مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

به نظرتون این عمه گاوه؟

192 بازدید
سوال شده سپتامبر 4, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط مهرنوش
ویرایش شده سپتامبر 4, 2022
سلام.
نقش شانس تو ازدواج چه قدره؟
دوستم مادری داشته که خیلی اذیتش میکرده. مثلا با سختگیری بیش از حد سر درس و اخلاق بدی که مادره داشته و خشکی مقدس بازی و....
الان مادرش فوت شده و یک دختر جوونه.
عمه اش معرفیش کرده به پسر یکی از دوستاش و این پسر اومده خواستگاریش. اما دوستم اصلا از این پسر خوشش نمیاد.
ولی عمه اش میگه: تو بهتر از این پسر، شوهر گیرت نمیاد. چون خدا به تو شانس نداده. دخترهایی که شوهر خوب گیرشون میاد شانس دارن. تو اگه شانس داشتی اون زن بد مادرت نمیشد.
حرف های عمه اش درسته یا عمه اش نادونه؟


در ضمن در مورد دو دینه شدن اطلاعات کسی داره کمک کنه؟ چنین چیزی شدنیه؟ برادرم دوست داره مسیحی شه. اما تو ایران حکم اعدام واسه مسلمونی که دینش رو عوض کنه میدن. دوستش گفته بهش دو دینه شو. هم مسلمون باش که اعدام نشی. هم مسیحی شو که دوست داری. البته دوستش هم اطلاعات بیشتری نداشت. کسی میدونه این کار دقیقا چه جوریه؟
4 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 4, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

این افکار و تصورات عمه ایشان می باشد در این مسیر دوست شما اگر این آقا را دوست ندارند و یا فکر می کنند شرایط اولیه ازدواج و معیارهای ایشان را ندارند بهتر است در احترام به ایشان پاسخ منفی واضح بدهند و مسیر رشدی خودشان را طی کنند.

در این مسیر قرار نیست دوست شما تاوان افکار اشتباه مادرشان و یا عمیشان را بدهند و خب بهتر است که بر روی مسیر زندگی خودشان تمرکز کنند و با تلاش برای زندگیشان و ایجاد موفقیت و افزایش مهارت هایشان در آینده اگر شرایط مناسبی برای ازدواج وجود داشت که با معیارهایشان هماهنگی داشت در این مسیر تصمیم گیری کنند.

افرادی که نمی خواهند بعد مسئولیت خودشان را بر عهده بگیرند احتمالا بر روی شانس تمرکز بیشتری دارند در صورتی که این خانم و یا هر فرد دیگری می تواند مسیر زندگی خودش را انتخاب کند و اگر مادری با این شرایط داشته اند خب حق انتخابی در این مورد نداشتند اما در مورد ازدواج ایشان حق انتخاب دارند پس بهتر است که خودشان را درگیر این مسائل نکنند.
پاسخ داده شده سپتامبر 4, 2022 توسط ارمغان حرفه ای (500 امتیاز)
ویرایش شده سپتامبر 28, 2022 توسط ارمغان
سلام.
دوستت اصلا به حرف عمه اش گوش نکنه. عمه اش زیادی بدبینه. خدا مهربون و دلسوزه و هیچ کدوم از بنده هاشو رها نمیکنه.
شانس هم الکیه و چیزیه که ادم های بی فکر برای توجیه بی فکری هاشون درست کردن. تا نگن ما اشتباه کردیم. بگن شانسمون بد بود.
این که دختر و پسر قبل از ازدواج باهم به قدر کافی اشنا شن و مشاوره پیش از ازدواج برن و ببینن که اخلاق هاشون به هم میخوره یا نه و خونواده هاشون تحقیق کنن و...خیلی تاثیر داره روی انتخاب درست همسر و در نتیجه خوشبختی.

دو دینه گری بله شدنیه. تو یه سایتی یه چیزهایی در موردش خوندم. دخترخاله خودم هم همین روش رو در پیش گرفته. هر چند که خودم این روش رو قبول ندارم. ولی به کسانی که بخوان این روش رو داشته باشند هم چیزی نمیگم.
پاسخ داده شده سپتامبر 28, 2022 توسط سوسانو حرفه ای (460 امتیاز)
ویرایش شده Mar 17, 2023 توسط سوسانو
گاو خخخخخخ

این عمه خیلی اشتباه میکنه. دوستت باید ارتباطش رو با این عمه کم کنه.

ازدواج خوب هم به شانس نیست. به انتخاب درسته.
پاسخ داده شده Mar 17, 2023 توسط نیکا
این عمه که حرف هاش کاملا غلطه.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

دو دینه گری بله شدنیه. من تو یه سایتی که در موردش توضیح داده بود خوندم که نوشته بود از دین اول اون قسمت هایی که میخوای رو اجرا میکنی. از دین دوم هم دستوراتشو اجرا میکنی. این جوری دو تا دین همزمان داری.(دین اول دینیه که باهاش به دنیا اومدی. دین دوم دینیه که خودت انتخابش کردی.) این روش به درد مسلمون هایی میخوره که میخوان دین دیگه ای داشته باشن. چون تو اسلام مجازات هرکس که اسلام رو رها کنه و پیرو دین دیگه ای بشه اعدامه. در این روش شخص اسلام رو رها نکرده و هنوز مسلمون حساب میشه. پس دیگه بهش مرتد نمیتونن بگن و نمیتونن اعدامش کنن.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,031 کاربر

سوالات مشابه
8 پاسخ 5,705 بازدید
2 پاسخ 304 بازدید
6 پاسخ 95 بازدید
1 پاسخ 103 بازدید
5 پاسخ 431 بازدید
1 پاسخ 228 بازدید
...