (2,860 امتیاز)
دخترت رو پیش دکتر ببر. پیش متخصص داخلی زنان.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,061 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,677 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 117 بازدید
سوال شده فوریه 2, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 41 بازدید
سوال شده 15 مارس 2024 در دوستی یا نامزدی توسط هیلا حرفه ای (340 امتیاز)
1 پاسخ 733 بازدید
...