مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

با سلام بنده ۱۱ سال پیش با فردی ازدواج کردم که فرزند پنجم خانواده بعد چهار تا دختر

104 بازدید
سوال شده اوت 24, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط امیری
بنده ۳۲ ساله هستم و ۱۱  سال پیش بافردی ازدواج کردم که بعد ۴تا دختر فرزند پنجم خانواده شدن و شدیدا به خانواده وابسته هستن و هر روز باید خونه مادر شوهرم باشیم .وساعت ۱۲ شب وقتی میایم خونه تو مسیر برگشتن تمام حرکات و کارهای منو زیر سوال میبره که مثلا چرا من با مادر ایشون سلام کردم ولی دست ندادم یا چرا من ظرف چایی رو زود جمع نکردم و ....درحالی که من با خانواده ایشون مشکلی ندارم وخیلی باهاشون راحت م .. یه وقتایی که ایشون میرن سر کار ومن خودم اونجا تنهایی میرم  شوهرم اونجا نباشه احساس راحتی میکنم ....فقط دنبال بهانه های مختلف هست فکرش درگیره این مسئله ست و تو خونه خودمون همش منو زیر سوال میبره و بی احترامی میکنه و حرفای بد بهم میزنه وآزار کلامی میده و منم بر میگردم که از خودم دفاع کنم و بگم اینطوری نیست که تو فکر میکنی ....صداش میره بالا  و همیشه * خدا میگه خانواده * م اینطوری هست و خانواده * تو اونطوری، منو اصلا خانواده * خودش نمیدونه اصلا....یه لحظه آرامش نداره و و یه دختر کوچلوی ۶ساله هم داریم داره تو دعوا بزرگ میشه دلم میسوزه....استاد ما مشکل مون فقط این جداسازی خانواده ش و اذیت من سر خانواده ش هست ......هر چقدر هم میگم خانواده * تو خانواده * منم هست قبول نداره واسه خودش باور خاصی داره ‌......آقای دکتر یه چیز تاسف بار: یه برادر مجرد دارم ،حالا از همین الان داره حرص میخوره که تو بعد ازدواج داداش ت بیشتر میری خونه داداش ت ولی داداشای من ازدواج کنن نمیری خونه شون ......دارم دیوانه میشم آقای دکتر کمک م کنید تو رو خداااااااااااااا
1 پاسخ
پاسخ داده شده اوت 25, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک هست که این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه شده است اما عزیزم دقت داشته باشید که این مشکل شما با دخالت های خانواده فرق دارد این بعد شخصیتی همسر شما را نمایش می دهد که به شدت وابسته هستند و نمی توانند چند ارتباط را در کنار هم داشته باشند و دائم سعی در بد و خوب کردن افراد و یا مورد توجه بودن دارند و خب این مسئله موضوع مهمی می باشد چون بیان می کنید دائم با بحث و بددهنی و آزار کلامی و... همراه می باشد و خب تنها ساکت بودن و یا نادیده گرفتن و یا تلاش برای اثبات خودتان نمی توان در این مسیر پیش رفت چون اگر این موراد جوابگو بود در این 11 سال نتیجه گیری بهتری داشتید .

در این مسیر در کنار احترام به ایشان بهتر است در زمانی که دخترتان حضور ندارید با ایشان صحبت کنید و بدون آوردن نامی از خانواده ها بیان کیند که این میزان از تحقیر شدن و یا توهین و... برای شما با چه احساساتی همراه شده است و بخواهید که باهم به زوج درمانگر مراجعه کیند چون نیاز است برای کمک بعد شخصیتی و رفتاری ایشان و مسیر تعاملی بین شماها بررسی و تا جای ممکن برای درمان و بهبود آن گام بردارید .

در این مسیر اگر ایشان هم مخالفت کردند نیاز است خود شما مراجعه کنید تا بتوانید در اول کمک کنید خودتان شرایط روحی بهتری را تجربه کنید و دوم اینکه با شناخت بیشتر در مورد زندگی مشترکتان تصمیم گیری کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,092 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 804 بازدید
2 پاسخ 167 بازدید
1 پاسخ 300 بازدید
...