مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تو رو خدا بگید چیکار کنم... دارم دیوونه می شم

117 بازدید
سوال شده اوت 15, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام
من امسال کنکور دارم....
مادرم باردار و چهارمین بارداری شه و چهل سالشه... من خیلی می ترسم که خدایی نکرده اتفاقی براش بیافته... خیلی می ترسم
من بچه * اول او... و خیلی مشکلات دارم با خودم مثل اینکه اجتماعی نیستم و کلا نمی تونم گلیم خودم رو هیچ جوره از اب بکشم بیرون... با این وجود چجوری می تونم خواهر  بزرگتر سه نفر دیگه باشم؟!
بخاطر کنکورم هم نمی تونم خیلی تو کارا به مادرم کمک کنم...
تو رو خدا بگید من چیکار کنم.... مادرم نباشه منم نیستم....
2 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 16, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

نگرانی شما برای مادرتان قابل احترام هست اما عزیزم ایشان با توجه به شرایط بدنی و جسمی خودتان و حتی توانمندی روحی که دارند در مسیر داشتن فرزند دیگری تصمیم گیری کرده اند و خب در این مورد قرار نیست که شما سلامت ایشان را تضمین کنید و بهتر است که اجازه بدهید ایشان مسیر خودشان را طی کنند.

در کنار اینکه خب شما تا میزانی که در توانمندیت هست می توانی برای کمک به مادر و خواهر و برادرهایتان گام بر داری تا جای که به مسیر رشدی و اهداف خودت آسیبی وارد نکند اما خب بیشتر از آن را بهتر است بر عهده خود پدر و مارد قرار بدهید چون آنها با در نظر گرفتن مشکلات و سختی های این مسیر در مورد داشتن فرزند تصمیم گیری می کنند.

بهتر است سعی کنید با برنامه ریزی برای ایجاد شرایط بهتر رشدی برا خودت گام برداری و اگر محیط خانه برایت با اضطراب زیادی همراه می شود سعی کنید که از کتابخانه برای درس خواندن استفاده کنی.

اما خب اگر این نگرانی ها ادامه پیدا کرد بهتر است حتما به روانشناس مراجعه کنید چون در این حالت از یک نگرانی معمول بیشتر می باشد و احتمال اضطراب و وسواس وجود دارد که بهتر است در همین سطح درمان شود تا بر روند رشدی شما و روند ارتباطی که دارید آسیبی وارد نکند .

البته اجتماعی نبودن شما نیز موضوع مهمی می باشد که اگر به میزانی باشد که باعث شود شما نتوانید در صورت نیاز از عهده تعامل با دیگران و حضور در اجتماع بر آید موضوع مهمی می باشد و بهتر است در مسیر درمان با کمک متخصص بررسی شود.
پاسخ داده شده اوت 16, 2022 توسط Don’t call me
سلام. وضعیت منم دقیقا مشابه توعه با این تفاوت که مادرم چهارمین بچش رو چهار سال پیش به دنیا اورد. خوشحال می‌شم اگه خواستی باهم حرف بزنیم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,851 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 234 بازدید
1 پاسخ 132 بازدید
سوال شده نوامبر 14, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط یه نفر که همین الان دوست داره مرده باشه
3 پاسخ 600 بازدید
1 پاسخ 145 بازدید
...